![]() |
Kleine Partijen In Opstand !
CAP voert actie tegen VRT
BRUSSEL - CAP, het Comité Andere Politiek, zal komende zondag actie voeren aan de poorten van de openbare omroep. Dat meldt de partij in een persbericht. Komende zondag zendt de VRT 'Doe de Stemtest'uit, een programmadat duidelijk moet maken welke partij het best de mening van de kiezer vertolkt. CAP komt in deze test niet aan bod, en dat zint de partij niet. 'De klassieke partijen komen 4 jaar aan een stuk bijna dagelijks in het nieuws met hun politiek. Wie streeft naar een “Andere Politiek” komt in deze verkiezingscampagne zo goed als niet aan bod in de media. Daarom hebben we besloten een symbolische actie te houden', aldus CAP. Het feit dat CAP in staat was lijsten neer te leggen in alle kieskringen bewijst op zich reeds voldoende haar politieke slagkracht en relevantie, meldt de partij nog. Cap zal zondagavond, tegelijkertijd met De Stemtest van de VRT, haar eigen stemtest lanceren met een massapamflet en website. Heel goed van de CAP ! De B.U.B. zal haar voorbeeld volgen. Het gedrag van VRT en RTBF is een pure schande voor de democratie. |
Voor een keer akkoord, ik vind dat die paar duizend sukkels die op BUB zouden stemmen jullie eens op tv moeten zien in een debat of zo, elke politicus van elke strekking (SP.A, CD&V, VB, VLD,..) kan jullie zo met de grond gelijk maken.:-o
|
"Monkey see, monkey do"
|
Ik zou toch ook proberen te vermijden dat ieder gek in dit land zijn zegje op radio en tv mag komen doen.
|
Ondersteunen jullie ook VITAL?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Even een vergelijking: als iemand aan een examen voor de staat meedoet (en de verkiezingen zijn dat), moet die toestaan dat sommige andere kandidaten de vragen reeds kennen omdat die vroeger reeds goede punten behaalden op een vorig examen?
Nee, uw redenering is onzin: vanaf het neerleggen van de lijsten moet iedere partij die meedoet, op gelijke voet behandeld worden en daarmee basta. Ongeacht het vroeger resultaat. |
Citaat:
Nu mag de almachtige VRT/VTM teveel zelf sturen wie iets mag zeggen en wie niet. Dit is zelfs in de debatten vaak storend. Het zou niet slecht zijn mocht elke partij een 10-tal minuten zendtijd krijgen waar ze hun standpunten ongehinderd uiteen zouden kunnen zetten. |
niettemin vind ik dat dat de lijst Dedecker teveel aandacht krijgt. Okee, ze hebben een "vedette" als Dedecker, maar als morgen bvb Margriet Hermans bij CAP gaat, gaat CAP dan ook evenveel aandacht krijgen als LDD?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hans, proficiat met de vele mensen op jullie lijsten. Het ziet er overigens naar uit dat VRT er volledig naastzat toen ze het hadden over een zogenaamde 'scheuring' die de partij in moeilijkheden gebracht zou hebben...
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar 10 a 15 minuten ongestoord je programma voorstellen zou wat eerlijker zijn naar de kleine partijen toe. Ik ben daar wel voorstander van. |
Citaat:
|
Citaat:
Moet jij niet bij die vele anderen op een bub-lijst staan? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be