![]() |
Overheidsbedrijven
Nog een verdienste van Paars: een snelle en efficiënte oplossing van de problemen (voor personeel en gebruikers) bij De Post en de NMBS
Gelukkig hebben ze door overname van pensioenfonds en schulden ervan wel de begroting in evenwicht gekregen. Zo zijn overheidsbedrijven toch nog ergens goed voor. Citaat:
|
wat de regering hier kan aan doen, mag je uitleggen hoor.
|
Citaat:
|
Waarom wordt er belastinggeld in die bedrijven gestopt?
|
Citaat:
De overheidsbemoeienis is er toch om 'de mensen' een goeie dienstverlening te garanderen? |
Waarom is de huidig gedelegeerd bestuurder van de NMBS de oud-kabinetschef van Vandelanotte, toenmalig minister van overheidsbedrijven?
|
Citaat:
|
Het valt me ook op dat privatiseren enkel een antwoord biedt op die zaken als de overheid zich er dan ook niet meer mee moeit, anders dan bij de electriciteitssector &c waar direct bestuur gewoon plaats heeft gemaakt voor indirecte reguleringen met veel leuke postjes voor voormalige politici.
|
Citaat:
|
Dat er bij de NMBS vanalles schort, is een feit. Maar privatisering is helemaal geen garantie voor een betere dienstverlening. Integendeel zelfs.
|
Gelukkig lees ik geen krant (meer). Dan blijf ik tenminste van dergelijke onzin gespaard. Puur bladvulsel om de aandacht van de echte problemen te onttrekken.
Waarom krijgen medewerkers van een krant een vrijblijvend forum on hun ongenoegen over gelijk wat te uiten, en tergelijkertijd het heft in eigen hand nemen om datzelfde forum aan het VB te ontzeggen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Laat ons het eerst eens empirisch uittesten. :-D |
Citaat:
|
Citaat:
|
E
Citaat:
Volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn om het allemaal een stuk efficiënter te laten gaan. Maar krijg je dan wel een heel gepuzzel (en een perrontekort.) En op die opmerking van Edina: De vraag is wat is beter. Zo goed mogelijk voor zoveel mogelijk mensen? Utilitarisme kent zijn keerzijden. En liefdadigheid is niet het doel van een privaat bedrijf, wel winst. Concreet denk ik niet dat een trein nog zal stoppen in elke kleine gemeente waar elke dag hoogstens twintig mensen opstappen. Dat is gewoon niet economisch genoeg. Wat moeten deze mensen dan doen? Te voet gaan? Het is uiterst naïef om te denken dat een privébedrijf het beste met je voorheeft. Daarmee heb ik niet gezegd dat de overheid het noozakelijk beter zal doen. |
Citaat:
Anecdotes genoeg. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be