![]() |
Marokkaans consulaat keurt Vlaamse voornamen af
Marokkaans consulaat keurt Vlaamse voornamen af
Belgische kinderen van Marokkaanse afkomst die ook de Marokkaanse nationaliteit willen, krijgen die niet als hun voornaam (te) Vlaams of Franstalig is. Het Marokkaanse consulaat weigert namen die niet voorkomen op een Arabische lijst. Hierdoor kunnen de kinderen ook geen paspoort voor Marokko krijgen en niet meegaan op familiebezoek. (belga) Bron : http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...=categorieArt6 En wij moeten maar tolerant zijn. Is dit dan geen vorm van discriminatie ? |
Tuurlijk niet want onze politiek loopt altijd met de staart tussen de benen. Ze moesten maar eens een idee van VB overnemen. Eigen volk laatst é. Alle anderen eerst.
|
Citaat:
|
Ik vraag mij alleen het volgende af...
Wat als men hier in België nu ook namen weigert die te Marokkaans klinken op de dienst bevolking bij de inschrijving van een pasgeborene ?? |
Citaat:
|
Tja , als ze hier geboren en getogen zijn moeten ze maar een visum aanvragen zoals elke belg ...
Dat is dan toch wat ze zouden moeten zijn , een belg ... ;-) |
Zouden jullie het leuk vinden als een in Marokko geboren kind, zoon van een Vlaamse vader en een Marokkaanse moeder, de naam Mohammed zou krijgen, dan naar de ambassade zou gaan om de dubbele nationaliteit aan te vragen?
Of zou je toch liever hebben dat hij Johan heette? Begrijpelijke beslissing, alhoewel ik hem principieel verwerpelijk vind. |
Citaat:
Bij ons heeft men alles laten varen... |
Citaat:
|
... en u vindt het dan waarschijnlijk ook normaal als die decadente westerse visie van u namen oplevert als 'Dixan', 'Destiny' of 'Tuba'.
|
Citaat:
Namen worden ook maar door langzameontwikkeling gemaakt. (Alhoewel het gewoon vrij dom is.) Namen met een negatieve betekenis kun je echter weigeren. ('stront', 'idioot',...) En het staat iemand altijd vrij zijn naam te veranderen. |
Citaat:
|
Citaat:
Lang leve de vrijheid van namen kiezen, niewaar... |
Citaat:
Als je iemand wilt pesten, dan vindt je wel iets. |
Citaat:
Als ik moet kiezen tussen vrije keuze van voornamen, waar af en toe al eens een misser tussenzit, versus dit openlijk racisme, dan is mijn keuze vlug gemaakt. |
Citaat:
Er zijn nog hopen belachelijke namen die aan kinderen worden gegeven, zoek maar eens op het internet. Namen waarvan je zegt 'met die naam ga je dat kind toch niet door het leven jagen?' Of had jij liever 'Destiny' geheten? |
Citaat:
|
Schokkend,een ongelovige hond mohammed noemen,dat zou pas het kot te klein zijn:-P
|
Citaat:
En als die ouders dat leuk vinden, dan doen ze maar. En Piet yutenbroeck moet dan verboden worden? |
Citaat:
Geïntegreerde Marrokkanen die Jan en Piet heten mogen Marrokko niet binnen. Maar de extremistische hoofddoekdragers en jellaba's uit Marrokko die hun kinderen van de tweede generatie nog Mohamed noemen krijgen zowiezo een Belgisch paspoort. Goe bezig ! |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be