Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   CAP (Comité voor Andere Politieke) voert tweetalige campagne in Meise (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90467)

Jörgen Noens 1 juni 2007 14:15

CAP (Comité voor Andere Politieke) voert tweetalige campagne in Meise

De gemeente Meise heeft in aanloop van de federale verkiezingen enkele aanplakborden geplaatst. De CAP (Comité voor Andere Politiek) heeft op deze aanplakborden tweetalige affiches (foto) aangebracht.

Verwijzend naar het protocol ter vrijwaring en bevordering van het Vlaams karakter van de gemeente Meise heeft het Vlaams Belang vandaag aan het schepencollege gevraagd om aan de verantwoordelijke van deze affiches te vragen in de toekomst enkel nog eentalige Nederlandse affiches te plakken en deze tweetalige affiches te verwijderen.

Meise is gelegen in het Nederlandstalig taalgebied.
Is het voor de CAP zo moeilijk om hiermee rekening te houden?

guerin 1 juni 2007 14:17

provocatie

de kat 1 juni 2007 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens (Bericht 2698802)

De gemeente Meise heeft in aanloop van de federale verkiezingen enkele aanplakborden geplaatst. De CAP (Comité voor Andere Politiek) heeft op deze aanplakborden tweetalige affiches (foto) aangebracht.

Verwijzend naar het protocol ter vrijwaring en bevordering van het Vlaams karakter van de gemeente Meise heeft het Vlaams Belang vandaag aan het schepencollege gevraagd om aan de verantwoordelijke van deze affiches te vragen in de toekomst enkel nog eentalige Nederlandse affiches te plakken en deze tweetalige affiches te verwijderen.

Kunnen ze geen Frans lezen???? Ach wat zielig.

lomeanor 1 juni 2007 14:21

Ik hoop dat de moderatie snel iets aan Bruno doet. Dit is gewoon niet meer uit te houden. Het maakt van discussies op politics.be een klucht.

Chipie 1 juni 2007 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guerin (Bericht 2698818)
provocatie

CAP is wsl, zoals links altijd was, weer een anti-Vlaams partijtje... :roll:

Zwartengeel 1 juni 2007 14:51

Ze moeten hun 'andere politiek' nog wat bijsturen, lijkt me...

stropdrager 1 juni 2007 14:56

Citaat:

Een week geleden schreef ik dat het CAP een belgicistische partij was. Enkele CAP'ers protesteerden en zeiden dat het CAP belgisch was en niet belgicistisch, waarna ik mijn mening dus lichtjes wijzigde (ik ken het CAP namelijk niet zo goed).

Maar nadat ik dit gelezen heb, verander ik mijn standpunt opnieuw: Het CAP is een belgicistische partij!!!! (en daar blijf ik nu definitief bij).

Zwartengeel 1 juni 2007 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 2698938)
CAP is wsl, zoals links altijd was, weer een anti-Vlaams partijtje... :roll:

De bourgeoisie van het FDF laat eerstdaags wellicht weten dat het volledig achter CAP staat inzake zijn communautair standpunt. :-P

Starkan 1 juni 2007 16:40

Hebben die VB-ers eigenlijk iets interessants om zo af en toe hunnen tijd eens in te steken?

Jazeker 1 juni 2007 16:41

FDF en CAP = 1 front... :?

Pietje 1 juni 2007 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2699240)
FDF en CAP = 1 front... :?

Ik wist niet dat het FDF tweetalig was.8-)

An Arkos 1 juni 2007 16:53

Help, tweetalige affiches:roll:
Heeft het VB nu écht geen belanrijkere dingen om zich mee bezig te houden? zijn er geen allochtone jongeren die iets hebben uitgestoken deze week?
Grow up

Chipie 1 juni 2007 17:36

Hier heeft cap wel echt een capitale fout begaan...
Dat verdient het capblok....

de limburgse leeuw 1 juni 2007 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 2699368)
Hier heeft cap wel echt een capitale fout begaan...
Dat verdient het capblok....

In gebieden op en rond de taalgrens mag men voor mijn part gerust in twee talen plakken, net zoals in Brussel.

Ik begrijp niet goed waarom het plakken van een CAP-affiche zoveel consternatie teweegbrengt bij sommigen.

van exaerde herman 1 juni 2007 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw (Bericht 2699375)
In gebieden op en rond de taalgrens mag men voor mijn part gerust in twee talen plakken, net zoals in Brussel.

Ik begrijp niet goed waarom het plakken van een CAP-affiche zoveel consternatie teweegbrengt bij sommigen.

aan de taalgrens word niet geraakt.franstalige affiches in wallonie en nederlandstalige in vlaanderen.is dat nu zo moeilijk.

skaldis 1 juni 2007 18:27

Voert het Vlaams Belang geen tweetalige campagne meer in Brussel ?

stropdrager 1 juni 2007 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 2699478)
Voert het Vlaams Belang geen tweetalige campagne meer in Brussel ?

Brussel is dan ook tweetalig, Meise ligt in het Nederlandstalig taalgebied.

Raf 1 juni 2007 19:36

Citaat:

Hiermee staat het vast: mijn stemmen gaan naar CAP!

:cheer: :cheer: :cheer:

Vorenus 1 juni 2007 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2699497)
Hiermee staat het vast: mijn stemmen gaan naar CAP!

:cheer: :cheer: :cheer:

We wisten al lang dat u anti-vlaming bent en de de taalgrensen niet respecteerd.

Raf 1 juni 2007 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2699520)
We wisten al lang dat u anti-vlaming bent en de de taalgrensen niet respecteerd.

We? Pluralis majestatis?

Ik ben geen "anti-vlaming"; ik ben een "anti-flamingant".

Gelukkig respecteer ik wel de Nederlandse taal. Dat kan van de meeste flaminganten alvast niet gezegd worden...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be