Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Hoe wordt je rijk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90428)

brother paul 1 juni 2007 07:47

Hoe wordt je rijk

het is een maturiteitstest voor dit messageboard, maar ik vraag mij af wat die mannen hier denken

Tegendradigaard 1 juni 2007 07:49

Strijk ben ik af en toe al eens geweest..... rijk daarentegen.....
Daar heb ik nog geen ervaring mee.....

Tegendradigaard 1 juni 2007 07:50

Citaat:

Hoe wordt je rijk
een maturiteitstest en het grootste klein kind zit als eerste te reagere......

Als ge als schrijver rijk zou willen worden dan zou ik iets aan die t doen....

Tegendradigaard 1 juni 2007 07:51

Zie nu pas de poll..... ik ben gewoon niet matuur genoeg....

Ik kies voor de lotto trouwens...

brother paul 1 juni 2007 07:52

na 200 berichten heb je natuurlijk nog niet de type ervaring van iemand met 20000 berichten

Stratcat 1 juni 2007 07:52

Opportuniteiten zien en gebruiken.

Rijke ouders hebben kan ook helpen.

Tegendradigaard 1 juni 2007 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 2698019)
na 200 berichten heb je natuurlijk nog niet de type ervaring van iemand met 20000 berichten

nie overdrijven he 't zijn er nog maar 13502.... oeps 13503.... oeps....

(10 euro per bericht en ik zou ook rijk zijn.... LOL....)

filosoof 1 juni 2007 12:09

Hoe wordt je rijk

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 2698007)
het is een maturiteitstest voor dit messageboard, maar ik vraag mij af wat die mannen hier denken

"Rijk" is een relatief begrip... in vgl met een derdewereldinwoner ben jij stinkend rijk (ik ook). In vergelijking met een Monegask ben je een sukkelaar(ik ook).

de kat 1 juni 2007 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 2698427)
"Rijk" is een relatief begrip... in vgl met een derdewereldinwoner ben jij stinkend rijk (ik ook). In vergelijking met een Monegask ben je een sukkelaar(ik ook).

Hier sluit ik me bij aan.

lombas 1 juni 2007 12:12

Rijk geboren worden helpt niet veel, vaak wordt dat overschat.

Zélf iets doen, met een startkapitaal of zonder, is de sleutel.

Tavek 1 juni 2007 12:13

Ondernemer worden.

lombas 1 juni 2007 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 2698427)

Verschil in Monaco is dat er slechts een weinig stratigrafie is. In Namibië is dat wel degelijk het geval, alleen is de doorsnee welgestelde daar niet veel beter dan iemand uit de middenlaag van de middenklasse hier, hoewel hij vaak meer invloed heeft.

De vader van mijn tante, bijvoorbeeld, is een professor aan de universiteit van Accra en verdient redelijk zijn brood. Daarnaast is hij echter ook stamhoofd.

De Vlaamse professoren die ook nog eens stamhoofd zijn, zijn dungezaaid.

lantjes 1 juni 2007 12:16

Eerlijk duurt het (het) langst zeker?

Veel zelfstandigen boeren, ondanks hun geweeklaag, blijkbaar toch niet slecht. Voor een baasje gaan werken is meestal enkel voldoende om rond te komen...en, wie weet, soms wat te sparen voor de eventuele oude dag.

filosoof 1 juni 2007 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2698432)
Rijk geboren worden helpt niet veel, vaak wordt dat overschat.

Zélf iets doen, met een startkapitaal of zonder, is de sleutel.

"Rijk geboren worden" wil ik wel eens uittesten... wedden dat 't heel veel helpt?
Jij vindt me een miljardair die me wil adopteren en dan zien we wel*

*als 't lukt zal ik niet ondankbaar zijn;-)

lombas 1 juni 2007 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 2698445)
"Rijk geboren worden" wil ik wel eens uittesten... wedden dat 't heel veel helpt?
Jij vindt me een miljardair die me wil adopteren en dan zien we wel*

*als 't lukt zal ik niet ondankbaar zijn;-)

Het hélpt, maar ik wil de oude aristocratische families niet tellen die zichzelf in de vernieling gestort hebben door fils-�*-papakes zonder al te veel zin om iets te doen.

Hoeveel van de kernfamilies die tot de 5% rijksten behoorden in 1900 of 1950 zitten daar nu nog?

filosoof 1 juni 2007 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2698436)

De Vlaamse professoren die ook nog eens stamhoofd zijn, zijn dungezaaid.

Zo voor de vuist weg: Vandelanotte, Eyskens destijds? (ik herinner me ook nog Omer Vanaudenhove en ik vergeet er een hele boel)

brother paul 1 juni 2007 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 2698435)
Ondernemer worden.

ja die moest ik als vierde keus geplaatst hebben,en zou inderdaad een van de beste keuzes geweest zijn, ik ben weer tesnel gegaan...
Nu de antwoorden bewijzen de immaturiteit van dit messageboard
het juiste antwoord is (wetenschappelijk onderbouwd in een studie ! met twee werken, sparen, niet scheiden, sober leven...)

lombas 1 juni 2007 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 2698454)
Zo voor de vuist weg: Vandelanotte, Eyskens destijds? (ik herinner me ook nog Omer Vanaudenhove en ik vergeet er een hele boel)

Daar heb je een punt.

:-D

Hun sociale gezagschap is echter een klap minder. In Ghana kreeg je er schrik van.

Blackwidow 1 juni 2007 12:30

Het geluid van Q-music raden
pokeren

filosoof 1 juni 2007 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2698450)
Het hélpt, maar ik wil de oude aristocratische families niet tellen die zichzelf in de vernieling gestort hebben door fils-�*-papakes zonder al te veel zin om iets te doen.

Hoeveel van de kernfamilies die tot de 5% rijksten behoorden in 1900 of 1950 zitten daar nu nog?

Twee wereldoorlogen en dekolonizatie lieten wel sporen na, maar die "vernieling" is dikwijls ook heel relatief. Ik vermoed dat als ik die lijst uit 1900 of 1950 onder ogen zou krijgen ik er een heleboel zou herkennen. Vergeet ook de "discrete" fortuinen niet: niet iedereen loopt ermee te koop en wil in ParisMatch verschijnen.
Bovendien volgden die de 2,3-kindspolitiek van de modale Belg uit de 2° helft vd XX° eeuw veel minder en veel varkens maakt de spoeling dun(ner)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be