![]() |
Federale Verkiezingen - Senaat - Franstalig Kiescollege
Voor de Nederlandstaligen: wat zou je stemmen?
Voor de Franstaligen: wat ga je stemmen? |
Voor de Kamerverkiezingen zou mijn keuze snel gemaakt geweest zijn. In Waals-Brabant, wel te verstaan.
|
Ik zou blanco stemmen, geen enkele Franstalige partij verdient mijn stem.
|
Waarschijnlijk cdH.
|
Ik heb op andere gestemd omdat ik het misschien nog zou overwegen te stemmen op RWF. Anders blanco.
|
blanco ! geen van die partijen verdiend mijn stem 8O
|
Je voterais pour le CDF.
|
BUB ofzo, dan ben ik zeker dat het een weggezwierde stem is ;-)
|
Als ik tussen de vijf voorgestelde moet kiezen, dan wordt het Ecolo.
Maar bij de 'andere' ziten er ook wel wat kanshebbers: De Parti Communiste, CAP, RWF,... Voor de kamerverkiezingen zou ik stemmen voor Liste Wallon of voor PJU-PDB (al weet ik niet met zekerheid of die laatsten opkomen op 10 juni). |
blanco
|
Citaat:
|
Ik twijfel nog tussen RWF en FRANCE. Het zal die laatste wel worden, die moeten Brussel niet
|
Citaat:
|
Parti Communiste.
![]() |
ook RWF
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De MR is een zeer eerbare partij, onze zusterpartij (gisteren hebben we bv samen een belastingsprogramma voorgesteld). Als ze niet in kartel zouden zijn met een taalnationalistische partij, FDF, zou het mij niet uitmaken of ik op de Nederlandstalige of de Franstalige liberalen stem - maar het feit dat ze een alliantie aangaan met een anti-Vlaamse, en dus anti-Belgische partij maakt dat uiteraard onmogelijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
RWF is dus een duidelijk anti-Vlaamse want Franstalig imperialistische partij. FRANCE lijkt me gewoon een pro-Franse partij te zijn.µ FRANCE dus, geen RWF... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be