Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Voor Pink Floyd fans (https://forum.politics.be/showthread.php?t=89885)

Boadicea 22 mei 2007 16:01

Voor Pink Floyd fans

Vermits ik hier samenwoon met een doorwinterde Pink Floyd Fan, vroeg hij me eens even deze poll te maken:

Wat is uw favoriete Pink Floyd album?

Meerdere antwoorden zijn mogelijk. Verzamelalbums heb ik er even afgelaten om de poll niet te lang te houden, maar deze kan men met andere aanduiden.

Mitgard 22 mei 2007 16:28

extreemrechtse fascisten die naar psychedelische sixties rock luisteren.
moet kunnen.

Zwartengeel 22 mei 2007 16:31

Qua favoriete album twijfel ik tussen "Dark Side Of The Moon" en "Wish You Were Here". Moeilijk om tussen beiden een keuze te maken, maar als ik dan echt moet kiezen, dan ga ik toch voor "Dark Side Of The Moon", denk ik. In mijn muziekverzameling zitten overigens ook nog "Meddle", "Animals", "The Wall", "Momentary Lapse Of Reason" en "Delicate Sound Of Thunder".

Zwartengeel 22 mei 2007 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2677788)
extreemrechtse fascisten die naar psychedelische sixties rock luisteren.
moet kunnen.

Extreemrechtse fascisten mogen dat.

Die hoeven zich immers niet constant in een miljoen bochten te zitten wringen om toch maar aan iedereen te bewijzen: "Kijk eens, mensen, hoe politiek correct ik wel ben!"

Derk de Tweede 22 mei 2007 16:38

Atom Heart Mother met stip op 1.
daarna, Meddle, Wish you were here, Animals en een beetje met tegenzin Dark side of the moon.

Als politiek niet correct, links conservatief vind ik de compilatie Relics ook niet slecht.

Havana 22 mei 2007 17:38

Animals & Umma Gumma als ik er echt zin in heb. Of gewoon, de best of... Echoes...

leuke dvd's hebben ze trouwens;..

Bovenbuur 22 mei 2007 20:02

Dark side of the moon, dat is de enige die ik zou weten te noemen. :) Ben daar best wel te jong voor, maar mijn (gematigd linkse) pa draait weleens wat...

berre 22 mei 2007 20:07

ik ben er zeker massa's te jong voor, mijn rechtse papa draait het ook dikwijls, zo heb ik het immers leren kennen.

mijn 1 is toch wel dark side of the moon
dan animals, the wall en wish you were here

en hun beste nummer vind ik shine on your crazy diamond (deel || dan)

stropdrager 22 mei 2007 20:17

Dark Side of the moon, maar Pink Floyd is van voor mijn tijd.

Mitgard 22 mei 2007 20:43

pink floyd lijkt me typische muziek voor rechtse papa's die in hunne 'jonge tijd' links waren.

Pietje 22 mei 2007 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2678244)
pink floyd lijkt me typische muziek voor rechtse papa's die in hunne 'jonge tijd' links waren.

Ik ben alleszins wel links gebleven. 8-)

Pietje 22 mei 2007 21:23

1967 was zo één van die "gezegende" jaren uit de toch wel "legendarische" sixties waarin enkele waarlijk historisch klassieke Rock-albums verschenen :
Er was "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band" van The Beatles,
"Are You Experienced ?" van The Jimi Hendrix Experience,
"Disreally Gears" van CREAM (met de toen nog jonge Eric Clapton) en er was ook "A Piper at the Gates of Dawn" van PINK FLOYD.
Een legende was geboren.

Tussen mij en Pink Floyd is het altijd wel dikke mik geweest, tenminste tot en met "The Wall" (wat ik eigenlijk al iets te bombastisch vond, maar soit, prima plaat anders). Hetgeen na "The Wall" nog verscheen was i.m.o. van een veel mindere kwaliteit.
De drijvende krachten in den beginne waren Roger Waters en Syd Barrett, later aangevuld door David Gilmour
Het jaar nadien verscheen "A Saucerful of Secrets" , en dat album is tot op heden nog altijd mijn favoriet gebleven. Een hoogtepunt van wat Psychedelische muziek hoorde te zijn. (voor de liefhebbers, "Let there be more Light" en "Set the Controls for the Heart of the Sun" vormen een prima achtergrondgeluid bij een lekkere joint :mrgreen:).

Verdere hoogtepunten voor mij zijn :

- "Atom Heart Mother" (vooral dan "Alan's Psychadelic Breakfast)
- "Ummagumma" (vooral "Be careful with that Axe, Eugene" )
- "Meddle" (vooral "Echoes" en "One of These Days")
- "Wish you were Here" ("Shine on you, Crazy Diamond" en "Welcome to the Machine")
- "Animals" (vooral "Sheep" en "Dogs")
- "Dark Side of the Moon" (vooral "Breathe" en "Us and Them")
- "The Wall" (vooral "Into the Flesh", "Hey You", "Run Like Hell" en "Comfortably Numb")

Maar mijn "all time favorite" is en blijft "A Saucerful of Secrets" (1968), en het is ook dat album dat ik aankruis in de enquête. 8-)

Derk de Tweede 22 mei 2007 21:32

Ik mis Animals een beetje in je rij!
Wat merkwaardig is bij Pink Floyd waren die lange nummers (een LP-kant lang).
Als ik Atom opzet, wil ik hem ook meteen helemaal horen.
Bij Meddle zette ik de andere kant voor Echoes wel eens op en bij Dark side soms voor Money.
Nu nog een Zappa-draadje!

