Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De deurenklucht te Diest, dank u NMBS! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90296)

Kay_ 30 mei 2007 11:13

De deurenklucht te Diest, dank u NMBS!

Vanmorgen wachtende op de trein naar Brussel van 7u33 in Diest.

Al bij het binnengaan zag ik de rode cijfertjes naast de aangekondigde treinen staan. Lap,vertraging.

Dan maar op de trein van 7u13 gesprongen die een dikke 20 minuten vertraging had. Trein komt aan, blijkt dat de deuren niet opengaan. :roll:

De conducteur haast zich om de deuren handmatig open te doen.
Iedereen op de trein, na een 10-tal minuten stil te hebben gestaan komt een passagier(!) ons vertellen dat de trein niet zal vertrekken. Blijkbaar vond het personeel het niet nodig ons via de intercom of dergelijke daarvan op de hoogte te brengen.

Dan maar op de trein van 7u33 die ook al 25 minuten vertraging had.
Na ook nog een 5-tal minuten daar meldt de conducteur ons dat ook hier een probleem is met de deuren maar dat wordt opgelost, hoor.

Nog eens 5 minuten later, je raadt het al, ook deze trein afgeschaft.
Dan maar de trein naar Knokke moeten nemen, die in elk station stopt.

Resultaat: meer dan een uur te laat.

Nog even dit: De trein die ik 's morgens neem om 7u33 heeft al 2 maand (!) een probleem met één bepaalde deur met bijna dagelijkse vertragingen tot gevolg.
Niemand die ook maar een papier op de deur hangt met 'defect' zodat de deur eenmaal dicht, ook gewoon dicht blijft.
Een echte klucht!

eno2 30 mei 2007 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2693805)
Vanmorgen wachtende op de trein naar Brussel van 7u33 in Diest.

Al bij het binnengaan zag ik de rode cijfertjes naast de aangekondigde treinen staan. Lap,vertraging.

Dan maar op de trein van 7u13 gesprongen die een dikke 20 minuten vertraging had. Trein komt aan, blijkt dat de deuren niet opengaan. :roll:

De conducteur haast zich om de deuren handmatig open te doen.
Iedereen op de trein, na een 10-tal minuten stil te hebben gestaan komt een passagier(!) ons vertellen dat de trein niet zal vertrekken. Blijkbaar vond het personeel het niet nodig ons via de intercom of dergelijke daarvan op de hoogte te brengen.

Dan maar op de trein van 7u33 die ook al 25 minuten vertraging had.
Na ook nog een 5-tal minuten daar meldt de conducteur ons dat ook hier een probleem is met de deuren maar dat wordt opgelost, hoor.

Nog eens 5 minuten later, je raadt het al, ook deze trein afgeschaft.
Dan maar de trein naar Knokke moeten nemen, die in elk station stopt.

Resultaat: meer dan een uur te laat.

Nog even dit: De trein die ik 's morgens neem om 7u33 heeft al 2 maand (!) een probleem met één bepaalde deur met bijna dagelijkse vertragingen tot gevolg.
Niemand die ook maar een papier op de deur hangt met 'defect' zodat de deur eenmaal dicht, ook gewoon dicht blijft.
Een echte klucht!

Que cosa!

lombas 30 mei 2007 11:30

Moh Diest nu.

Chipie 30 mei 2007 11:44

En dat hebben we nog het geluk dat de spoorwegen nog niet geprivatiseerd zijn...

Mss zijn de deuren gestresseerd...

Jazeker 30 mei 2007 15:20

;-)

Kay_ 30 mei 2007 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2694410)

;-)

Spijtig genoeg duurt het daarmee nog langer :-(

proxy2222 30 mei 2007 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2694697)

Inderdaad. Vanmorgen was het weer koekenbak: welgeteld 1 uur (!) vanaf het einde van de E40 tot aan kunst-wet via de kleine ring. Ik ga sneller te voet. Man, man, man. Maar meer files = meer dieselverbruik = meer inkomsten voor de staat, dus waarom zouden ze er iets aan doen ?

Groentje-18 30 mei 2007 18:38

Ik vraag me af waarover mensen tegenwoordig topics openen en zelfs blijkbaar krantenartikels schrijven zoals iemand hier laatst mooi illustreerde als ze eens een uurtje moeten wachten. Ik heb al ooit een vertraging van vier uur meegemaakt met de NMBS, toen is iemand me moeten komen halen uit miserie. Ik was niet die ongevraagd in dat scenario verzeild raakte.
Een uur wachten gebeurd geregeld, een half uur wachten op de eerste trein in station x en dan een uur in station y omdat je de aansluiting gemist had was een half jaar lang bijna wekelijkse kost. Het is even vloeken en dan zoeken naar andere oplossingen, of het beste ervan maken.

