Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Hagen Goyvaerts (Vlaams Belang) - 21 tot 27 mei (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=176)
-   -   Verkeersdoden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90055)

Kay_ 25 mei 2007 13:36

Verkeersdoden
 
Zoals u weet sterven er om en bij de 1000 mensen per jaar in het verkeer, dan hebben we het nog maar alleen over de doden ter plaatse.Ook al is het aantal verkeersdoden de laatste 5 jaar gedaald met 26%, toch blijft elke dode er één te veel.Wetende dat snelheid oorzaak nummer 1 blijft, hoe zal u ervoor zorgen dat onze kinderen en wij veilig de weg op kunnen?

Hagen Goyvaerts 26 mei 2007 16:41

Ik ben niet overtuigd dat de snelheid de voornaamste oorzaak is van het aantal verkeersdoden, maar je hebt gelijk door te stellen dat iedere dode er een te veel is. Maar ik neem aan dat voor vele zaken het geval is.
Anderzijds stel ik alle dagen vast dat het rijdrag van velen chauffeurs te wensen over laat. Aan de veiligheid van de weginfrastructuur moet er nog heel wat gebeuren. Vlaanderen is bezaaid met slecht onderhouden wegen. Ook dient men als chauffeur tegenwoordig 2 paar ogen te hebben om alle verkeersborden te kunnen blijven zien. Verkeersregels bij de vleet produceren is één ding, ze in de werkelijkeheid afdwingen ten aanzien van de verschillende gebruikers is veelal een ander paar mouwen. Wat het aantal verkeersborden betreft: soms onderscheid men het bos van de bomen niet meer: dus een vereenvoudiging voor het plaatsen van verkeersborden dringt zich op. Wat de bromfietsen en fietsen betreft, die moeten van de rijbaan af. Daarom het voorstel om op grote wegen (provinciewegen, verbindingswegen,...) de fietspaden van de rijweg te scheiden door een fysieke barrière (beplanting zoals bv. een haag).

Kay_ 27 mei 2007 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hagen Goyvaerts (Bericht 2686273)
Ik ben niet overtuigd dat de snelheid de voornaamste oorzaak is van het aantal verkeersdoden, maar je hebt gelijk door te stellen dat iedere dode er een te veel is. Maar ik neem aan dat voor vele zaken het geval is.
Anderzijds stel ik alle dagen vast dat het rijdrag van velen chauffeurs te wensen over laat. Aan de veiligheid van de weginfrastructuur moet er nog heel wat gebeuren. Vlaanderen is bezaaid met slecht onderhouden wegen. Ook dient men als chauffeur tegenwoordig 2 paar ogen te hebben om alle verkeersborden te kunnen blijven zien. Verkeersregels bij de vleet produceren is één ding, ze in de werkelijkeheid afdwingen ten aanzien van de verschillende gebruikers is veelal een ander paar mouwen. Wat het aantal verkeersborden betreft: soms onderscheid men het bos van de bomen niet meer: dus een vereenvoudiging voor het plaatsen van verkeersborden dringt zich op. Wat de bromfietsen en fietsen betreft, die moeten van de rijbaan af. Daarom het voorstel om op grote wegen (provinciewegen, verbindingswegen,...) de fietspaden van de rijweg te scheiden door een fysieke barrière (beplanting zoals bv. een haag).

Inderdaad, een zeer nuttig voorstel ;-)

zeef 28 mei 2007 07:39

Goed voorstel, maar dat haagje gaat een vlammende auto niet tegenhouden hoor. ;-)

Jazeker 28 mei 2007 10:03

Die fysieke barriere is heel goed, maar een haag lijkt me minder aangewezen. Die moet je snoeien en bovendien kan die zorgen dat chauffeurs niet eens zien dat daar fietsers rijden. Maar een soort "vangrail" lijkt me in elk geval een goed idee. Ik zie te vaak fietsers die op gek drukke wegen naast de auto's moeten rijden. Een klapband is dan al genoeg voor een bloedbad.

Marlboro 28 mei 2007 13:40

Ik ben het er ook mee eens dat de snelheid niet altijd de voornaamste oorzaak is.

Ik rijd zelf genoeg met de wagen en ook al rijd je vlug en/of wat trager;het ligt vooral aan de maneuvers die sommige autobestuurders doen,das in de 1ste plaats het probleem en dan komt dit soms gepaard met snelheid.

Ik kom het iedere dag tegen dat ik op rechte baan kom en er een zijstraat is en ze zien mij afkomen en de meeste mensen zijn toch ervaren genoeg om te zien of er iemand vlug of heel traag komt afgereden en noem maar op.Lap,ze hebben geen 5sec geduld en gaan dan toch voor je neus de weg op.Resultaat dat ik mij soms ferm moet inhouden + dat die persoon dan nog als een slak voort rijdt?
Ze willen dus wel vlug vlug voor die 5sec voor je zijn maar rijden dan wel aan een slakke tempo?Onvoorstelbaar.

Op de autosnelweg van hetzelfde;hoeveel mensen rijden er niet op het 2de rijvak terwijl ze zonder probleem een hele eind naar het 1ste kunnen gaan?
Daardoor word dikwijls de boel opgehouden.

Marlboro 28 mei 2007 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2689366)
Die fysieke barriere is heel goed, maar een haag lijkt me minder aangewezen. Die moet je snoeien en bovendien kan die zorgen dat chauffeurs niet eens zien dat daar fietsers rijden. Maar een soort "vangrail" lijkt me in elk geval een goed idee. Ik zie te vaak fietsers die op gek drukke wegen naast de auto's moeten rijden. Een klapband is dan al genoeg voor een bloedbad.


Idd,een vangrail indien mogelijk natuurlijk lijkt mij het beste.

brother paul 29 mei 2007 07:38

Dus een gratis GPS voor elke Belg, op schaal genegotieerd door een minister met kennis van aankopen Een KIWI-GPS offerte en straks hebben we allen onze gratis GPS voor 50euro ingeschreven in de begroting.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be