![]() |
Islamitisch middelbaar onderwijs in Molembeek
Nu gaan de moslims zelf het zeventig punten programma van het Blok gaan uitvoeren. Ik begrijp het niet meer. In Antwerpen zou men ook reeds bezig zijn om nieuwe middelbare scholen op te richten, islamitische. Dat zal zeker helpen om de taalachterstand weg te werken. Ik zie daar echt geen voordelen in.
bron VRT-nieuws 28 mei 2007 |
Het erge is dat je binnenkort als werkgever of verhuurder zelf geen vrijheid meer hebt om aan te nemen wie je wil. Ondertussen moet iedereen wel de vrijheid ( lees "kansen" ) hebben om met zijn leven te doen wat hij wil.
|
Tja Molenbeek zeg je. Dat is al lang geen Molenbeek meer maar Molerokko.
Hind Fraihi undercover in Molenbeek |
Het is een nationale reactie op de eerdere afwimpelingen om een Islamitische stroming in het onderwijs toe te laten.
Dus.. Wordt er het mom van privé onderwijs maar dan voor grotere groepen, islamitisch onderwijs voorzien. Het voldoet aan de opgelegde normen... ... dus er is geen bal dat de mengelpot-culturisten er tegen kunnen doen ..... Elke morgen een gebedje voor de arme palestijnse kinderen onderdruk door het juk van de Joden en de Westerse bondgenoten dat de les wiskunde vooraf gaat Een islamitisch ideaal met toekomstperspectieven. |
Zie, dit krijg je als je hoofddoeken verbied.
De overheid heeft absoluut geen zaken met hoe mensen zich kleden! |
Citaat:
Scholen hebben het rechgt te eisen dat hoofddeksels uit beleefdheid in de klas worden afgezet en dit is voor iedereen. Moslims moeten niet op speciale privileges rekenen. De overheid (net zoals andere werkgevers) heeft het recht te eisen dat haar werknemers geen opzichtige symbolen dragen. Net zoals men het niet zal dulden dat werknemers uitgedost zoals punkers met groen gekleurde hanekam op het werk verschijnen. Er zijn grenzen aan verdraagzaamheid. Die grens is reeds lang overschreden ! |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
En nee, mijn stem gaat niet naar groen |
Citaat:
|
Citaat:
Snap je mijn punt? Het probleem dat ik heb met jouw discours is dat je het ene onverdraagzame discours wil counteren met het andere. |
Citaat:
|
Citaat:
Die moslimpest moet zeer dringend een halt worden toegeroepen, het is nu al erg genoeg! Niemand verplicht hen om hier te blijven rondlopen. Zagen en klagen en voor problemen zorgen en heel hun familie en het halve dorp naar hier sleuren via leugens en gefoefel, want het is hier toch allemaal zo slecht en ze worden hier zo slecht behandeld nietwaar? O ja: ik vergat het bijna. Eigenlijk komen ze naar hier om grotendeels of helemaal op onze kosten te leven terwijl ze hier hun "eigen maatschappij + alles wat erbij hoort" er nog bovenop willen gooien! Eigenlijk weer een voorbeeld van het feit dat dat soort godsdienstige gekken van geen wijken weten en steeds maar verder zullen doen tot ze onze maatschappij helemaal naar hun hand hebben gezet. En dat dank zij een stelletje politici die hun eigen volk bedriegen en poco's allerhande die voor de rest van de hypocrisie zorgen... |
Jij kunt nu echt geen degelijk argument formuleren.
