Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   debat-techniek op z'n Somers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90160)

driewerf 28 mei 2007 11:59

debat-techniek op z'n Somers

Gisteren, na de actie aan de VRT nog snel snel de laatste helft van een debat in jeugdhuis ROJM meegepikt. In het panel zaten Bart Somers voor het establishment, en WG voor de CAP.

Bart Somers stelde dat Poolse bouwvakkers die hier werken dat doen aan Belgische loonnormen en arbeidsvoorwaarden. WG vroeg of de Bolkesteirichtlijn dan misschienbegraven was. Waarop Somers -niet in de microfoon, maar welk hoorbaar- onze CAP'per toesiste "Gij zwijgt over Bolkestein of ik beging over Mao". Blijkbaar zijn dat de Somerse discussie technieken? Mensen afblaffen en het zwijgen opleggen over verdragen die de VLD goedkeurt.

Open VLD- alleen als het hen uitkomt.

Don Quichote 28 mei 2007 14:07

Zwakke figuur , die Somers.

Na de verkiezingen wordt hij op een zijspoor gezet.

Praetorian 28 mei 2007 15:28

De hand van Verhofstadt zit in de kont van Somers, dus dit zal wel niemand verbazen.

vavli 28 mei 2007 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2690073)
De hand van Verhofstadt zit in de kont van Somers, dus dit zal wel niemand verbazen.

:-o:-o:-o
Of zit Somers in de kont van Verhofstadt?

Groet 28 mei 2007 15:35

Hij doet het toch niet echt slecht in Mechelen?

Praetorian 28 mei 2007 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vavli (Bericht 2690083)
:-o:-o:-o
Of zit Somers in de kont van Verhofstadt?

Dat ook. Maar het is vooral handig voor de buikspreker om de hand in de kont van de pop te hebben. :-P

Praetorian 28 mei 2007 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groet (Bericht 2690086)
Hij doet het toch niet echt slecht in Mechelen?

Helaas wel ja, ik vraag mij af wie daar nu nog voor stemt. :?

duveltje382 28 mei 2007 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 2689877)
Zwakke figuur , die Somers.

Na de verkiezingen wordt hij op een zijspoor gezet.

Bravo

Voor één keer moet ik U gelijk geven

Voor één keer hé

Metternich 28 mei 2007 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2690073)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2690089)
Dat ook. Maar het is vooral handig voor de buikspreker om de hand in de kont van de pop te hebben. :-P

Wat een anale discussie...:-)

AdrianHealey 28 mei 2007 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 2689516)
Gisteren, na de actie aan de VRT nog snel snel de laatste helft van een debat in jeugdhuis ROJM meegepikt. In het panel zaten Bart Somers voor het establishment, en WG voor de CAP.

Bart Somers stelde dat Poolse bouwvakkers die hier werken dat doen aan Belgische loonnormen en arbeidsvoorwaarden. WG vroeg of de Bolkesteirichtlijn dan misschienbegraven was. Waarop Somers -niet in de microfoon, maar welk hoorbaar- onze CAP'per toesiste "Gij zwijgt over Bolkestein of ik beging over Mao". Blijkbaar zijn dat de Somerse discussie technieken? Mensen afblaffen en het zwijgen opleggen over verdragen die de VLD goedkeurt.

Somers heeft toch gelijk?
Poolse bouwvakkers die hier werken, doen dat aan Belgische loonnormen en arbeidsvoorwaarden. Ten minste, als ze voor een Belgisch bedrijf werken, natuurlijk. Als ze voor een Pools bedrijf werken, werken ze naar Poolse normen, natuurlijk. Dan is de Bolkesteinrichtlijn van tel. (Want ik vermoed dat de paarse regering bouwnijverbeid niet als uitzondering heeft genoteerd.)

GC 28 mei 2007 16:37

Citaat:

Dat soort dingen moeten we eigenlijk ook op de CAP-site kunnen verwerken. Misschien kan driewerf of W.G. een verslagje schrijven?

Praetorian 28 mei 2007 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2690140)
Wat een anale discussie...:-)

Somers' gezicht doet dan ook aan een anus denken.

AdrianHealey 28 mei 2007 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GC (Bericht 2690199)
Dat soort dingen moeten we eigenlijk ook op de CAP-site kunnen verwerken. Misschien kan driewerf of W.G. een verslagje schrijven?

Wel, dat zou maar zielig zijn.

Politiek doe je met argumenten, niet met andere (al dan niet terecht) belachelijk/zwart te maken.

jurgen79 28 mei 2007 18:07

Citaat:

Bart Somers stelde dat Poolse bouwvakkers die hier werken dat doen aan Belgische loonnormen en arbeidsvoorwaarden. WG vroeg of de Bolkesteirichtlijn dan misschienbegraven was.

Denk dat 4euro/uur niet de loonnorm is en toch allemaal mogelijk :-D

garfield 28 mei 2007 18:11

Dit verbaast me niet zie. somers en debat gaat niet samen.
De CAP opmerking over Bolkenstein was hier héél terecht.

Pluche 28 mei 2007 18:20

W.G. is een keitoffe gast net als Driewerf.

Chipie 28 mei 2007 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2690207)
Somers' gezicht doet dan ook aan een anus denken.

Alle, allez... en dat heeft een pekelharing als avatar...

Kim 30 mei 2007 21:30

Citaat:

Hij zou van mij een reactie krijgen in de zin van "begin er dan over he, i.p.v. hier wat te zitten dreigen". Het had een mooie kans geweest om Somers te vloeren! Zo'n kans laat je toch niet schieten! 8-)

HAMC 30 mei 2007 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2695433)
Hij zou van mij een reactie krijgen in de zin van "begin er dan over he, i.p.v. hier wat te zitten dreigen". Het had een mooie kans geweest om Somers te vloeren! Zo'n kans laat je toch niet schieten! 8-)

Inderdaad, zo'n domme reactie en het hele publiek is op je hand. Met Bartje had men de vloer moeten vegen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be