![]() |
Wie wint de eindronde en dwingt zo de promotie af naar Eerste.
Het doek over de Belgische competitie is gevallen.
RSCA is de landskampioen, Lierse wipte in extremis op de laatste speeldag over Beveren en vermeed zo de rechtstreekse degradatie. Samen met RAFC, KVM en Kortrijk nemen ze deel aan de na-competitie. Wie wint deze compitite en mag naar Eerste met Dender (Kampioen in 2de)? Programma eindronde. Zondag 27 mei, 16u: Antwerp - KV Mechelen KV Kortrijk - Lierse Donderdag 31 mei, 20.30u: KV Mechelen - Antwerp Lierse - KV Kortrijk Zondag 3 juni, 16u: Antwerp - Lierse KV Mechelen - KV Kortrijk Donderdag 7 juni, 20.30u: Lierse - KV Mechelen KV Kortrijk - Antwerp Zondag 10 juni, 16u: KV Kortrijk - KV Mechelen Lierse - Antwerp Donderdag 14 juni, 20.30u: Antwerp - KV Kortrijk KV Mechelen - Lierse |
Ik heb geen flauw idee, maar hoop op Lierse. Ze hebben het verdiend volgens mij. :)
|
Antwerp natuurlijk 8-)
|
Ik ga voor de underdog ;-)
|
Na heel die gokchineesaffaire verdient Lierse het om te degraderen. Voor Mechelen en Antwerp heb ik ook geen enkele sympathie.
Kortrijk zal winnen! |
Ik gok op Royal Antwerp, dat lijkt me communautair gezien wel grappig, een Vlaamse koninklijke ploeg...
|
Ik kies voor Kortrijk, we moeten toch een beetje chauvinistisch blijven hé, w-v é!
|
Lierse is in de beker van het kaske naar de muur gespeeld door Antwerp, het was een vernedering in eigen huis. Ze hebben een minder slechte terugronde achter de rug in de competitie en het behalen van de eindronde op de laatste speeldag kan hun moraal wel iets hebben opgekrikt. Maar ze moeten voor hun eerste wedstrijd wel naar de bosuil, en dat is geen eenvoudige opgave.
Antwerp heeft dan weer een slechte terugronde achter de rug in de competitie, ze hadden uitzicht op de titel maar ze hebben het laten afweten tegen de zwakkere ploegen uit 2de klasse. Ok, ze hebben niet altijd hun type elf opgesteld, maar afgelopen zondag konden ze toch niet winnen van dender, en daar speelden ze wel met hun type elf. Mechelen en Kortrijk hebben een zeer goede terugronde gespeeld in de competitie en geraakten net zoals antwerp tot in de kwart finale van de beker van België. Het zijn de topploegen uit 2de die op lierse wachten, alle drie hebben ze al bewezen dat ze eerste klasse aankunnen door zich tot in de kwart finale van de beker van België te spelen. Dit wordt een bloedstollende eindronde, daar mag je zeker van zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar pal tussen E. Aalst (toch redelijk wat volk over de vloer nog) en Anderlecht liggen... Ik denk dat noch het financiële noch het demografische draagvlak er is voor deze club om lang te overleven. |
Mja, mits gezond financieel beleid blijven ze bestaan natuurlijk. Maar ik denk ook dat die club te veel moet investeren in infrastructuur om elk jaar een degelijk elftal te kunnen betalen.
En idd ze hebben veel te weinig supporters, daar gaat volgens mij ook geen verandering in komen. E Aalst speelt volgend seizoen al in derde, dus die gaan meer en meer aanhang verwerven. En zelfs twee van hun spelers hebben een abo voor anderlecht. Dat zegt al genoeg over hun marktgebied. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Woeis, verkeerd ingelicht :)
beetje off-topic: De ticketverkoop op KV is echt abominabel slecht :( Vandaag was het secretariaat van 10 uur open, indien je na 10 uur kwam had je een wachttijd van minstens 3 uur aan je been en ik heb al mensen gehoord die zelfs 6 uur hebben kunnen wachten. Het vak waar ik normaal sta is al uitverkocht, voor de andere vakken lijkt het ook al bijzonder nipt te worden. Echt marginaal, zo'n club en dan zo'n organisatie :shock: |
het zal spannend zijn maar ik denk RAFC
|
Zelfs de poll is spannend, alle ploegen hebben (momenteel) elk 4 stemmen ;-)
|
Citaat:
|
Wedstrijden Speeldag 1
27/05 16.00 KV Kortrijk - Lierse 0-1 (0-1: Bob Peeters) 27/05 16.00 Antwerp - KV Mechelen 0-0 Huidige rangschikking 1. Lierse 1 1 0 0 1-0 3 2. Antwerp 1 0 0 1 0-0 1 3. KV Mechelen 1 0 0 1 0-0 1 4. KV Kortrijk 1 0 1 0 0-1 0 Lierse won dankzij een late goal van B. Peeters. Antwerp - KVM had een zwakke eerste helft, in de 2de helft was er wat meer animo. 0-0 een uitslag waar alleen KVM mee te vreden kan zijn. De winnaar van de eerste speeldag Lierse. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be