Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   310 levenslang veroordeelden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90473)

skaldis 1 juni 2007 18:23

310 levenslang veroordeelden

vragen de doodstraf
bron

Ik vind dat dit moet kunnen. Onze op christelijke waarden gebaseerde Europese samenleving kan toch niet wraak in haar vaandel dragen. Levenslang veroordeelden of zelfs mensen met een zeer zware straf die liever uit het leven zouden treden moeten hierbij geholpen worden. Dat is de enige humane keuze die gemaakt kan worden.

Cynicus 1 juni 2007 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 2699471)
vragen de doodstraf
bron

Ik vind dat dit moet kunnen. Onze op christelijke waarden gebaseerde Europese samenleving kan toch niet wraak in haar vaandel dragen. Levenslang veroordeelden of zelfs mensen met een zeer zware straf die liever uit het leven zouden treden moeten hierbij geholpen worden. Dat is de enige humane keuze die gemaakt kan worden.

Ik neem aan dat u akkoord gaat met punt 10 van mijn onconventioneel, alternatief, al dan niet omstreden, schaamteloos oprecht twintigpuntenprogramma.

willem1940NLD 1 juni 2007 22:21

Ik hoop toch te mogen aannemen dat het om echte criminelen gaat die terecht aan het verkeer zijn onttrokken; stop dan de onzin om zulke verhalen in de pers te brengen.

StevenNr1 1 juni 2007 22:25

Waarom hebben de gevangenen in kwestie levenslang?

En verder, iedereen zou van mij uit het leven moeten kunnen stappen, maar dat zou natuurlijk hard aankomen als iedereen die uit de boot valt (bij wijze van spreke) zich daarop gaat beroepen. De samenleving wil gewoon niet geconfronteerd worden met zo'n perverse effecten van ons maatschappijmodel.

Handsome Hermit 1 juni 2007 23:45

Nu vraag ik mij toch wel af wat daar achter zit. Persoonlijk ben ik voor de doodstraf, dat daar niet van. Maar als die gevangen daar dood willen, maakt ge mij niet wijs dat ze niet doodgeraken. U ophangen in uw cel is ten slotte niet zo moeilijk.

waarnemer 2 juni 2007 03:00

- Ik denk dat er een verschil is tussen de doodstraf en zichzelf het leven benemen.

- Zou dat dan toch geen luxe-leventje zijn in die Italiaanse gevangenissen?

waarnemer 2 juni 2007 03:02

- Ik denk dat er een verschil is tussen de doodstraf en zichzelf het leven benemen.

- Zou dat dan toch geen luxe-leventje zijn in die Italiaanse gevangenissen?

ingenious 2 juni 2007 03:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Handsome Hermit (Bericht 2700021)
Nu vraag ik mij toch wel af wat daar achter zit. Persoonlijk ben ik voor de doodstraf, dat daar niet van. Maar als die gevangen daar dood willen, maakt ge mij niet wijs dat ze niet doodgeraken. U ophangen in uw cel is ten slotte niet zo moeilijk.

ophanging is niet meteen de meest fijne dood. ik kan me gerust indenken dat je dood wil, maar dat je ophangen niet echt ziet zitten. :?

kelt 2 juni 2007 06:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Handsome Hermit (Bericht 2700021)

inderdaad;

Daar zullen veel "mannen van eer" tussen zitten (maffia),voor hen mag dat niet erg moeilijk zijn :roll:

Ik detecteer hier weer een soort "campagne" achter,mogelijk van een consortium van maffia-advocaten ....

willem1940NLD 2 juni 2007 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 2700241)
inderdaad;

Daar zullen veel "mannen van eer" tussen zitten (maffia),voor hen mag dat niet erg moeilijk zijn :roll:

Ik detecteer hier weer een soort "campagne" achter,mogelijk van een consortium van maffia-advocaten ....

Ik denk het ook, ja.

Jazeker 2 juni 2007 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2699882)
Waarom hebben de gevangenen in kwestie levenslang?

En verder, iedereen zou van mij uit het leven moeten kunnen stappen, maar dat zou natuurlijk hard aankomen als iedereen die uit de boot valt (bij wijze van spreke) zich daarop gaat beroepen. De samenleving wil gewoon niet geconfronteerd worden met zo'n perverse effecten van ons maatschappijmodel.

Ik meen toch te mogen hopen dat in West-Europa je niet levenslang krijgt voor wat dealen of inbraken omdat je uit de maatschappelijke boot viel, maar eerder omdat je een ongeneeslijke psychopaat bent met wat moordjes op je kerfstok, n'est-ce pas?

StevenNr1 3 juni 2007 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 2701377)
Ik meen toch te mogen hopen dat in West-Europa je niet levenslang krijgt voor wat dealen of inbraken omdat je uit de maatschappelijke boot viel, maar eerder omdat je een ongeneeslijke psychopaat bent met wat moordjes op je kerfstok, n'est-ce pas?

Maar horen psychopaten in een gevangenis?

willem1940NLD 3 juni 2007 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2702649)
Maar horen psychopaten in een gevangenis?

Een goede en oude vraag, lijkt mij.

Psychologie en psychiatrie zijn nog erg nieuwe wetenschappen. Bepaalde stromingen willen beweren dat iedere misdadiger geestesziek is en niet behoort te worden gestraft.

Ik ben er echter van overtuigd dat SLECHTHEID (eveneens) bestaat.

Het verschil tussen de twee is aan personen bijna onmogelijk met 100% zekerheid vast te stellen; dit laatste mag er echter naar mijn gevoel niet toe leiden dat de goedwillende burger minder beschermd wordt.

Enter 3 juni 2007 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 2699471)
vragen de doodstraf
bron

Doodstraf moet kunnen? Echt christelijk moet ik zeggen :lol:

lombas 3 juni 2007 13:27

Ik vraag me af of die dat alle 310 menen of op die manier op emotionele wijze strafvermindering proberen af te dwingen.

StevenNr1 3 juni 2007 14:05

Bedoelt u, 'is dit chantageoorlog zoals die zelfmoorden in Guantanamo ?'

lombas 3 juni 2007 14:08

Ik weet het niet, ik vraag het me af. Je zegt soms tegen een geliefde ook al eens: "Ik ga liever dood dan jou te moeten verliezen."

Denk ik dan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be