![]() |
mijlpalen in de geschiedenis
Welke zijn volgens jou belangrijke mijlpalen in de geschiedenis en waarom?
|
Een paar van de mijlpalen volgens mij:
|
Buskruit, dat heeft wel enige verandering teweeg gebracht.
|
de boekdrukkunst? Het vergemakkelijken van de spreiding van kennis?
penicilline en bij uitbreiding hygiëne. Gedaan met te sterven aan een simpele infectie De ontdekking van de dubbele helix En wat Metternich allemaal opsomde |
Zonder schrift geen geschiedenis. Dat is de enige vereiste om tot geschiedenis te komen. Al de rest is nevenwetenschappelijk.
Voor de rest zijn er geen "mijlpalen". |
het schrift en het wiel zijn de twee belangrijkste mijlpalen in de geschiedenis.
De andere mijlpalen hebben gewoon een rol gespeeld in hun periode. Anders kan je de uitvinding van het internet ook een mijlpaal noemen.. |
Landbouw niet vergeten
|
ook nog belangrijk is de week dat God nodig had om de aarde te maken..
|
Citaat:
|
De uitvinding van de bril. ;-) Zoveel mensen die weer zo goed als optimaal hun belangrijkste zintuig kunnen gebruiken.
|
Citaat:
HOUZEE zou ik zo zeggen |
-vuur
-landbouw -de verschillende religies die nog steeds het wereldbeeld van de overgrote deel van de wereldbevolking domineren (ook nog steeds in ons grotendeels ontkerkelijkte Europa) -de ontdekking van Amerika. in een fractie van een seconde werd een heel continent met bijhorende beschaving op zijn kop gezet. -de atoombom. Die zorgde voor een nooit geziene wijziging in politieke machtsverhoudingen. |
WO I
en de uitvinding van frietjes :D |
De oerknal. Een scheppende goddelijkheid. Of zoiets. Nu ja, het ontstaan van wat is zeker. Zonder die mijlpaal, bestaan geen andere mijlpalen.
|
De uitvinding van toiletpapier.
Ge moogt zeggen wat ge wilt, maar dat is écht belangrijk vind ik. |
Het ontstaan van de tongzoen. Kijk, dát zou waardevol historisch wetenschappelijk onderzoek zijn.
Een mooi moment. |
Citaat:
![]() :lol: |
De ontdekking van Amerika door Columbus. Zonder dat feit was Europa nooit zo rijk en machtig geworden.
|
Citaat:
|
De ontdekking van ondergoed. Geef toe, er zijn toffere dingen dan met uw bloot gat in een schurende jeans te zitten.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be