Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=21)
-   -   De onbeantwoorde vragen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=8988)

Bart De Wever 7 februari 2004 02:02

Beste allemaal,

Tijdens het weekend heb ik heel wat verplichtingen en er rest me nog heel wat werk tegen maandag. Ik zal dus niet meer zo actief zijn op het forum.

Er blijven nog een paar thema's waarop ik nog een eerste antwoord moet schrijven. In het slechtste geval doe ik dat volgende week nog. Het is mijn bedoeling op alle redelijke vragen van alle redelijke mensen te antwoorden.

Alleszins bedankt voor de ervaring deze week. Sans rancune voor de scherpe reacties wat mij betreft.

Met vriendelijke groeten,

Bart De Wever. :D

Tantist 7 februari 2004 03:24

Bedankt Bart, om verschillende issues te verduidelijken.

Rudy Van Nespen 7 februari 2004 06:16

Vriendelijk bedankt om ons van dienst te willen zijn.
Het was me een waar genoegen!
Hopelijk zien we U hier nog verschijnen?

Thanx!

Vlaamse Leeuw 7 februari 2004 09:24

Dank u wel Bart voor de vele verduidelijkingen, alhoewel u mij al lang niet meer hoefde te overtuigen van de noodzaak van de N-VA.

Truder 7 februari 2004 12:56

Dank u Bart om mij te laten inzien dat niet zomaar een verdwaalde n-va'er er een sport van maakt om de Vlaams Blok mensen hatelijk te benaderen, maar ook de top van de n-va die houding aanneemt. Met uitzonderen van Prof Storme dan.

Nu ben ik een desilusie rijker, en heb ik het onderstaande pamflet niet meer nodig.

Vlaamse Leeuw 7 februari 2004 13:00

@ Intruder

Ik dacht dat we het duidelijk hadden gemaakt dat het niet is omdat we tegen het cordon zijn, we onmiddelijk een kartel willen aangaan met het VB.

Truder 7 februari 2004 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
@ Intruder

Ik dacht dat we het duidelijk hadden gemaakt dat het niet is omdat we tegen het cordon zijn, we onmiddelijk een kartel willen aangaan met het VB.

Er is een verschil tussen een kartel aangaan, en de basisprincipes van de elementaire beleefdheidsnormen hanteren.
Het zou voor Vlaanderen beter zijn dat men op Vlaamse standpunten zou samenwerken. Maar ja na 13 juni is het probleem misschien vanzelf opgelost, alleen maar omdat men te koppig was de daad bij het woord te voegen. Alleen staan roepen "wij zijn tegen het cordon" gaat de mensen niet overtuigen hoor, ze zullen daadwerkelijke samenwerking moeten zien. Het stopvreemdelingenstemrecht had een mooi gebaar geweest, Storme die heeft dat begrepen, alleen de rest van de n-va top nog niet.

Fribre 7 februari 2004 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Intruder
Nu ben ik een desilusie rijker, en heb ik het onderstaande pamflet niet meer nodig.

Alvast één van de (vele) positieve gevolgen van de forumsessies.

Foundation 7 februari 2004 14:30

Ik ben zeer blij dat we deze discussies hebben kunnen voeren, beste Bart, en ik hoop dat het beeld van de BUB bij u wat positiever is geworden. Hoewel de discussies vaak pittig gevoerd worden (we staan tenslotte vrijwel lijnrecht tegenover elkaar), is zo'n oefening op het forum voor ons allemaal toch een verrijking geweest, denk ik.

Dilbert 7 februari 2004 14:39

Ik heb er ook iets uit geleerd: N-VA is een vogel voor de kat, gedoemd om te verdwijnen. Dit is heel jammer gezien de inzet, goede intenties en het talent van velen waaronder Bart De Wever.

De N-VA heeft geen duidelijke doelgroep, geen duidelijk en uniek product, en is niet bereid om tactische allianties aan te gaan.

Spijtig.... :(

Yort 7 februari 2004 15:23

Tactische allianties? Wat ben je daar mee als je bijvoorbeeld ziet waar Spirit nu staat?

Ik kan van de N-VA zeggen waar ze voor staan en gaan. Maar van Spirit zou ik dan niet kunnen zeggen. De huidige kartels zijn er tussen grote partijen en niet-levensvatbare partijen (VLD-Vivant, SP.A-Spirit).

Als de N-VA zijn belangrijkste standpunten zou moeten inleveren bij een kartel, dan zie ik het nut er niet van in.

Bart De Wever 7 februari 2004 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Ik ben zeer blij dat we deze discussies hebben kunnen voeren, beste Bart, en ik hoop dat het beeld van de BUB bij u wat positiever is geworden. Hoewel de discussies vaak pittig gevoerd worden (we staan tenslotte vrijwel lijnrecht tegenover elkaar), is zo'n oefening op het forum voor ons allemaal toch een verrijking geweest, denk ik.