Je antwoord is gewoon een scheldtirade, zo komen we nergens. |
Citaat:
|
Citaat:
Jij weerlegt ondertussen geen jota van wat ik beweerde, en zovelen met mij, "vaststellen", tenzij het links laten liggen en vlug weer over iets anders beginnen... Je hebt het over een "scheldtirade", en daar geef ik je gelijk! Gewoon discussiëren haalt blijkbaar al lang niets meer uit en dient enkel om telkens opnieuw van nul te vertrekken in de discussie terwijl de zaken ondertussen steeds maar erger worden! Had ik misschien de loftrompet moeten afsteken over bepaalde aspekten van de ons opgedrongen multicul? "... zo komen we nergens":ook hier geef ik je gelijk! Er moet dringend ingegrepen worden, want we zitten met een rollende problemen-sneeuwbal die steeds maar groter zal worden. Laten we de democratie en haar verworvenheden redden terwijl het misschien nog kan. |
En jij hebt hier een oplossing voor? een endlösung?
|
Scholen dienen in de eerste plaats onderwerpen te onderwijzen die dienen voor de toekomst van het kind.
in geen enkel opzicht hoort een religieus thema thuis in een school tenzij je de geschiedenis wilt uitleggen van een religie maar verder hoort religie niet meer thuis in een school. En of dit nu een islamitische of katholieke of joodse school is maakt me geen bal uit. religie is vrij te kiezen door elk individu en hoort niet te worden opgelegd en te onderwezen worden door scholen die subsidies krijgen van de overheid en dus het belastingsgeld van alle mensen. Dus sluiten die scholen zo simpel is het. |
Ik heb er op het nieuws gisterenavond over horen praten nl. dat de inrichters de school "open" houden voor niet-moslims "die het islamietisch pedagogisch project aanvaarden". Ook van regeringszijde nl. het Brussels gewest uit kwam er een stellingname nl. "dat de school de wettelijke belgische programma's en eindtermen te volgen heeft".
Nu kennen we in ons land een systeem waar ieder vrij is om "ideologisch gekleurde" scholen te openen - zo bestaat er Joods, Katholiek, Protestants en ik geloof ook reeds "Turks-Islamietisch" onderwijs (als we op de godsdienst afgaan). Maar er zijn ook "systeemscholen" zoals Freinet en Steineronderwijs. Ik heb geen idee van de aantallen "andersdenkenden" die hun kinderen naar een of andere instelling sturen ; het schijnt dat vele Moslims hun kinderen bij voorkeur naar katholieke scholen sturen omdat ze de religieuze inspiratie appreciëren & geen moslimalternatief in de buurt hebben. Door hun stedelijkheid zitten de meeste joodse kinderen netjes in joodse scholen op de meer "vrijzinnige" joden na die dan naar openbare scholen gaan (waar rabbi's het vak "joodse godsdienst" geven). DE roep naar lekenstaat, lekenonderwijs in de openbare scholen en de hetze tegen "religieuze symboliek" is eigenlijk een bedreiging voor het uitoefenen van de functie "ontmoetingsplaats" van het openbaar onderwijs. In principe kunnen de "religieus-doctrinair" geïnspireerde scholen van een absoluut verbod afstappen door bv. alle reliegieus-geïnspireerde drachten toe te staan of de religieuze symbolen selectief toe te laten, verplicht te stellen of te verbieden. Hier komt de vraag om de hoek kijken hoe groot het succes zou zijn van een islamietische school dat de boerka zou verplichten.. Overigens dacht ik dat gemengd onderwijs in België een verplichting geworden was, wat dus meisjes en/of jongensscholen gescheiden volgens sexe onmogelijk maakt (tenzij men voor privé onderwijs thuis kiest, wat perfect mogelijk is). Eveneens zijn "zwemlessen" dacht ik ook in de eindtermen een verplichting (indien niet : worden mooslima's die uit religieuze overwegingen zouden weigeren te leren zwemmen wel erg benadeeld). Ten slotte : ik zag eens en intervieuw met een jongetje uit een joodse school die de zegeningen van een joodse staat (Israël) dus omschreef als het genoegen om volkomen vrij te zijn van "niet-kooshere" dreiging, men kan er volgens hem gerust in een winkel gaan en etenswaren komen zonder zich zorgen te hoeven maken of wat men koopt nu "zuiver" is of niet. De moeilijkheid van de verdraagzaamheid blijft inderdaad het probleem van omgang met die mensen die er van jongs af van doordrongen worden dat zij "de beste soort mensen" zijn al dan niet "door god zelf uitverkoren" ... (dat geldt niet uitsluitend voor joden en andere ariërs) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be