Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Oproepbrief onwettig?? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=89928)

oz457 23 mei 2007 11:21

Oproepbrief onwettig??

Graag had ik geweten wat ik moet doen met mijn oproepbrief waarop vermeld staat Halle-Vilvoorde?
Volgens de wet zou dit arrondissement onwettig zijn.
Moet ik met deze brief naar de gemeente? Of moet ik ergens anders een klacht neerleggen?

Kay_ 23 mei 2007 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oz457 (Bericht 2679117)
Graag had ik geweten wat ik moet doen met mijn oproepbrief waarop vermeld staat Halle-Vilvoorde?
Moet ik met deze brief naar de gemeente? Of moet ik ergens anders een klacht neerleggen?

Ik denk dat je klacht kan neerleggen, best natuurlijk dat je dat met een paar man te samen doet ;-)

Knuppel 23 mei 2007 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oz457 (Bericht 2679117)

Indien er een kieskring Halle-Vilvoorde bestond zou deze niet ongrondwettelijk zijn maar deze kieskring best�*�*t niet.
Staat Brussel erbij, dan is het wél een ongrondwettelijke kieskring.

Herr Flick 23 mei 2007 11:50

Ik denk dat dat nog wreed plezant gaat worden rond BHV...

Knuppel 23 mei 2007 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 2679178)
Ik denk dat dat nog wreed plezant gaat worden rond BHV...

Jep!
Vooral als het na de ongrondwettelijke verkiezingen ook nog eens klachten gaat regenen....

lombas 23 mei 2007 11:57

Is dit weer een daad van verzet door De Burgemeesters?

Knuppel 23 mei 2007 12:26

Dat denk ik niet daar dit het meest recente is dat ik er over vernam:

Citaat:

BELGA - 22/05/2007
Woensdagmiddag zullen de burgemeesters uit Halle-Vilvoorde die betrokken zijn bij de acties voor de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde in Leuven de kiesbrieven van hun gemeente overhandigen aan de Vlaams-Brabantse gouverneur Lodewijk De Witte.

De actie gaat uit van 24 gemeentebesturen uit Halle-Vilvoorde die hun medewerking weigeren aan de organisatie van de verkiezingen uit protest tegen het feit dat deze kieskring nog niet gesplitst is.

Begin april lieten ze de gouverneur al weten dat ze niet zouden ingaan op de brief van Binnenlandse Zaken om het rijksregister toelating te geven om de kiezerslijsten aan te maken en deze vervolgens vast te stellen.
De gouverneur deed dit vervolgens in hun plaats en verzond de lijsten aan de betrokken gemeentebesturen.
Wat de kiesbrieven betreft is het opmerkelijk dat de gouverneur zijn naam gezet heeft onder de gedrukte kiesbrieven in de plaats van de burgemeesters.

lombas 23 mei 2007 12:28

Is dat wel wettelijk?

Herr Flick 23 mei 2007 12:30

Kunnen we geen waarnemers van de UN vragen of zo, om te zien of alles wel eerlijk en "grondwettelijk" verloopt ...

zo'n officieel rapport is toch altijd wel wat meer waard hé.

Percalion 23 mei 2007 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 2679318)
Kunnen we geen waarnemers van de UN vragen of zo, om te zien of alles wel eerlijk en "grondwettelijk" verloopt ...

Oh man, dat zou zó cool zijn. VN-waarnemers en blauwhelmen om de stemlokalen te beveiligen. We halen misschien CNN. :D

lombas 23 mei 2007 12:38

Hoe zit het met verkiezingen in Bornem?

8-)

Percalion 23 mei 2007 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2679336)
Hoe zit het met verkiezingen in Bornem?

8-)

De mensen die de kiesbrieven moesten versturen zijn allemaal zwaar ziek geworden na een etentje bij Percalion. 8-)

lombas 23 mei 2007 12:43

Als Paul niet de officiële kandidaat wordt en verkozen, gaan wij allemaal in Bornem wonen en wordt hij onze burgemeester.

8-)

Zwartengeel 23 mei 2007 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 2679318)

Welk land gaat de waarnemers leveren? Oostenrijk, Wit-Rusland of Kongo?

lombas 23 mei 2007 12:47

Dat de VN landen als Wit-Rusland toelaat, is al een argument om er zelf uit te stappen.

Percalion 23 mei 2007 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2679347)
Als Paul niet de officiële kandidaat wordt en verkozen, gaan wij allemaal in Bornem wonen en wordt hij onze burgemeester.

8-)

Volgens The Economist maakt hij geen schijn van kans. :(

lombas 23 mei 2007 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 2679363)
Volgens The Economist maakt hij geen schijn van kans. :(

The Economist van deze week sprak enorm denigrerend over hem en steunt Clinton. Ik bedoel... :roll:

Knuppel 23 mei 2007 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2679308)
Is dat wel wettelijk?

Waarom zou dat moeten?
Grondwettelijk hoeft het toch ook niet te zijn?

lomeanor 23 mei 2007 13:49

Ik heb mijn kiesbrief alleszins nog niet ontvangen.

stropdrager 23 mei 2007 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2679446)
Ik heb mijn kiesbrief alleszins nog niet ontvangen.

Ik ook niet, maar daar heeft de staking van De Post veel mee te maken. Straks heeft geen enkele Gentenaar zijn kiesbrief tijdig ontvangen:-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be