![]() |
De deurenklucht te Diest, dank u NMBS!
Vanmorgen wachtende op de trein naar Brussel van 7u33 in Diest.
Al bij het binnengaan zag ik de rode cijfertjes naast de aangekondigde treinen staan. Lap,vertraging. Dan maar op de trein van 7u13 gesprongen die een dikke 20 minuten vertraging had. Trein komt aan, blijkt dat de deuren niet opengaan. :roll: De conducteur haast zich om de deuren handmatig open te doen. Iedereen op de trein, na een 10-tal minuten stil te hebben gestaan komt een passagier(!) ons vertellen dat de trein niet zal vertrekken. Blijkbaar vond het personeel het niet nodig ons via de intercom of dergelijke daarvan op de hoogte te brengen. Dan maar op de trein van 7u33 die ook al 25 minuten vertraging had. Na ook nog een 5-tal minuten daar meldt de conducteur ons dat ook hier een probleem is met de deuren maar dat wordt opgelost, hoor. Nog eens 5 minuten later, je raadt het al, ook deze trein afgeschaft. Dan maar de trein naar Knokke moeten nemen, die in elk station stopt. Resultaat: meer dan een uur te laat. Nog even dit: De trein die ik 's morgens neem om 7u33 heeft al 2 maand (!) een probleem met één bepaalde deur met bijna dagelijkse vertragingen tot gevolg. Niemand die ook maar een papier op de deur hangt met 'defect' zodat de deur eenmaal dicht, ook gewoon dicht blijft. Een echte klucht! |
Citaat:
|
Moh Diest nu.
|
En dat hebben we nog het geluk dat de spoorwegen nog niet geprivatiseerd zijn...
Mss zijn de deuren gestresseerd... |
![]() ;-) |
Citaat:
Spijtig genoeg duurt het daarmee nog langer :-( |
Citaat:
|
Ik vraag me af waarover mensen tegenwoordig topics openen en zelfs blijkbaar krantenartikels schrijven zoals iemand hier laatst mooi illustreerde als ze eens een uurtje moeten wachten. Ik heb al ooit een vertraging van vier uur meegemaakt met de NMBS, toen is iemand me moeten komen halen uit miserie. Ik was niet die ongevraagd in dat scenario verzeild raakte.
Een uur wachten gebeurd geregeld, een half uur wachten op de eerste trein in station x en dan een uur in station y omdat je de aansluiting gemist had was een half jaar lang bijna wekelijkse kost. Het is even vloeken en dan zoeken naar andere oplossingen, of het beste ervan maken. Ik wil maar zeggen dat even wachten op trein, tram of bus toch geen schokkend (vooral dat niet) wereldnieuws is. :) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
De NMBS moet dringend nog eens zijn diensturenregeling nog eens aanpassen, dan zijn ze weer eens een dag op tijd.
|
Citaat:
Denkte, ? GPS in combinatie met vlotte rijstijl en overal uwe weg wat kennen... Ik ben zo ooit tijdens de grote camioneurstaking, zelf door de smalste wegskes gecrosed terwijl iedereen in de fille stond te schuiven vloog ik met een gezwinde snelheid overal door, k heb wel heel wa kilometerkes afgelegd, maar uiteindelijk toch op mijn bestemming gekomen... en dat was toen nog zonder gps. |
Citaat:
En gij vind dat normaal ? als ik zo lang moest wachten op nen trein reed ik met mijnen auto, of velo. al die schonen tijd die ge verkloot met op zo`n perron te zitten wachten... |
Citaat:
Zeggen dat dit alles kon vermeden worden, indien andere mensen, die bij de spoorwegen werken, op degelijke wijze HUN werk zouden doen... |
Vandaag weeral hetzelfde 20 minuten té laat...
Gelukkig ben ik maar stagiair. |
Citaat:
![]() Een treindeur? Wat is dat?.... |
Citaat:
|
Citaat:
Treintje vroeger pakken zou uw baas anders kunnen zeggen... alle, ik zou dat toch zeggen... ;-) ik heb als stagair ook afgehangen van de grillen van de NMBS en voor mij was dat net hetzelfde op tijd vertrekken ... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be