![]() |
Samensmelting NVA&CD&V&VB
27/05 N-VA smelt slogans CD&V en Vlaams Belang samen
![]() Op de affiche staan twee allochtone Vlamingen. De opmerkelijke affiche kunt u zien op onze verkiezingsweblog 'Stemmengegons'. Zijn dit de eerste tekenen dat het CORDON zal verdwijnen,en we een nieuwe politiek in België krijgen ;-) Bron/GVA |
Citaat:
|
Citaat:
Wat bezield een Vlaams-nationalistische partij om in zee te gaan met een antivlaamse en belgische partij? Iedere keer dat Leterme op het nieuws uitroept dat ze geen separatisten zijn, wat denken die mensen van de NVA dan? Wat voor zelfhatende onnozelaars moeten die NVA'ers dan zijn? |
Citaat:
|
Citaat:
Leg eens (juist) uit AUB Gelieve U te onthouden van onzin AUB ......... |
Citaat:
Daarvoor wilden ze dus hun ziel verkopen (vb: splitsing BHV). Karel Van Hoorebeke was alleszins de enige rechtlijnige man, hij is het dan ook afgetrapt. |
Citaat:
|
"Eigen volk samen" maar de Walen, die trappen we buiten.
Van eenheid gesproken zeg... |
Citaat:
Ze gaan ervan uit dat ze overal in België in hun taal kunnen geholpen worden, zelfs probleemloos eentalig Frans in Vlaanderen hun leven kunnen slijten. Die mogen idd buiten getrapt worden. Hoe eerder hoe liever. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De redenering die de NVA maakt getuigt van veel meer realisme dan een redenering dat het land 'pardoes' gesplitst zal worden. |
Citaat:
Toch niet in de Belgische context. Nva gelooft in een stap voor stap scenario, een soort van verdampingsproces vd Belgische Staat. Hoe dat zij dat straks in overeenstemming gaan brengen met de door de tsjeven vurig gewenste herfederalisering van buitenlandse handel, geluidsnormen, van bovenaf opgelegde samenwerking tussen forem en vdab, en ... nog andere dingen die er gaan aankomen, vraag ik mij ondertussen al niet meer af. Ik heb er ook nooit een antwoord opgekregen. Vlaams Belang, zeker, staat voor confrontatie en voor kortsluiting. Zo een beetje te vergelijken met datgene wat Walen en Franstaligen al sinds de zeventiger jaren hebben gedaan. Met succes. Dreigen met de regering te laten vallen, zelfs ... de splitsing vh land. Om Vlaanderen onafhankelijk te maken, lijkt mij de weg vh Vlaamse Belang de enige mogelijke. Maar ik kan mij vergissen natuurlijk , een glazen bol heb ik niet. |
Citaat:
En als je mijn standpunt wilt weten: ik ben absoluut tegen federaties. Hoe ze het oplossen (de BUB of VB richting) maakt voor mij niet uit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be