![]() |
Vrouwenbesnijdenis laat men toe, een hond zijn oren knippen is vervolging.
"Rare jongens die Belgen. Een vrouw verminken door genitaliën er af te snijden laat men toe, maar een hond zijn oren knippen dat is een grote misdaad. Ik kan hier alleen maar uit opmaken dat voor het Belgische vervolgingsapparaat en de GEDAPO vrouwen minder waarde hebben dan een hond......... "
Lees meer..... En als je dat weet wat die besnijdenissen inhouden..... Type 1: wegsnijden van de voorhuid (al dan niet met geheel of gedeeltelijk verwijderen) van de clitoris. Type 2: wegsnijden van de clitoris met gedeeltelijk of volledig verwijderen van de labia minora (kleine schaamlippen). Type 3: gedeeltelijk of volledig wegsnijden van de externe genitaliën en het samen naaien/versmallen van de vaginale opening ('infibulatie', ook soms 'faraonische besnijdenis' genoemd). Type 4: andere handelingen, zoals het aanprikken, doorprikken of doorsnijden, uitrekken of verbranden van de clitoris , het afschrapen van het weefsel rond de vaginale opening, het insnijden van de vagina, het inbrengen van bijtende stoffen of kruiden in de vagina om bloeding te veroorzaken en de vaginale opening te verstrakken. Dat is gewoonweg gruwelijk, ik snap niet dat men daar geen stappen in onderneemt? |
Lol.
|
In België laat men vrouwenbesnijdenis niet toe: artikel 409 van het Belgisch strafwetboek.
|
Citaat:
Er is nog geen enkel proces gevoerd en dit terwijl er meer dan 12.000 vrouwen in België kans lopen seksueel verminkt te worden. Volgens Vervotte en er 2.700 waarschijnlijk verminkt zijn. Bron: Vervotte en de GVA van 12/05/2007 En dan spreken ze nog niet over de illegalen in ons land. |
Citaat:
Vraag is of deze 2700 vrouwen in België verminkt werden. (En neen, daarmee bedoel ik niet dat het niet erg is dat ze elders verminkt werden.) Kan je me voorbeelden geven van vrouwenbesnijdenissen in België die men toelaat? Zo neen, dat is de titel van jouw thread alvast zever. Een nutteloze overdrijving. Spijtig genoeg wordt dit stillaan de norm bij het bespreken van maatschappelijke problemen, zeker als allochtonen bij betrokken zijn. |
Citaat:
|
12.000 vrouwen die in België gevaar lopen en geen enkele daarvan zou het trieste lot ondergaan? Dat geloof je zelf niet.
Artsen zouden een meldingsplicht moeten hebben net zoals ze dat hebben met kinderen die slachtoffer zijn van geweld. Want u zal ook wel beseffen dat geen van deze vrouwen/meisjes zelf klacht zal durven indienen. Daarom dat de lakse- en struisvogelhouding moet aangekaart worden. |
Citaat:
|
By the way: de titel van dit topic is bollocks. Maar dat wist je natuurlijk al...
|
...maar een hond zijn ballen knippen mag wel. Misschien moeten we alle moslims maar laten castreren. Da's toch niet tegen vrijheid van geloof?
|
Citaat:
Misschien moeten we campagnes voeren om de mensen bewust te maken dat dit niet kan. Overal affiches ophangen van mooie poesjes. Daar heeft toch niemand iets op tegen? |
Citaat:
Wat kunnen ze eigenlijk meer doen dan het bij wet verbieden? Khoor hier het woord struisvogelpolitiek vallen; maar wat kan er dan nog meer gebeuren om er voor te zorgen dat het niet gebeurd, zonder mensenrechtenschendingen liefst. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan me niet inbeelden dat vrouwenbesnijdenis =/= slachtoffer van geweld. Je kent het perverse gevolg van het opheffen van zwijgplicht? (En de reden waarom het is ingevoerd?) |
Citaat:
Nooit gehoord van meldingsplicht bij vermoeden van kindermishandeling? |
Citaat:
Citaat:
Beter opletten hoor! :magniet: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:roll: |
Citaat:
Een tijdje geleden was hier een filmpje te zien hoe dat in zijn werk gaat en als je dat geen kindermishandeling noemt..........8O |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be