Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   nieuwe politieoorlog (https://forum.politics.be/showthread.php?t=8993)

giserke 7 februari 2004 13:01

In de kamer kaarte Geer Bourgeois aan dat er een nieuwe politie oorlog aan de gang is in verschillende gemeenten, zoals Brugge en Antwerpen.
Het wordt zelfs een zeer gevaarlijke situatie. Verschillende procureurs trekken al maanden aan de alarmbel bij Binnenlandse zaken en bij min, van financiën.
De regering heeft dus al maanden die meldingen naast zich geen gelegd.

Reden, na talloze beloftes van de peperdure politiehervormingen is nog niets in huis gekomen van de gelijkschakeling van het statuut van de ex BOBers en deze van de gerechtelijke politie. Nochtans moeten zij exact het zelfde werk doen.
Om hier eindelijk verandering in te krijgen zijn massale stakingen afgekondigd en vertragingen van dossiers ingelast.
En ook de beloftes om 20 extra politiemensen om de overvallen in het Antwerpse aan te pakken is ook nog niets in huis gekomen.
(Zou dat misschien de reden kunnen zijn van de vele overvallen de laatste tijd)

Dat dit voor de veiligheid van dit land een ernstig probleem met zich meebrengt moet ik geen tekeningetje bij maken.
Toch vinden Fientje Moerman en Dewael dat niet belangrijk genoeg om dat op een deftige manier bij hoog dringendheid op te lossen.

Truder 7 februari 2004 13:09

Dat klopt volledig. In de GDA in Antwerpen de vroegere BOB en GP samen zijn er tal van wrijvingen. Sommigen collega's krijgen 20% meer loon terwijl de teamoverste met meer ervaring en meer ancieniteit het kleine BOB loontje krijgen. Een man van bvb 50 met kleine verloning moet een jongere opleiden en begeleiden terwijl die ex-gp'er veel meer verloning heeft dan de exBOB'er.

Er zijn ook wrijvingen tussen de lokale politie en de federale politie, maar blijkbaar is dit electoraal niet belangrijk genoeg voor de politici. Als ze maar met een smoeltje op een infoschow komen, dat is voldoende.

Het is een schande

Knuppel 7 februari 2004 13:17

Vanmorgen was er een betoging aan de gang op de Heizel voor het gebouw waar het VLD-congres doorging. Het waren wel voor het overgrote deel franstalige aanhangers van Cipol. Al van ver hoorde je de voetzoekers ontploffen en er werd geschreeuwd dat Dewael buiten moest. Toen de betogers het gebouw binnen wilden dringen werden de deuren gesloten. Ik was net binnen op zoek naar Rudy van Nespen omdat ik de petitie wilde onder tekenen van het Comité tegen stemrecht voor vreemdelingen dat daar vanmorgen ook aanwezig was, maar dat ik net miste omdat ik er telaat aankwam. :?

Truder 7 februari 2004 13:19

Hier kan je ook tekenen.

http://www.stopvreemdelingenstemrech....php?p=petitie

Eugene 7 februari 2004 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Intruder

Heb ik al gedaan, verschiet je van he Intruder :) :wink:

Knuppel 7 februari 2004 13:26

Is al gebeurd.
Kan jij me ook een petitielijst doormailen zodat ik ze kan afprinten en ze mijn buren, die er ook tegen zijn, kan laten tekenen?
Ik zal je mijn e-mailadres via pb doorgeven.

giserke 7 februari 2004 13:44

ik heb nog iets vergeten te zeggen.

De reactie van fientje Moerman:

Dat is toch geen zaak van de regering? Dat moeten de Politie bonden oplossen. Welk rotmens moet je daar niet voor zijn! De staatsveiligheid is in gevaar en de ministerkes komen zo vrolijk en vrij zeggen dat het geen zaak is van de regering.

Paul Vankeer is door een paar blauwe smurfen kort na zijn betoog verleden jaar over dit onderwerp op een valse manier beschuldigd geweest om hem via de pers uit te schakelen in de politie bonden.

Truder 7 februari 2004 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Is al gebeurd.
Kan jij me ook een petitielijst doormailen zodat ik ze kan afprinten en ze mijn buren, die er ook tegen zijn, kan laten tekenen?
Ik zal je mijn e-mailadres via pb doorgeven.

Is al gebeurt. ;)

Truder 7 februari 2004 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Intruder

Heb ik al gedaan, verschiet je van he Intruder :) :wink:

:D :wink: Dat zit je toch niet volledig op het anders spoor. )
Er is nog hoop voor jou . :wink: :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be