Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Amerikaanse luchtmacht levert oorlogsmateriaal af in Libanon (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90072)

discuz 25 mei 2007 22:17

Amerikaanse luchtmacht levert oorlogsmateriaal af in Libanon

Citaat:

De Amerikaanse luchtmacht heeft een
aantal transportvliegtuigen met
militaire hulp gestuurd naar Libanon.

Volgens VS-minister van Buitenlandse
Zaken Condoleezza Rice willen de VS en
enkele Arabische landen de democratisch
verkozen regering van Libanon steunen.

Het Libanese leger is de afgelopen
dagen in de noordelijke stad Tripoli
slaags geraakt met de radicale moslim-
groep Fatah Al Islam.

Die heeft een deel van het Palestijnse
vluchtelingenkamp Nahr Al Bared in
handen. Volgens Libanon heeft de Fatah
Al Islam steun ontvangen vanuit het
buurland Syrië.
Hier lijkt weinig volk naar te kraaien, maar ik kon mijn oren niet geloven toen ik het hoorde. Op een moment dat ze daar zowat door hun voorraden heen zijn en een bestand misschien kan lukken dropt Mz Rice daar in alle openheid een paar vliegtuigladingen bommen?!

Waar zitten nu de sch**tlaarzen van de VN en de rest van het politiek universum? Heb ik al één politicus de vraag horen stellen of dit wel een goeie zet is? Foei, vertegenwoordigers van het volk, mij vertegenwoordigt ge in ieder geval niet!

Vorenus 25 mei 2007 22:28

Gewoon een legale vorm van hulp aan een land dat wordt bedreigt door terroristen. Of mag Libanon zich soms niet verdedigen tegen zulke extremisten. Nu heeft Libanon een extra troef om te onderhandelen. (Lees, mijn voorwaarden of de 70 druivekes.)

Enter 25 mei 2007 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2684960)
Gewoon een legale vorm van hulp aan een land dat wordt bedreigt door terroristen. Of mag Libanon zich soms niet verdedigen tegen zulke extremisten. Nu heeft Libanon een extra troef om te onderhandelen. (Lees, mijn voorwaarden of de 70 druivekes.)

Eens kijken hoe je reageert als de V.S. Iran aanvalt en Iran zich verdedigt.

Rudy 25 mei 2007 22:35

Waarom zouden de VS de Libanese regering niet mogen steunen? Het noorden van Libanon, de vluchtelingkampen worden al belaagd door de Syriërs. Je moet een beetje weten wat je wilt hé. Wat is nu eigenlijk jou probleem ? Eerst weten waarover je praat.

Vorenus 25 mei 2007 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Enter (Bericht 2684962)
Eens kijken hoe je reageert als de V.S. Iran aanvalt en Iran zich verdedigt.

Naties kan je niet vergelijken met terroristische organisaties.
Wat is er nu mis mee dat Amerika bommen aan Libanon geeft om zich te verdedigen?

Zover dat ik weet is wapenhandel tussen 2 naties niet verboden.

discuz 25 mei 2007 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2684960)

Kijk, als mijn kleuter zonder kijken de straat wil oversteken hou ik hem fysiek tegen en steek daarna een korte preek af. Je wil opleggen als je sterker bent juich ik in dat geval toe. Wie denkt dat gewapende strijd, geweld tussen volwassenen, toelaatbaar is, reduceert iedere wereldbewoner tot het niveau van een driejarige.

Al de rest is politiek, vertegenwoordiging van belangen, eigenbelang en egoïsme.

bruut geweld 25 mei 2007 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2684987)
Naties kan je niet vergelijken met terroristische organisaties. .

klopt,een imperialistische natie als de US is véél destructiever

Citaat:

Wat is er nu mis mee dat Amerika bommen aan Libanon geeft om zich te verdedigen?
dat het extreem hypocriet is, vermits dezelfde USA onlangs hetzelfde libanon doelbewust liet creperen en zelfs een veto stelde in de VN veiligheidsraad tegen het veroordelen van de walgelijke agressie van Israel jegens de hele natie van libanon.

Citaat:

Zover dat ik weet is wapenhandel tussen 2 naties niet verboden
Iran heeft dan ook evenveel recht op vrije wapenhandel vanuit bijv rusland zonder dat de Us er zich mee bemoeit.

Enter 25 mei 2007 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2684987)
Naties kan je niet vergelijken met terroristische organisaties.