Pietje 22 mei 2007 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2678381)
Bij Meddle zette ik de andere kant voor Echoes wel eens op en bij Dark side soms voor Money.

Heb "Animals" bijgevoegd (was ik ff vergeten :oops: )

Pietje 22 mei 2007 21:39

Citaat:

Is geregeld.
Citaat:

Jaaaaaaa, zalig eh ? 8-)
Citaat:

Doe ik eigenlijk wel bij elke Floyd-plaat
Citaat:

"Echoes" is puur genieten. "Money" is idd een "meesterwerkje" op zijn eigen
Citaat:

Mij niet gelaten, maar ik vrees dat (buiten jij en ik dan) hier niet al teveel forummers zijn die het oeuvre van Zappa kennen. Die man heeft dan ook meer dan vijftig albums uitgebracht. 8-)

Derk de Tweede 22 mei 2007 22:03

Ik had als arme scholier de verkeerde 'Freak out' gekocht, dus niet de dubbelaar maar de veel goedkopere enkele LP.
Die LP is zo vaak gedraaid dat je er bijna doorheen kan kijken.
Jaren later kocht ik op een platenbeurs toch de dubbelaar, en weer wat later op CD (de ongemixde versie) dus heb ik hem nu 3 keer.
Pepper heb ik wel 7 keer, waaronder de orginele mono-mix.

Pietje 22 mei 2007 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2678459)
Ik had als arme scholier de verkeerde 'Freak out' gekocht, dus niet de dubbelaar maar de veel goedkopere enkele LP.
Die LP is zo vaak gedraaid dat je er bijna doorheen kan kijken.
Jaren later kocht ik op een platenbeurs toch de dubbelaar, en weer wat later op CD (de ongemixde versie) dus heb ik hem nu 3 keer.
Pepper heb ik wel 7 keer, waaronder de orginele mono-mix.

Zappa leerde ik pas goed kennen vanaf "Only in it for the Money" (toen nog met "the Mothers of Invention") Heb ik nog 2de hands afgekocht van een medescholier. Vind het nog altijd een prima plaat. Later toen ik ging werken zijn daar dan "Absolutely Free", "Freak Out" en "Chunga's Revenge" bijgekomen. Mijn andere favo's zijn "Hot Rats" , "Uncle Meat", "Lumpy Gravy" ,"Apostrophe", "The Grand Wazoo", "Joe's Garage I II & III", "Zoot Allures" en "Sheik Yerbouty" (zie actuele avatar)

Boadicea 22 mei 2007 23:04

Persoonlijk ben ik eigenlijk meer een folk liefhebber, maar mijn man heeft me Pink Floyd leren kennen. Persoonlijk beken ik dat ik als kind de marcherende hamers uit "Another Brick in the Wall" zowat als eerste televisie beelden bleef onthouden.
Ik was toen 3 jaar en het ontging me later een beetje. Nu mijn man is 10 jaar ouder dan ik en kan het zich daarom nog iets beter herinneren. Alleen het allereerste begin van Pink Floyd viel ook samen met zijn allereerste begin hier op aarde (hij is geboren in 1967).

TIP voor Pink Floyd fans: de titelsong van de film "The Last Mimzy", genaamd "Hello, I love you" (momenteel in de bioscoop) is van en door Roger Waters en bevat Pink Floyd knipogen. (Is there anybody in there? en "the dark side of the moon")

Dr. Strangelove 23 mei 2007 02:10

Is er hier iemand naar Roger Waters in Antwerpen geweest vorige maand? Flying pigs rule!

satiper 23 mei 2007 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 2677688)
Vermits ik hier samenwoon met een doorwinterde Pink Floyd Fan, vroeg hij me eens even deze poll te maken:

Wat is uw favoriete Pink Floyd album?

Meerdere antwoorden zijn mogelijk. Verzamelalbums heb ik er even afgelaten om de poll niet te lang te houden, maar deze kan men met andere aanduiden.

Hier zit nog een fan van Pink Floyd.

Zelfs in die mate dat ik doorgaans een onderscheid pleeg te maken tussen Pink Floyd en de rest.
Waarbij ik Pink Floyd dan meestal op een hoger niveau situeer dan die rest. Niet dat er tussen die rest ook geen goeie muziek zou zitten. En ook niet dat Pink Floyd al geen mindere dingen gemaakt zou hebben.
Dat hebben ze wel degelijk.
Hun beginperiode vind ik algemeen gesproken nogal zwak.
Grote stukken van Umagumma zijn volgens mijn mening zelfs niet om aan te horen (afschuwelijk experimenteel).

Maar dan zijn er de parels die alles goedmaken.
Of moet ik zeggen diamanten
Shine on crazy diamond, is hier al vernoemd en dit is ook volgens mij zeker één van hun beste nummers.

Verder praktisch heel dark side of the moon (echt wel super).

Een 10-tal jaar (kan al langer zijn) terug was er nog een live optreden dat simultaan op radio en tv werd uitgezonden (Live at venice)
Eigenlijk kwamen zowat al hun toppers hier aan bod.
Ik vernoem enkele ervan met het risico dat ik er een paar over het hoofd zie.
-Us and them
-Time
-Great gig in the sky
-Confortably numb
-Run like hell
-Another brick in the wall
-Learning to fly

Uit hun laatste werk
Marooned en High hopes (dat laatste eens vergelijken met het 25 jaar eerder gemaakte cirrus minor - hoor ik daar dezelfde kerkbel luiden :-))

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be