Ik heb u leren kennen als een harde maar correcte tegenstander. En daardoor is mijn beeld van de BUB inderdaad fel verbeterd. Tot nu was mijn enige contact met de BUB het debat in Antwerpen met Yaminne en dat had een pijnlijk beeld achter gelaten. Dat is dus bij deze hersteld.

Het forum vond ik vooral echte fun. Ik betrap er mezelf op dat ik iedere vrije minuut deze week (en die was tot donderdag gelukkig relatief kalm) in dit digitaal café heb doorgebracht. Ik kom later zeker nog wel eens kijken hoe jullie allemaal verder bekvechten, want er zitten er een paar bij die er echt wel wat van kunnen.

Supe®Staaf 7 februari 2004 17:05

@Bart De Wever:

Een welgemeend proficiat, vanwege een anti-N-VA'er.
Je had snel de slag van dit forum te pakken.
Je draaide je handig uit vaak stekelige vraagjes, wist snel met wie geen land te bezeilen viel, en schreef menig interessante reactie.
Ondanks dat je partij voor jou veel belangrijker is dan voor de 'followers' was je veelal een stuk genuanceerder dan sommige fanatieke partijslaafjes alhier.

Succes gewenst. :!:

Dilbert 7 februari 2004 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yort
Als de N-VA zijn belangrijkste standpunten zou moeten inleveren bij een kartel, dan zie ik het nut er niet van in.

De N-VA heeft geen andere keuze dan een kartel/alliantie/... aan te gaan, terwijl tijd de onderhandelingspositie van de N-VA enkel verzwakt. Opiniepeilingen - hoe "onbelangrijk" ook - kunnen werken als "self-fulfilling prophecy".

De sterkte van N-VA is:
1/ Een niet-radikaal, breed aanvaardbare Vlaams Nationalisme.
2/ Een kader van gematigde, intellectuele mensen.
3/ 2.7 a 4.5% van de stemmen.

Ik ga akkoord, een N-VA - CD&V kartel had weinig toegevoegde waarde voor de N-VA.

Anderzijds, N-VA en VB hebben grotendeels dezelfde standpunten, en verschillen enkel in "attitudes". Een samenwerking VB - N-VA heeft veel voordelen. Voor beiden.

Bart De Wever 7 februari 2004 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Intruder
Dank u Bart om mij te laten inzien dat niet zomaar een verdwaalde n-va'er er een sport van maakt om de Vlaams Blok mensen hatelijk te benaderen, maar ook de top van de n-va die houding aanneemt. Met uitzonderen van Prof Storme dan.

Beste,

Ik begrijp dat ik het bij jou compleet verkorven heb. Maar je moet een beetje redelijk blijven. Je kunt niet in een partij zitten die iedereen verrot scheldt in haar folders (bende van vier, maffia,...) en dan eisen dat je poeslief wordt behandeld.

Ik ben helemaal geen Blok-hater, ik haat geen enkele partij of persoon. Maar in debatten gaat het er hard aan toe, zeker tussen directe concurrenten.

Ik wil je er ten slotte nog op wijzen dat ik de eerste politicus in Vlaanderen was die openlijk dierf zeggen dat het Blok een democratische partij is en dat het cordon geen goed idee is.
Maar dat betekent toch niet dat ik meteen de inhoud en de strategie van het Blok goed moet vinden. Die logica ontgaat me.

Bruno* 7 februari 2004 18:43

Citaat:

Ik heb u leren kennen als een harde maar correcte tegenstander. En daardoor is mijn beeld van de BUB inderdaad fel verbeterd. Tot nu was mijn enige contact met de BUB het debat in Antwerpen met Yaminne en dat had een pijnlijk beeld achter gelaten. Dat is dus bij deze hersteld.
het is Yammine :roll: :roll: . Gaat ge nu op de BUB stemmen? Dan zit er toch nog iets Belgisch in je :roll: . Mijn opmerking over de transfers was te moeilijk? :twisted:

Rudy Van Nespen 7 februari 2004 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:

het is Yammine :roll: :roll: . Gaat ge nu op de BUB stemmen? Dan zit er toch nog iets Belgisch in je :roll: . Mijn opmerking over de transfers was te moeilijk? :twisted:

Zou het kunnen dat er misschien nog wat aan je debatstijl moet gewerkt worden? (Alvorens de echte politici je ernstig nemen)

Bruno* 7 februari 2004 18:51

*KNIP*
Gelieve op een
normale manier, zonder persoonlijke aanvallen of sneren uw vragen te formuleren.
Het is uw goed recht om iets te vragen, het is anderen hun goede recht om u te negeren.

Dank voor uw begrip.
Peter Johan

Tantist 7 februari 2004 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus

Zou het kunnen dat er misschien nog wat aan je debatstijl moet gewerkt worden? (Alvorens de echte politici je ernstig nemen)

Laat ons maar zeggen dat niemand dat brokje frustratie ernstig neemt, enkel hijzelf en zijn vriendje...

Bruno* 7 februari 2004 19:09

Ziet maar dat dat Vlaamsnationaal prutspartijke de 3% haalt, snuggere :lol: :lol: :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be