![]() |
Het einde van België, het einde van de BUB?
Vraag aan de BUB’ers.
Stel, ik zeg stel dat België gesplitst word. Dat het gewoon uiteenvalt. Is dit dan het einde van de BUB? Of gaat men dan voor Vlaanderen of Wallonië kiezen. VUF of WUW ofzoiets? |
Hans kiest voor geen van beiden, maar wel voor Grand-Bruxelles. Het einde van Belgique zal hij overigens in alle toonaarden ontkennen. Hans for president en BUB zal Belgique redden. Toch als hijzelf en zijn clubgenoten zichzelf mogen promoten op de BRT. Niet dus.
En wat het einde van Belgique betreft. Ik las daar vandaag een recent en fraai artikel over van een....Waal. De constructie van België leert veel over hoe een land barst Publicatie: 19 mei 2007 Christophe Deborsu Citaat:
|
Citaat:
Bepaalde Vlamingen vallen in de Franse ziekte door een tegenstelling te zien en geen complementariteit. |
Slogan RWF in Brussel:
"Résistance avec la France pour Bruxelles et sa périphérie" !!! Dat zegt toch genoeg, niet? België kan niet uiteen vallen of er komt een burgeroolog van. |
Citaat:
|
Ja, ik vind die slogan ook best grappig.:-D
|
Citaat:
Laat die burgeroorlog dus maar komen.... |
Citaat:
|
Heeft BUB wel iets te betekenen in België;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat het ook te maken heeft met het feit dat Franstaligen blijkbaar het verschil niet kunnen zien tussen "overschakelen op een andere taal" en "een andere taal leren".(misschien omdat ze vaak zelf eentalig zijn?) Aanpassing vragen in de Rand wordt omschreven als assimilatie. Het verschil tussen dialect en andere taal lijkt er ook niet in te gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
Hier, Mijnheer De Voorzitter, ik hoop dat het helpt. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar wat gaat de BUB dan doen? Heel hun structuur is opgebouwd rond het bijeen houden van België. Zonder België geen BUB meer? Dat zou spijtig zijn, want die gasten zijn altijd wel goed om eens met te lachen. PS - Hans, ik geef een feestje kan jij niet komen? We zoeken nog iemand om uit te lachen. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar t ergste is: ik zie ze er nog toe in staat ook!:lol: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be