![]() |
Warenhuis sluit 's middags omdat scholieren te veel stelen
Citaat:
|
Lol.
Doet me denken aan 'den aldi' van bij ons. En wij hadden een witte burcht, met vrij veel rijkeluiskindjes. (Eentje daarvan zelfs zoon van een vb'er die volgens mij in het Vlaams parlement zit. Niet dat ik dat die persoon wil vermijden. Hij en zijn zoon staan al jaren op niet al te goede voet.) Maar ach, zolang we allochtoontjes maar kunnen zwart maken, hé. Wel erg, though. Dat zelfs de politie er niets aan kand oen. :/ |
Citaat:
Maar in die Match daar in Deurne zijn het bendes "jongeren" die de winkel dagelijks massaal bestelen en die bovendien voor overlast zorgen. Ik hoorde deze morgen de woordvoerster van Match die vertelde dat de gewone klanten tijdens die uren ook wegblijven uit de winkel. Niet te vergelijken met "onze" ondeugendheden van weleer. |
Citaat:
|
Citaat:
Kan me niet inbeelden dat het meer is dan bij onze aldi. Maar goed; |
Als de school ( ge weet wel waar men ook al leerkrachten met messen bewerkt....) sluit dan staan daar aan den bushalt ongeveer een tiental paarse lijnspotters klaar om er voor te zorgen dat het openbaar vervoer niet afgebroken gaat worden......
Ze controleren wel niet of ze betalen of niet.... dat riskeren ze niet... |
Citaat:
|
Citaat:
|
"Dat zelfs de politie er niets aan kan doen. :"
Politie mag van de politiekers niets doen, slecht voor politiekers imago enn carriere. |
Ik ken de buurt heel goed,en ik sta daar niet verwonderd van hoor !!!!
|
Goed zo,laat ons zo het kapitalisme vernietigen.
|
Citaat:
Als ik correctg ingelicht ben gaat het over ruim 62 nationaliteiten (exclusief de "vlamingen") Economie is een berekening : van zodra de winkeliers berekenen dat een iK controle aangewezen is om mensen in hun winkels toe te laten zal dit ongetwijfeld ook gebeuren. Winkeldiefstallen zijn al een probleem van zolang er groot-warenhuizen bestaan (en voordien).. |
Citaat:
Lijn 24 , van het atheneum hoboken tot de stad staan ze mee op de tram , en heel af en toe , meestal als er mensen reclameren , roepen ze even om het wat kalmer aan te doen. Wat het nut van de purpere mannetjes is weet ik niet , maar volgens mij zouden ze wel nuttiger dingen kunnen doen .... |
Ik heb op het tv-nieuws gehoord dat de schooldirekteur alle verantwoordelijkheid afwijst: hij kan niets doen aan wat zijn leerlingen buiten de schoolpoorten uithangen.
In de middelbare school waar mijn gasten gingen, mochten ze onder de middaguren niet naar buiten, tenzij ze naar huis gingen eten. Zelfs ergens anders gaan eten (broodje kopen bij de bakker ...) werd niet toegestaan. Dit werd duidelijk uitgelegd bij de inschriijving, met de reden: wij hebben er dan geen zicht op, en dat willen wij niet. Ik vond dat een goede school en ik vond dat een goede maatregel. Ouders die er niet mee akkoord gingen, mochten trachten een andere school te zoeken. Dat vond ik ook goed. Vooral omdat "in die andere school" dezelfde regel gold. Als die direkteur daar dus zegt dat hij er niets aan kan doen, dan mogen ze hem stante pede buiten kieperen zonder recht op werkloosheid. |
Blijven zoeken hé, blijven zoeken tot ge weer ergens een faits divers vindt waarmee ge uw racisme kunt botvieren. Wordt u dat zelf op den duur niet beu? Er zijn toch andere hobbies denkbaar? Zoals kleiduifschieten. Wat u evenzeer zou kunnen boeien vanwege zijn ongelofelijke repetitieve, saaie aard.
|
Ik ken de omgeving ook zeer goed en heb daar ook slechte herinneringen aan. Dat er nu winkeliers zijn die besluiten hun zaak onder de middag te sluiten is niet meer dan normaal. Al de critici hier, ga er eens naartoe tegen de school uit is ('s middag en in de namiddag), je zult versteld staan ! Hier is maar één oplossing, de harde hand. Jongeren die zich niet op straat gedragen, oppakken. Nultolerantie invoeren aan zulke scholen is het enige middel dat hier helpt.
Overigens, enkele jaren geleden was er nog zo'n probleemschool. School op de Bredabaan, tov het Jagerke. Daar is een Delhaize gekomen enkele jaren geleden. Weet je dat het personeel "bang" was tegen de school uit was. Nu de school er al een tijd weg is, is het personeel meer dan blij ! De verantwoordelijke schepene van de stad zult ge rond de middag natuurlijk niet aan de buurt van een school zien. Die zal dan wel met zijn voeten onder tafel zitten (op kosten van 't stad). |
Citaat:
Faits divers ? mensen broodroven doordat ge te tam zijt om wat belhamels herop te voeden vind ik geen faits divers meer. |
Citaat:
Leerlingen die binnen en buiten mochten werden geïdentificeerd door een kaart met verschillende kleur. De leerlingen die binnen aten moesten hun kaart in de refter laten afstempelen. Dergelijke controle systemen zijn zo lastig toch niet ? |
Triestig dat een zaak moet sluiten. En weer typisch van poco's om het allemaal in het belachelijke te trekken -> vroeger steelden we ook eens een snoepke. tsss, idd, dat is een typisch gedrag van pubers, eens iets nemen uit de winkel. Maar elke dag met tientallen tegelijk, zonder schroom? hmmm, waarden en normen. Toen ik betrapt werd, moest ik met mijn papa naar de winkel terugkeren en me verontschuldigen voor mijn gedrag. Sindsdien heb ik dat NOOIT meer gedaan. Waar zijn de ouders nu dan van deze 'jongeren'?
|
Scholen zouden volgens sommigen halve gevangenissen moeten zijn.
Dat waren ze trouwens al... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be