![]() |
Mogen stakers werkwilligen beletten aan de slag te gaan?
De vraag is eenvoudig mogen stakers dmv blokkades en piketten of op eender welke andere manier werkwilligen verhinderen aan de slag te gaan.
De vraag is of een dergelijke blokkade een essentiël onderdeel uitmaakt van het stakingsrecht. |
Citaat:
|
Ja, als er na overleg en stemming een meerderheid akkoord is om te staken bv.
|
Ofwel betalen ze mij een dagloon, ofwel krijgen ze een 45 tegen hun hoofd.
|
Citaat:
|
Neen. Ze hebben recht op staken. Maar er is nog zoiets als individuele vrijheid. Ik doe wat ik wil binnen de grenzen van de wet. En een bende stakers kan daar niks aan veranderen.
|
Citaat:
Dan zijn ze pissed man ! :D |
Als die pipos te pas en te onpas hun stakingsrecht willen inroepen dan moeten ze de rechten van de werkwilligen ook maar eens beginnen respecten en die mensen laten werken.
|
Citaat:
Waren het mss 50 spontane stakers?... |
Stakers mogen werkwilligen niet stoppen als het gaat om noodsituaties als verpleegkundigen, cipiers, veiligheidspersoneel, ...
|
Best grappig natuurlijk, je komt op een blauwe maandag terug op je werk en plots is alles weg...men wordt slimmer natuurlijk om het staken tegen te gaan.
Verhofstadt heeft het altijd gezegd nochtans, België moet het hebben van z'n logistiek. Op naar de anarchie, nog even en we beginnen er serieus aan... Op naar het tweede generatiepact...man man man toch...waar gaat dit nog eindigen.. Zouden ze dan echt blind zijn of doet men alsof dan ? |
Citaat:
Die 45 is toch uw schoenmaat neem ik aan :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als er democratisch overeengekomen is om te gaan staken dan hebben de stakers ook het recht om een eficiente actie te voeren die niet verminkt word door een minderheid van werkwilligen. |
Citaat:
Mss rekenen ze er nog op dat een paar gekken de boel plat branden... |
Citaat:
|
Citaat:
Moeten deze mensen dan zonder geld buiten blijven staan ? En wat als er 1 vakbond "democratisch" beslist om te staken , en de andere niet ??? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be