Ik wil maar zeggen dat even wachten op trein, tram of bus toch geen schokkend (vooral dat niet) wereldnieuws is. :)

Kay_ 30 mei 2007 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 2694963)
Ik vraag me af waarover mensen tegenwoordig topics openen en zelfs blijkbaar krantenartikels schrijven zoals iemand hier laatst mooi illustreerde als ze eens een uurtje moeten wachten. Ik heb al ooit een vertraging van vier uur meegemaakt met de NMBS, toen is iemand me moeten komen halen uit miserie. Ik was niet die ongevraagd in dat scenario verzeild raakte.
Een uur wachten gebeurd geregeld, een half uur wachten op de eerste trein in station x en dan een uur in station y omdat je de aansluiting gemist had was een half jaar lang bijna wekelijkse kost. Het is even vloeken en dan zoeken naar andere oplossingen, of het beste ervan maken.

Ik wil maar zeggen dat even wachten op trein, tram of bus toch geen schokkend (vooral dat niet) wereldnieuws is. :)

Lezen is niet uw sterkste kant zeker?

Citaat:

Een echte klucht!

Groentje-18 30 mei 2007 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2694971)
Lezen is niet uw sterkste kant zeker?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
een half jaar lang bijna wekelijkse kost

...................

Kay_ 30 mei 2007 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 2695010)
...................

Nu weet je zelf al niet meer wat je geschreven hebt?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groentje 18
Ik vraag me af waarover mensen tegenwoordig topics openen en zelfs blijkbaar krantenartikels schrijven zoals iemand hier laatst mooi illustreerde als ze eens een uurtje moeten wachten

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kay-gell
al 2 maand (!) een probleem met één bepaalde deur met bijna dagelijkse vertragingen tot gevolg.

HAMC 30 mei 2007 20:13

De NMBS moet dringend nog eens zijn diensturenregeling nog eens aanpassen, dan zijn ze weer eens een dag op tijd.

Herr Flick 31 mei 2007 06:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2694697)

Denkte, ? GPS in combinatie met vlotte rijstijl en overal uwe weg wat kennen...

Ik ben zo ooit tijdens de grote camioneurstaking, zelf door de smalste wegskes gecrosed terwijl iedereen in de fille stond te schuiven vloog ik met een gezwinde snelheid overal door, k heb wel heel wa kilometerkes afgelegd, maar uiteindelijk toch op mijn bestemming gekomen...

en dat was toen nog zonder gps.

Herr Flick 31 mei 2007 06:50

Citaat:

En gij vind dat normaal ? als ik zo lang moest wachten op nen trein reed ik met mijnen auto, of velo. al die schonen tijd die ge verkloot met op zo`n perron te zitten wachten...

carlgustaaf 31 mei 2007 08:28

Citaat:

als ge alle dagen een uur, of een halfuur, te laat op uw werk komt, dan vliegt ge daar buiten...Daarna...Ja, dan is het even vloeken, en dan zoeken naar andere oplossingen, of het beste ervan maken...
Zeggen dat dit alles kon vermeden worden, indien andere mensen, die bij de spoorwegen werken, op degelijke wijze HUN werk zouden doen...

Kay_ 31 mei 2007 08:39

Vandaag weeral hetzelfde 20 minuten té laat...
Gelukkig ben ik maar stagiair.

Chipie 31 mei 2007 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf (Bericht 2695972)
als ge alle dagen een uur, of een halfuur, te laat op uw werk komt, dan vliegt ge daar buiten...Daarna...Ja, dan is het even vloeken, en dan zoeken naar andere oplossingen, of het beste ervan maken...
Zeggen dat dit alles kon vermeden worden, indien andere mensen, die bij de spoorwegen werken, op degelijke wijze HUN werk zouden doen...

Als men zich in het (h)eerlijke Cuba vestigt, heeft men natuurlijk dat probleem niet...

Een treindeur?
Wat is dat?....

eno2 31 mei 2007 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 2696045)
Als men zich in het (h)eerlijke Cuba vestigt, heeft men natuurlijk dat probleem niet...

Een treindeur?
Wat is dat?....

Niemand houdt je tegen.

Herr Flick 31 mei 2007 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2695988)
Vandaag weeral hetzelfde 20 minuten té laat...
Gelukkig ben ik maar stagiair.

Treintje vroeger pakken zou uw baas anders kunnen zeggen...

alle, ik zou dat toch zeggen... ;-) ik heb als stagair ook afgehangen van de grillen van de NMBS en voor mij was dat net hetzelfde op tijd vertrekken ...

Chipie 31 mei 2007 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 2696162)
Niemand houdt je tegen.

Euhmmmm... Ik heb geen last van treindeuren... ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be