![]() |
Tot zover de hulp van de VS aan Afrika.
Berichtgeving: www.vrtnieuws.net
Citaat:
Nu wil ik hiermee geen oordeel vellen over conflicten in Afrika en de manier waarop de wereld deze moet aanpakken. Ik ben ook voorstander van een harde aanpak van terreur, maar enige transparantie en overleg daarover tussen de verschillende regeringen en binnen de VN is wenselijk! Ik vind het toch wel bijzonder cynisch dat net op het moment van het G8-overleg, waar Afrika niet eens mee aan tafel zit, de VS weer in z'n eentje schietoefeningen gaat houden in Somalië ... |
Citaat:
Citaat:
|
VS zet opnieuw VN buitenspel
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Wie is de terrorist?
Citaat:
Ik zeg daarentegen juist dat ik een harde aanpak van terrorisme steun, maar dat in mijn ogen de Bush-administratie ook aan terrorisme doet, zolang het niet de diplomatieke afspraken naleeft die in de VN zijn overeengekomen. De militaristische VS moeten eens ophouden met overal in de wereld de agent te willen spelen. Want veel conflicten hebben ze op die manier nog niet opgelost. Welke aanpak dan voor terroristen? In Ex-Joegoeslavië zijn ook verschillende middelen beproefd, van bombardementen tot isolement en uiteindelijk diplomatie. Enkel het laatste heeft een einde kunnen maken aan de gevechten. Na de diplomatie, als er met de hulp van VN-troepen weer een zekere mate van stabiliteit is, komt het herstel en de berechting van de oorlogsmisdadigers. Dit senario hadden ze ook in Irak moeten volgen. Maar men heeft de diplomatie op vele momenten buitenspel gezet. De VS hebben Al Quaeda uitgeroepen tot het ergste kwaad dat uitgeroeid moet worden. Maar dat is een doelstelling die men niet kan bereiken. In tegendeel, op deze manier wordt de aanhang van Al Quaeda enkel groter en zitten nu ook Afrikaanse landen in hun greep. De uitleg hiervoor is misschien wel deze: Al Quaeda heeft in de VS drie gebouwen vernield en 4000 mensen omgebracht. Hoeveel hebben de VS er intussen al gedood? Wie zijn dan hier de terroristen? Welke belangen hebben de VS in Somalië? Hoe kan je ervoor zorgen dat vechtende bevolkingsgroepen stoppen met elkaar de kop in te slaan? Door ze een andere bezigheid te geven! Door ze werk en een inkomen te geven. Precies zoals bij ons. Veel Afrikanen leven van de landbouw. Maar die brengt nauwelijks iets op. Niet eens genoeg om van te overleven. Daarbij komt nog de verdroging door de klimaatopwarming. Landbouwers verlaten hun akkers en trekken naar de stad, waar ze hopen werk en voedsel te vinden. In de stad komen verschillende cultuurgemeenschappen samen en is er rivaliteit tussen verschillende clans. Inderdaad, de Westerse uitvinding: maffia. Gaat men in Brazilië bombarderen? Wat helpt het als je die gaat bombarderen? Dan komen er weer anderen die de macht naar zich toe willen halen. En zo gaat dat maar door. Nu eens met het gezicht van een blanke ex-kolonialist, dan weer fundalmentalistische katholieken, of van een fanatieke moslim, of een neo-liberaal. Elk zooitje heeft zijn extremen. Werk, voedsel en een rechtvaardig inkomen zijn de beste middelen om die extremen tegen te gaan. Dat moet de inzet voor Afrika zijn! |
Werk, voedsel en een rechtvaardig inkomen zijn de beste middelen om die extremen tegen te gaan. Dat moet de inzet voor Afrika zijn!
Daar zal China voor zorgen... :roll: :oops: ;-) |
Citaat:
Voedsel enzo wordt wel gedaan door het rode kruis, op voorwaarde dat hun medewerkers nie verkracht worden, of elders in een kelder vastgehouden worden. |
Citaat:
Dat Al Qaeda lang voor 9/11 reeds vele honderden Afrikanen doodde in Nairobi en Dar -es Salaam weet u blijkbaar ook niet. Uw voorstel om via de VN te werken is belachelijk, zeker wanneer het gaat om een urgente om een urgente operatie zoals het uitschakelen van een Al Qaeda-leider wanneer die mogelijkheid zich voordoet. Vermits u zo een fan van de VN bent, zult u het waarschijnlijk ook eens zijn met de VN dat er geen genocide aan de gang is in Darfoer en dat we alles daar moeten overlaten aan de goede zorgen van de Sudanese regering. Hoe naief kan een mens zijn! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be