Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   België, een zielig zootje (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90432)

de kat 1 juni 2007 08:48

België, een zielig zootje

Wat een flauwekul met al onze regeringen. Wordt eens tijd dat men eens normaal gaat doen en gewoon 1 regering heeft voor geheel België.
Dat men zo van een taal steeds een probleem maakt. Stel je voor dat de een iets meer zou krijgen..... Ik moet vaststellen dat het steeds zieliger wordt in ons land. We zijn toch allemaal mensen !!!
Verplicht gewoon 2 taligheid voor iedereen en verkwist het geld niet aan al die regeringen, die elkaar eigenlijk toch maar in de weg staan.

Overal komt een multiculturele maatschappij. En wij kunnen in dit kleine landje nog niet eens gewoon met elkaar communiceren.

Tegendradigaard 1 juni 2007 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de kat (Bericht 2698065)
Wat een flauwekul met al onze regeringen. Wordt eens tijd dat men eens normaal gaat doen en gewoon 1 regering heeft voor geheel België.
Dat men zo van een taal steeds een probleem maakt. Stel je voor dat de een iets meer zou krijgen..... Ik moet vaststellen dat het steeds zieliger wordt in ons land. We zijn toch allemaal mensen !!!
Verplicht gewoon 2 taligheid voor iedereen en verkwist het geld niet aan al die regeringen, die elkaar eigenlijk toch maar in de weg staan.
Overal komt een multiculturele maatschappij. En wij kunnen in dit kleine landje nog niet eens gewoon met elkaar communiceren.

We kunnen er ook een einde aan maken he. Dat Belgisch nationalisme is voor niets goed....

Knuppel 1 juni 2007 08:53

Bruno back?

de kat 1 juni 2007 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2698068)
We kunnen er ook een einde aan maken he. Dat Belgisch nationalisme is voor niets goed....

Ga dan ergens anders wonen. Je woont in België. Dat bedoel ik nu. Waarom een verschil maken omdat iemand een andere lands-taal spreekt.
Als het geld naar andere Vlamingen ging was het zeker geen probleem.
Het punt is dat men nu geld verkwist door onrendabel beleid.

Maarja zal wel met ontwikkeling en opvoeding te maken hebben

Bhairav 1 juni 2007 09:08

Zo zielig is dat nu ook weer niet. Er bestaan ergere dingen.
Kom, niet flauw doen.

I amsterdam 1 juni 2007 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de kat (Bericht 2698078)
Ga dan ergens anders wonen. Je woont in België. Dat bedoel ik nu. Waarom een verschil maken omdat iemand een andere lands-taal spreekt.

Je bedoelt iedereen gewoon Frans leren en spreken?

de kat 1 juni 2007 09:54

Niet enkel Frans maar ook Nederlands.
Te beginnen bij de jeugd. met tweetalig onderwijs. Ik ben bang dat de huidige generatie niet flexibel genoeg is om nog te willen (of te kunnen)leren.

Seperatisme is een vluchtmethode maar is geen oplossing. Communicatie is wel een oplossing

Jazeker 1 juni 2007 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de kat (Bericht 2698134)
Te beginnen bij de jeugd. met tweetalig onderwijs. Ik ben bang dat de huidige generatie niet flexibel genoeg is om nog te willen (of te kunnen)leren.

Seperatisme is een vluchtmethode maar is geen oplossing. Communicatie is wel een oplossing

Dag Bruno. Mag ik u er vriendelijk doch vastberaden op wijzen dat ik als enige de forumkat mag worden genoemd?

Meer woorden maak ik er echt niet aan vuil.

Tegendradigaard 1 juni 2007 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de kat (Bericht 2698078)

Ga jij gerust ergens anders wonen.

tja ik heb een ontstellend gebrek aan ontwikkeling en opvoeding. Daar heb je gelijk.....

Tegendradigaard 1 juni 2007 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de kat (Bericht 2698134)

Lees ik nu dat je terug wil naar een fusie met Nederland ? Het ongedaan maken van het Belgische seperatisme van 1830... ?

lomeanor 1 juni 2007 10:26

Bruno back again???

Dat is wel heel snel na de vorige keer!

lomeanor 1 juni 2007 10:26

Of is het de nieuwe nick van "Black cat?"

de kat 1 juni 2007 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2698169)
Lees ik nu dat je terug wil naar een fusie met Nederland ? Het ongedaan maken van het Belgische seperatisme van 1830... ?

HELP !!!!! NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE !!!!!!!!!!!

Jazeker 1 juni 2007 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 2698179)
Of is het de nieuwe nick van "Black cat?"

Met de verkiezingen in het vooruitzicht hebben we hier een wildgroei aan al dan niet in het verleden gebande belgicisten...

lomeanor 1 juni 2007 10:38

Je zegt nochtans dat separatisme geen oplossing is maar een vluchtmethode?

Waarom dat niet het separatisme van 1830 ongedaan maken?

Ik kan in je gedachten inkomen: er moet communicatie zijn, separatisme moet radicaal ongedaan gemaakt worden, fouten uit het verleden (1830) moeten teruggedraaid worden: terug één unitaire staat met Nederland?

lomeanor 1 juni 2007 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2698211)
Met de verkiezingen in het vooruitzicht hebben we hier een wildgroei aan al dan niet in het verleden gebande belgicisten...

Ze doen hun best ;-)

de kat 1 juni 2007 10:43

Zo denk je enkel als je in België geen toekomst ziet.
Maar België heeft zeker toekomst !!!! Zeker als we eens 1 normaal bestuur hebben waarmee we onze positie versterken doordat we dat gaan realiseren wat echt nodig is.

Maarja in Nederland hebben ze wel niet van die belachelijke subregeringjes

Jan van den Berghe 1 juni 2007 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2698073)
Bruno back?

Wacht... Ongetwijfeld zal er binnenkort een andere forumgebruiker hem gelijk geven. Dan is mr. Y. weer schizofrene discussies aan het houden onder zijn eigen nepprofielen...

Jan van den Berghe 1 juni 2007 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de kat (Bericht 2698065)
Verplicht gewoon 2 taligheid voor iedereen ...

Hans I le Grand spreekt ook over de twee talen van dit land. Merkwaardig toch dat de belgicisten nog steeds niet weten welke ambtelijke talen er in dit land zijn. Besmetten ze elkaar met het virus der onwetendheid?

de kat 1 juni 2007 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 2698293)
Wacht... Ongetwijfeld zal er binnenkort een andere forumgebruiker hem gelijk geven. Dan is mr. Y. weer schizofrene discussies aan het houden onder zijn eigen nepprofielen...

Wie is mr Y ????
PS Bruno is niet back (denk ik, wie dat ook mag wezen)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be