Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Islamitische middelbare meisjesschool op komst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90119)

Online 27 mei 2007 09:07

Islamitische middelbare meisjesschool op komst

"Islamitische middelbare meisjesschool op komst"

In Molenbeek zou een islamitische middelbare meisjesschool op het punt staan te worden opgericht. Het achterliggende doel is het verbod op het dragen van de hijab in het leeuwendeel van de Brusselse scholen te omzeilen, zo schrijft La Dernière Heure zondag.

Volgens een website die gewijd is aan een 'women only'-feest, dat op 17 mei in Molenbeek plaatsvond, zou de school aan de Vanderstraetenstraat komen te liggen. Daar is ook de Al Khalilmoskee gevestigd. De instelling zou algemene vakken geven, maar ook islamitische lessen en lessen Arabisch.

De initiatiefnemers willen een antwoord bieden op het verbod op het dragen van de hoofddoek in tal van Brusselse scholen. De inschrijving bedraagt 500 euro. Er werd al een geldinzameling gestart. De organiseren rekenen op 200 tot 250 leerlingen. "Dat moet het mogelijk maken subsidies te krijgen", luidt het.

La Dernière Heure noteerde al verschillende reacties op het mogelijke initiatief. Zo wijst de fractieleidster van MR in het parlement van de Franse gemeenschap er op dat indien de school subsidies wil krijgen, ze zich naar de regels van de Franse gemeenschap zal moeten schikken. Zoniet dreigen de ingeschreven meisjes naast een gehomologeerd diploma te grijpen. (belga/dm) De Morgen 27.5.2007

Eurabia in volle ontplooing.

Ze doen maar. Maar na hun studies moeten die onintegreerbare lakens niet jammeren dat ze geen job vinden op arbeidsmarkt en uiteraard niet verwachten dat de kaffirs hun uitkeringen betalen.
In Molenbeek had de overheid beter al jaren geleden een 'Zonder jihad straat' campagne gevoerd. Nu is het te laat. Dit is verloren gebied.

fallen_angel 27 mei 2007 10:39

Simpelweg schandalig, nog een bewijs dat moslims zich niet aan onze wetten willen houden en altijd wel een manier zullen vinden om deze te omzeilen. Wanneer komt er einde aan het te lakse beleid in verband met moslims?

Stratcat 27 mei 2007 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel (Bericht 2687449)
Simpelweg schandalig, nog een bewijs dat moslims zich niet aan onze wetten willen houden

Aan welke wetten houden ze zich niet?
Vrijheid van onderwijs is een grondwettelijk recht.

fallen_angel 27 mei 2007 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier (Bericht 2687534)
Aan welke wetten houden ze zich niet?
Vrijheid van onderwijs is een grondwettelijk recht.

De wet dat hoofddoeken verboden zijn op school.

Stratcat 27 mei 2007 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel (Bericht 2687537)
De wet dat hoofddoeken verboden zijn op school.

Die wet bestaat niet.

fallen_angel 27 mei 2007 11:15

Allé, in het meerendeel van de scholen in en rond Molenbeek is er een verbod op hoofddoeken, die opgelegd is door de school, maar de school mag dit doen.

Stratcat 27 mei 2007 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel (Bericht 2687541)
Allé, in het meerendeel van de scholen in en rond Molenbeek is er een verbod op hoofddoeken, die opgelegd is door de school, maar de school mag dit doen.

De school mag dat doen, en een andere school, b.v.een islamitische school, mag er ook voor kiezen om dat niet te doen. Of die mag zelfs een hoofddoek verplicht maken (vgl. met uniform op katholieke scholen).
Geen overtreding van de wet, eerder een toepassing ervan.

fallen_angel 27 mei 2007 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier (Bericht 2687547)
De school mag dat doen, en een andere school, b.v.een islamitische school, mag er ook voor kiezen om dat niet te doen. Of die mag zelfs een hoofddoek verplicht maken (vgl. met uniform op katholieke scholen).
Geen overtreding van de wet, eerder een toepassing ervan.

Maar als deze school erkende diploma's van de staat zal krijgen, is dit gewoon een illegale school niet? Een school die leerlingen tot niets opleidt.

Raf 27 mei 2007 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2687334)
"Islamitische middelbare meisjesschool op komst"

In Molenbeek zou een islamitische middelbare meisjesschool op het punt staan te worden opgericht. Het achterliggende doel is het verbod op het dragen van de hijab in het leeuwendeel van de Brusselse scholen te omzeilen, zo schrijft La Dernière Heure zondag.

Volgens een website die gewijd is aan een 'women only'-feest, dat op 17 mei in Molenbeek plaatsvond, zou de school aan de Vanderstraetenstraat komen te liggen. Daar is ook de Al Khalilmoskee gevestigd. De instelling zou algemene vakken geven, maar ook islamitische lessen en lessen Arabisch.

