![]() |
Hoe zit dat eigenlijk juist in elkaar...
... met de Franstalige gemeenten waar faciliteiten zijn voor de Nederlandstalige inwoners ?
Volgens mij is kunnen de Nederlandstaligen hun papieren daar nog in het Nederlands krijgen en hebben ze het een pak makkelijker dan de franstaligen in de rand. Hoe komt dat nu ? En wat vinden de separatisten daarvan ? Ook de faciliteiten afschaffen ? Ik vergis me misschien, daar wordt immers zelden over gesproken... toelichting is zeker welkom. |
waarom denk je dat er zo weinig spel wordt over gemaakt? Omdat die vlamingen zich aanpassen tiens. Na verloop van tijd praten die gewoon frans. Dat terwijl de franstaligen in de vlaamse gemeenten van mening zijn dat de gemeente waar ze wonen gewoon van hén is, en ze dus verschillende generaties ver gewoon frans blijven praten. En zich niét willen aanpassen.
|
er zijn veel minder dergelijke faciliteitengemeenten + herinner ik mij nog vaag persberichten waaruit bleek dat de faciliteiten niet werden gerespecteerd (was er zo niets te doen omtrent een kleuterschooltje?)
|
Citaat:
Als de Vlamingen aangepast zijn, mogen de faciliteiten dus verdwijnen ? |
Citaat:
Een paar langs de taalgrens, er zijn er inderdaad minder. Moeskroen is wel tamelijk groot al... |
|
Citaat:
Thx :-( dat het daar ook zo gaat :-( dat er langs beide kanten niet wat meer moeite gedaan wordt :-( :-( :-( over de discussie die erop volgt |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
1) alle faciliteiten in de Vlaamse Rand worden afgeschaft
2) er mogen tweetalige Nederlands - Franse scholen komen in ... Wallonië 3) Nederlands wordt een verplicht vak vanaf het lager in Wallonië :) 4) Ik betwijfel mij of die faciliteiten in Moeskroen enzo worden nageleefd |
Citaat:
2)De faciliteiten in Moeskroen worden niet voldoende nageleefd. |
Wel als het Nederlands verplicht wordt als schoolvak in Wallonie en er tweetalige scholen komen daar heb je volgens mij automatisch faciliteiten voor Nederlandstaligen in Wallonie. Tenzij ze weer extreem chauvinistisch doen en ze het zouden weigeren te spreken ;)
Nergens op Vlaamse grondgebied mogen er nog faciliteiten zijn voor Franstaligen, er wordt toch maar misbruik van gemaakt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be