![]() |
310 levenslang veroordeelden
vragen de doodstraf
bron Ik vind dat dit moet kunnen. Onze op christelijke waarden gebaseerde Europese samenleving kan toch niet wraak in haar vaandel dragen. Levenslang veroordeelden of zelfs mensen met een zeer zware straf die liever uit het leven zouden treden moeten hierbij geholpen worden. Dat is de enige humane keuze die gemaakt kan worden. |
Citaat:
|
Ik hoop toch te mogen aannemen dat het om echte criminelen gaat die terecht aan het verkeer zijn onttrokken; stop dan de onzin om zulke verhalen in de pers te brengen.
|
Waarom hebben de gevangenen in kwestie levenslang?
En verder, iedereen zou van mij uit het leven moeten kunnen stappen, maar dat zou natuurlijk hard aankomen als iedereen die uit de boot valt (bij wijze van spreke) zich daarop gaat beroepen. De samenleving wil gewoon niet geconfronteerd worden met zo'n perverse effecten van ons maatschappijmodel. |
Nu vraag ik mij toch wel af wat daar achter zit. Persoonlijk ben ik voor de doodstraf, dat daar niet van. Maar als die gevangen daar dood willen, maakt ge mij niet wijs dat ze niet doodgeraken. U ophangen in uw cel is ten slotte niet zo moeilijk.
|
- Ik denk dat er een verschil is tussen de doodstraf en zichzelf het leven benemen.
- Zou dat dan toch geen luxe-leventje zijn in die Italiaanse gevangenissen? |
- Ik denk dat er een verschil is tussen de doodstraf en zichzelf het leven benemen.
- Zou dat dan toch geen luxe-leventje zijn in die Italiaanse gevangenissen? |
Citaat:
|
Citaat:
Daar zullen veel "mannen van eer" tussen zitten (maffia),voor hen mag dat niet erg moeilijk zijn :roll: Ik detecteer hier weer een soort "campagne" achter,mogelijk van een consortium van maffia-advocaten .... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Psychologie en psychiatrie zijn nog erg nieuwe wetenschappen. Bepaalde stromingen willen beweren dat iedere misdadiger geestesziek is en niet behoort te worden gestraft. Ik ben er echter van overtuigd dat SLECHTHEID (eveneens) bestaat. Het verschil tussen de twee is aan personen bijna onmogelijk met 100% zekerheid vast te stellen; dit laatste mag er echter naar mijn gevoel niet toe leiden dat de goedwillende burger minder beschermd wordt. |
Citaat:
|
Ik vraag me af of die dat alle 310 menen of op die manier op emotionele wijze strafvermindering proberen af te dwingen.
|
Bedoelt u, 'is dit chantageoorlog zoals die zelfmoorden in Guantanamo ?'
|
Ik weet het niet, ik vraag het me af. Je zegt soms tegen een geliefde ook al eens: "Ik ga liever dood dan jou te moeten verliezen."
Denk ik dan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be