De initiatiefnemers willen een antwoord bieden op het verbod op het dragen van de hoofddoek in tal van Brusselse scholen. De inschrijving bedraagt 500 euro. Er werd al een geldinzameling gestart. De organiseren rekenen op 200 tot 250 leerlingen. "Dat moet het mogelijk maken subsidies te krijgen", luidt het.

La Dernière Heure noteerde al verschillende reacties op het mogelijke initiatief. Zo wijst de fractieleidster van MR in het parlement van de Franse gemeenschap er op dat indien de school subsidies wil krijgen, ze zich naar de regels van de Franse gemeenschap zal moeten schikken. Zoniet dreigen de ingeschreven meisjes naast een gehomologeerd diploma te grijpen. (belga/dm) De Morgen 27.5.2007

Eurabia in volle ontplooing.

Ze doen maar. Maar na hun studies moeten die onintegreerbare lakens niet jammeren dat ze geen job vinden op arbeidsmarkt en uiteraard niet verwachten dat de kaffirs hun uitkeringen betalen.
In Molenbeek had de overheid beter al jaren geleden een 'Zonder jihad straat' campagne gevoerd. Nu is het te laat. Dit is verloren gebied.

Niet klagen. Jullie hebben het zelf zo ver gedreven met jullie niet aflatende heksenjacht op de hoofddoeken. Had die mensen met rust gelaten. Hiervoor kan maar één verantwoordelijke aangewezen worden: het racistische en xenofobe Vlaams Blok, dat alleen maar uit is op het aanwakkeren en op de spits drijven van vreemdelingenhaat.

Online 27 mei 2007 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2687579)
Niet klagen. Jullie hebben het zelf zo ver gedreven met jullie niet aflatende heksenjacht op de hoofddoeken. Had die mensen met rust gelaten. Hiervoor kan maar één verantwoordelijke aangewezen worden: het racistische en xenofobe Vlaams Blok, dat alleen maar uit is op het aanwakkeren en op de spits drijven van vreemdelingenhaat.

De Bart Croughs wetten spelen weer op bij Rafke.
Het VB is waarschijnlijk ook verantwoordelijk voor het hoofddoekverbod in Frankrijk en aan de Turkse universiteiten. :lol: :lol: :lol:

fallen_angel 27 mei 2007 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 2687589)
De Bart Croughs wetten spelen weer op bij Rafke.
Het VB is waarschijnlijk ook verantwoordelijk voor het hoofddoekverbod in Frankrijk en aan de Turkse universiteiten. :lol: :lol: :lol:

Het VB is verantwoordelijk voor alle slecht in verband met moslims omdat ze het uitlokken :roll:

duveltje382 27 mei 2007 11:41

Heel erg om te moeten zeggen,maar ik vind dat een zeer goede zaak,zij trokken het niveau van onze scholen dus danig naar beneden,dat ik liever heb dat zij zelf hun BO onderwijs inrichten
Trouwens de Jonden doen dit al lang hoor.....

fallen_angel 27 mei 2007 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2687593)
Heel erg om te moeten zeggen,maar ik vind dat een zeer goede zaak,zij trokken het niveau van onze scholen dus danig naar beneden,dat ik liever heb dat zij zelf hun BO onderwijs inrichten
Trouwens de Jonden doen dit al lang hoor.....

Fantastische invalhoek :lol:
Als je het zo bekijkt is het opeens niet meer zo slecht. Stop ze allemaal samen, dan hebben we er geen last meer van. Maar later dan é.

circe 27 mei 2007 11:46

Gelukkig zijn mijn kinderen al een tijdje afgestudeerd. Maar moest ik op dit ogenblik moeten kiezen tussen een "multicul"school, een katholieke school en de oprichting van een islamschool, dan koos ik voor de twee laatste opties.

In België bestaat (gelukkig) nog steeds vrijheid van onderwijs, in feite geen schoolplicht maar LEERplicht.

Indien die hoofddoekenschool voldoet aan de hier gestelde eindtermen dan zie ik niet in waarom ze niet zoals alle andere scholen zouden gesubsidieerd worden.

Ik vraag me enkel af hoe ze dat gaan fiksen.
Men herinnert zich misschien het probleem dat Paul Belien heeft om zijn kinderen thuisonderricht te geven. Blijkbaar moeten de kinderen van Belien niet enkel de kennis van de opgelegde eindtermen onder de knie hebben (niet voor subsidies, wel voor homologatie van hun diploma), maar bovendien moeten de ouders die thuisonderricht geven ook nog een apart document ondertekenen waarin geëist wordt dat:

In 2003 stemde het Vlaams Parlement een decreet inzake de leerplicht. De overheid beweert dat ze niet raakt aan het (grondwettelijk) recht op huisonderwijs, maar ze doet dit wel degelijk. Sinds 2003 wordt van alle ouders die aan huisonderwijs doen geëist dat ze een ministerieel document met de benaming “Verklaring van huisonderwijs” ondertekenen.

