![]() |
PVDA+ op de VRT :)
1 Bijlage(n)
PVDA+ mocht, als ik me niet vergis, gisteren op tv een spotje uitzenden. Heb je hem gemist, geen zorgen. Hier kan je hem nogmaals bekijken..
Komt daarbij dat vandaag 31 mei 2007, de PVDA site tot site van de dag is verkozen bij de VRT. Hoogstwaarschijnlijk hebben ze ingezien dat het zéér fout is geen PVDA-ers uit te nodigen op een belangrijk politiek debat. :-D _ |
Grappig een mooie filmpje,zegt ook iets van onze veel te dure geneesmiddelen,toch er ff bij vermelden dat er in Nederland nu een strijd gaande is om deze middelen te laten verkopen op doktersvoorschrift, en geneesmiddelen enkel te laten verdelen bij apothekers wat dan weer de prijzen zal in de hoogte jagen
|
Citaat:
Ben je zeker dat het de prijzen zal doen stijgen? |
geestig filmptje
|
Heb het gezien, geestig filmpje
|
Citaat:
Nee,geef mij België dan maar met duurdere geneesmiddelen,appelen met appelen vergelijken hé PVDA |
Citaat:
Als je ziet wat voor zotte prijzen, zelfs door armen, worden betaald aan drugs. Waarom zou geneesmiddelenmisbruik dan afnemen door de prijzen te verhogen. Zie het als bij sigaretten, de prijsstijgingen hebben nog maar weinig mensen weerhouden van te roken. Iedereen heeft toch recht op betaalbare geneeskunde? Als er misbruik is moet dat aangepakt worden, maar er zijn toch andere manieren dan ze onbetaalbaar te maken voor sommigen? |
Citaat:
Ere wie ere toekomt ;-) |
Een belangrijk aspect is dat de farma enorme winsten maakt. Met het Kiwivoorstel van de PvdA zou 1,5 miljard EURO bespaard worden: geld dat kan dienen om in de zorgsector meer mensen tewerk te stellen. Dat is dan minder werkloosheid en betere kwaliteit in de zorgsector.
|
Niet slecht.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat multinationals drijgen met delocalisatie bij het minste dat hun niet aanstaat is al lang gekend. De realiteit is dat als ze delocaliseren dat de redenen meestal geen betrekking hebben met de maatregelen die worden genomen voor de gewone mensen, zie VW, opel, Renault.., maar elders liggen. Dit als reden geven dat dure geneesmiddelen (al dan niet terugbetaald) de norm moeten zijn vind ik er toch wel over. |
Citaat:
Dus toch maar de maximuun facture nog beter afstellen op de armen Ik ben zelf bv. een aandoening waar ik enkel met een duur medicijn kan geholpen worden,dus bij deze ...... |
Citaat:
Het één sluit het ander niet uit. Met het geld dat bespaard wordt door het toepassen van het Kiwi Model, zal het terugbetalen van de dure geneesmiddelen die nog niet uit patent zijn, een pak minder op de gemeenschap wegen. |
Citaat:
Wel dit verontrust mij bij het kiwimodel....... En dan bestaat er bv bij ons in de RVT al een plicht voor een arts om generische geneesmiddelen voor te schrijven, |
Waarom de geneesmiddelen niet rechtstreeks uit Cuba of een ander communistisch land invoeren... Daar zijn die gratis en van uitstekende kwaliteit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Allez gij, bijna alles wordt terugbetaald. Het is niet omdat ge het geld niet cash terugkrijgt, dat ge het niet hebt...
|
Maar u kunt dan wel al elke maand 100€ gaan voorschieten, en u vergeet dat tgeen u terugkrijgt nog steeds door de sociale zekerheid wordt betaald, als men dus de geneesmiddelen goedkoper kan aankopen is er dus meer geld id sociale zekerheid om bijv. dure technieken ed terug te betalen en te vermijden dat mensen zelf iets moeten ophoesten als ze de dokter of apotheker bezoeken (een kleine drempel mag er zijn maar mensen die amper rondkomen en plots met een griep ih gezin zitten moeten toch naar de dokter kunnen)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be