Zover dat ik weet is wapenhandel tussen 2 naties niet verboden.

Verboden niet nee.

Maar als je weet dat het de V.S. was die een aantal jaar geleden zo aan het roepen was dat er veel te veel wapens aan het midden-oosten werden verkocht...

Bekijk daarna maar eens de statistieken over welke landen daar het meeste verkocht hebben.

Beetje hypocriet dan.

discuz 25 mei 2007 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 2684974)
Waarom zouden de VS de Libanese regering niet mogen steunen? Het noorden van Libanon, de vluchtelingkampen worden al belaagd door de Syriërs. Je moet een beetje weten wat je wilt hé. Wat is nu eigenlijk jou probleem ? Eerst weten waarover je praat.

Ik weet dat diegenen die in het vluchtelingekamp de trekker overhalen geen vredelievende burgers zijn. Volgens journalisten begon de rel toen de politie vermeende bankovervallers wou inrekenen.

Wat ik wil is wat de meeste mensen willen - leven, en dan nog liefst in relatieve vrijheid. Mijn probleem is hoe dat doel dichterbij kan komen door mensen uit te moorden.

discuz 25 mei 2007 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld (Bericht 2685007)
klopt,een imperialistische natie als de US is véél destructiever

dat het extreem hypocriet is, vermits dezelfde USA onlangs hetzelfde libanon doelbewust liet creperen en zelfs een veto stelde in de VN veiligheidsraad tegen het veroordelen van de walgelijke agressie van Israel jegens de hele natie van libanon.

Iran heeft dan ook evenveel recht op vrije wapenhandel vanuit bijv rusland zonder dat de Us er zich mee bemoeit.

En dus, wat stelt jouw partij voor?

bruut geweld 25 mei 2007 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 2685029)
En dus, wat stelt jouw partij voor?

kortweg gezegd :

8-) ieder bemoeit zich vooral met zijn eigen zaken in zijn eigen hof.

discuz 25 mei 2007 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Enter (Bericht 2685017)
Verboden niet nee.

Maar als je weet dat het de V.S. was die een aantal jaar geleden zo aan het roepen was dat er veel te veel wapens aan het midden-oosten werden verkocht...

Bekijk daarna maar eens de statistieken over welke landen daar het meeste verkocht hebben.

Beetje hypocriet dan.

Maar wat doet Europa als het samen met Amerika aan tafel gaat zitten?

Enter 25 mei 2007 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 2685062)
Maar wat doet Europa als het samen met Amerika aan tafel gaat zitten?

Zoveel verschillende dingen als dat er kliekjes in Europa zijn.

discuz 25 mei 2007 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld (Bericht 2685051)
kortweg gezegd :

8-) ieder bemoeit zich vooral met zijn eigen zaken in zijn eigen hof.

Maar geldt dat ook voor internationale politici? Want dat doen ze nu, ieder denkt aan zijn eigen belang.

discuz 25 mei 2007 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Enter (Bericht 2685063)
Zoveel verschillende dingen als dat er kliekjes in Europa zijn.

Jamaar, vinden we Amerika nu hypocriet of niet?

Enter 25 mei 2007 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 2685070)
Jamaar, vinden we Amerika nu hypocriet of niet?

Ik weet niet wat "we" vinden.
Ik alvast wel.

Europa kan je ook hypocriet noemen omdat ze wel veel blabla verkopen, maar als het erop aan komt laten ze de actie aan de V.S. over, welke actie het dan ook is.

discuz 25 mei 2007 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Enter (Bericht 2685072)
Ik weet niet wat "we" vinden.
Ik alvast wel.

Europa kan je ook hypocriet noemen omdat ze wel veel blabla verkopen, maar als het erop aan komt laten ze de actie aan de V.S. over, welke actie het dan ook is.

En wat wil jouw partij daaraan doen?

Enter 25 mei 2007 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door discuz (Bericht 2685074)
En wat wil jouw partij daaraan doen?

Mijn partij wil daar een nachtje over slapen.

Slaap ze!

discuz 25 mei 2007 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Enter (Bericht 2685076)
Mijn partij wil daar een nachtje over slapen.

Slaap ze!

Kijk eens aan: toch een partij met gezond verstand.
Welterusten

Max van Dietschland 27 mei 2007 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld (Bericht 2685007)

Touché :-P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be