![]() |
Is Polen een probleem aan't worden?
De huidige regering van Polen wordt in Europa meer en meer gezien als een bizar, paranoïde, excentriek gouvernement. Het lijkt erop dat de politici van een bepaalde strekking daar het contact met de realiteit aan 't verliezen zijn.
Hun onderzoek naar homosexuele teletubbies en the heksenjacht op voormalige communisten hebben overal in de EU verontwaardiging opgeroepen. Sommigen schrijven deze vreemde Poolse attitudes - die toch niet te verzoenen zijn met de basisbeginselen van de Europese waarden als redelijkheid en rationaliteit - toe aan historische stress: Polen zoekt naar zijn plaats, omdat het ontworteld werd door wereldoorlogen, communistische bezetters en kapitalistische gieren. Het gevolg is een uiterst reactionair, ultra-conservatief verlangen terug te keren naar een soort onaangetast oer-Polen, pre-modern, katholiek en nationalistisch. In het licht van de verdere Europese integratie beginnen velen zich toch vragen te stellen over de huidige politieke klasse in Polen. Wat denkt u? |
Pfff , een overblijfsel van de communistische opvoeding die Polen indertijd heeft gekregen ...:twisted:
Da groeit er wel uit ... |
Ik blijf het altijd een beetje een raar volk vinden, maar of ze nu meer problemen, op termijn dan, opleveren dan de Italianen vraag ik me af. Pak ze dus maar steviger aan, maar hou het eerlijk.
|
wie zijn wij om ons te moeien met de Poolse interne keuken
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Tegen Europa.
|
Citaat:
Misdadigers worden in Europa toch ook opgespoord, toch normale gang van zaken? |
Citaat:
|
Citaat:
|
al wat je hoort wat uit Polen komt: zijn geluiden van een extremistisch bewind dat vrij duidelijk nog niet voldoende nuanceringsvermogen bezit om deel te maken van een groter geheel. Hoe zou dat komen? :roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kameraad Uh-Huh |
Citaat:
|
Citaat:
Dat gezeik der "volkssoevereiniteit" altijd weer.. :roll: |
Citaat:
Over alle andere zaken is het heibel. Zelfs uit een elementaire grondwet raken ze niet. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be