PollyCorrect |
25 mei 2007 21:38 |
Toeristische gidsen raden aan bepaalde straatjes te mijden
In Brussel Deze Week gelezen:
"Hardleerse restaurants aangepakt"
Duitse en Japanse reisgidsen raden aan om bepaalde straten van de restaurantenwijk Ilot Sacré te mijden. ...
Het fenomeen is bekend: kelners klampen potentiële klanten aan met een goedkoop menu van twaalf euro. Eenmaal binnen krijgen die te horen dat de pladijs op het menu niet meer voorhanden is maar een rogvleugel nog wel. De ontnuchtering komt wanneer de nietsvermoedende toerist de rekening gepresenteerd krijgt. Een stuk hoger dan verwacht."...
Ik heb nog sterker meegemaakt, bij het Bekende Mosselrestaurant van de Belgische keten die nu internationaal geworden is (de naam begint met Chez en eindigt met éon"): Ik bestel een visgerechtje voor 10 euro (pangas filet), en krijg tot mijn verbazing iets anders voorgeschoteld: kabeljauw. De ober zegt me dat die andere vis op is, en dat hij dan maar kabeljauw heeft laten komen. Ik vraag of dat veel scheelt in de rekening, en hij trekt een guitige bek, waarmee hij suggereert dat het niks zal uitmaken. Daarna zie ik op de rekening mijn gerecht, van zo'n 19€...!
Ik vond 'Chez L' leuk voor de folklore, maar ik vind oneerlijkheid nog erger dan slechte keuken, omdat de nasmaak veel langer blijft hangen.
U weze gewaarschuwd wanneer u uw bezoek meeneemt naar de grote boze stad.
http://nl.chezleon.be/images/files/L...te%2072dpi.pdf
;)
|