Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   politiek beleid omtrent tewerkstelling (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90483)

De schoofzak 2 juni 2007 07:47

politiek beleid omtrent tewerkstelling

Hoeracijfers vandaag in de kranten over de daling van de werkloosheid.

Voor mij persoonlijk is dit het allerbeste nieuws, want iemand die tegen zijn zin werkloos is, dat vind ik onmenselijk.

Maar toch een valse noot.

Hier een knipje en een plakje uit de standaard on line:

" Intussen blijft het merkwaardig dat Poolse ondernemingen rendabele buslijnen kunnen inleggen om werkloze inwoners van Lublin naar het 1.500 kilometer verder gelegen Vlaanderen te voeren, terwijl er geen openbare of privé-ondernemingen lijken te zijn die bussen kunnen inleggen om de Brusselse werklozen 15 kilometer ver te vervoeren naar Zaventem en omgeving, waar 1.000 vacatures voor hen openstaan."

De politiek gaat dat probleem moeten aanpakken en oplossen.
Dat kan zo niet verder blijven duren. Dat is gelijk een rotte appel in een volle mand: als ge niets doet, zit ge met zeer vervelende problemen binnen de kortste tijd.

Hoomer 2 juni 2007 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 2700263)
Hoeracijfers vandaag in de kranten over de daling van de werkloosheid.

Voor mij persoonlijk is dit het allerbeste nieuws, want iemand die tegen zijn zin werkloos is, dat vind ik onmenselijk.

Maar toch een valse noot.

Hier een knipje en een plakje uit de standaard on line:

" Intussen blijft het merkwaardig dat Poolse ondernemingen rendabele buslijnen kunnen inleggen om werkloze inwoners van Lublin naar het 1.500 kilometer verder gelegen Vlaanderen te voeren, terwijl er geen openbare of privé-ondernemingen lijken te zijn die bussen kunnen inleggen om de Brusselse werklozen 15 kilometer ver te vervoeren naar Zaventem en omgeving, waar 1.000 vacatures voor hen openstaan."

De politiek gaat dat probleem moeten aanpakken en oplossen.
Dat kan zo niet verder blijven duren. Dat is gelijk een rotte appel in een volle mand: als ge niets doet, zit ge met zeer vervelende problemen binnen de kortste tijd.

Allee jong waar leefde gij? VDB Franky heeft juist gezegt dat hem de Brusselse jongeren, als ze willen werken met den taxi gaat laten naar hun werk brengen:roll:

kelt 2 juni 2007 15:50

We kunnen er mee lachen,maar het zijn dus feiten :evil:

Ook bij de "grensovergangen" Henegouwen/West-Vlaanderen moet er iets zijn dat een sterk-afstotende werking uitoefend op Franstalige landgenoten.Het werkt als een diode,want in omgekeerde richting is er niet echt een probleem,heb ik ook al gemerkt....

Wat Is dat toch 8O

lombas 2 juni 2007 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 2701080)
Allee jong waar leefde gij? VDB Franky heeft juist gezegt dat hem de Brusselse jongeren, als ze willen werken met den taxi gaat laten naar hun werk brengen:roll:

Ik had het ook gehoord. Het is inderdaad duidelijk, verkwisting is er niet meer bij deze dagen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be