In het document staat dat men er zich toe verplicht om:

Citaat:

1° onderwijs te verstrekken dat gericht is op de ontplooiing van de volledige persoonlijkheid en de talenten van het kind en op de voorbereiding van het kind op een actief leven als volwassene, en dat het respect voor de grondrechten van de mens en voor de culturele waarden van het kind zelf en van anderen respecteert;

2° de controle door de onderwijsinspectie te aanvaarden en alle documenten om de uitvoering van deze controle mogelijk te maken ter beschikking stellen van de onderwijsinspectie;

3° bij niet aanvaarden van deze controle of bij twee opeenvolgende controles waarbij vastgesteld is dat het verstrekte onderwijs kennelijk niet beantwoordt aan de in 1° omschreven doelstellingen, het kind in te schrijven in een school, erkend, gefinancierd of gesubsidieerd door de Vlaamse Gemeenschap.
Ik veronderstel dat in zo'n hoofddoekenschool de basis van hun onderrichtingen weldegelijk uit de koran zullen komen.

Ik heb in die koren echter nog NERGENS enig respect voor voor de grondrechten van de mens en voor de culturele waarden van het kind zelf en van anderen zien staan. INTEGENDEEL.

Hoe gaat men d�*t dan oplossen?

Flippend Rund 27 mei 2007 11:50

Het hoofddoekenverbod heeft dus geleid tot een vermindering van integratie. Wie had dat nu durven voorspellen.

duveltje382 27 mei 2007 11:54

Je moet me nu verontschuldige,want ik moet nog naar een partijcongres :-P

fallen_angel 27 mei 2007 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2687620)
Je moet me nu verontschuldige,want ik moet nog naar een partijcongres :-P

Veel plezier :lol:

circe 27 mei 2007 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 2687610)
Het hoofddoekenverbod heeft dus geleid tot een vermindering van integratie. Wie had dat nu durven voorspellen.

Dat hoofddoekenverbod heeft gewoon de vinger op de wonde gelegd: ZE WILLEN NIET INTEGREREN!

Zonder hoofddoekenverbod zitten mijn dochters in een klas waarvan de helft van de meisjes pijnlijk duidelijk willen maken dat ze "niet zoals de anderen zijn", dat ze herkenbaar zijn als moslima en DUS niet mogen worden lastiggevallen (in tegenstelling tot mijn naakthoofdige dochters!).

Het hoofddoekenverbod heeft duidelijk gemaakt dat de hier geldende normen en waarden (iedereen is gelijk) NIET geldt voor moslims: ZIJ zijn namelijk niet gelijk, en ZIJ willen dat duidelijk laten merken.

Het is niet WIJ die het wij/zij discours willen maken, het zijn de hoofddoeken zèlf. (zoals duidelijk wordt gesteld in hun woestijnboekje).

Flippend Rund 27 mei 2007 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2687629)
Dat hoofddoekenverbod heeft gewoon de vinger op de wonde gelegd: ZE WILLEN NIET INTEGREREN!

Zonder hoofddoekenverbod zitten mijn dochters in een klas waarvan de helft van de meisjes pijnlijk duidelijk willen maken dat ze "niet zoals de anderen zijn", dat ze herkenbaar zijn als moslima en DUS niet mogen worden lastiggevallen (in tegenstelling tot mijn naakthoofdige dochters!).

Het hoofddoekenverbod heeft duidelijk gemaakt dat de hier geldende normen en waarden (iedereen is gelijk) NIET geldt voor moslims: ZIJ zijn namelijk niet gelijk, en ZIJ willen dat duidelijk laten merken.

Het is niet WIJ die het wij/zij discours willen maken, het zijn de hoofddoeken zèlf. (zoals duidelijk wordt gesteld in hun woestijnboekje).

Kijk, als allochtoonse moslims een groter stuk van onze bevolking gaan uitmaken, dan zullen zij, naar dezelfde verhouding, ook de cultuur van dit land mee bepalen. Dat is in heel de menselijke geschiedenis zo gebeurd, en het zal zo blijven gebeuren. Als je het daarmee moeilijk hebt, dan is er maar 1 oplossing: meer blanke kindjes maken, en al de rest is zever.

GET OVER IT

Online 27 mei 2007 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 2687644)
Kijk, als allochtoonse moslims een groter stuk van onze bevolking gaan uitmaken, dan zullen zij, naar dezelfde verhouding, ook de cultuur van dit land mee bepalen. Dat is in heel de menselijke geschiedenis zo gebeurd, en het zal zo blijven gebeuren. Als je het daarmee moeilijk hebt, dan is er maar 1 oplossing: meer blanke kindjes maken, en al de rest is zever.

GET OVER IT

Een goed voorbeeld van platte, linkse dhimmitude.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be