Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dehaene nu al genoemd als informateur (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90517)

kroa 2 juni 2007 14:59

Dehaene nu al genoemd als informateur

Zie http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...BottomArtikels

Maar stel dat de CD&V-NVA de verkiezingen wint en Dehaene wordt informateur, welk gevolg heeft dit dan?
Kan het dan zijn dat Jean-Luc Dehaene (of wie weet wel Celie die nu ook in de politiek zit dacht ik) kamervoorzitter (kamervoorzitster) wordt?

Raven 2 juni 2007 15:06

mens zou zich afvragen wat het nut is van te gaan stemmen.

CD&V, SPA en VLD hebben toch allang hun regering samengesteld. Of je nu voor CD&V stemt of SP-A, maakt geen zak verschil uit.

Dycore 2 juni 2007 19:11

Gaat die seniele dikzak de regering samenstellen? Dat belooft.

Knuppel 2 juni 2007 19:33

Het is een dikzak met veel macht. Dat belooft inderdaad.

Toch denk ik dat zelfs Dehaene deze keer niet voldoende zal hebben aan 100 dagen, sire.

born2bewild 2 juni 2007 20:00

ik dacht dat die beloofd had te verdwijnen

Knuppel 2 juni 2007 20:01

Politieke beloftes zijn onbetrouwbaar en waardeloos.

the_dude 2 juni 2007 20:06

Wie anders?

born2bewild 2 juni 2007 20:08

Spitaels, Coeme, Claes, Delcroix, Willockx, Tobback

toch keuze genoeg

metten 2 juni 2007 20:13

Dehaene, de uitvinder van de crisisbelasting (die nog niet afgeschaft is, ik betaal ze nog elke maand van mijn karig pensioen), de man die goed in de zakken van de kleine man heeft gezeten om de Maastrichtnorm te halen en die zelf in alle mogelijke vetpotten graait! Mooi is dat! Volgens mij zijn er al voor-akkoorden gesloten en is stemmen zo goed als nutteloos!

lombas 2 juni 2007 20:15

Dehaene als informateur, op naar Martens X!

:-D

born2bewild 2 juni 2007 20:15

hij kan nu wel gratis pinten geven he.

born2bewild 2 juni 2007 20:15

Tindemans leeft ook nog trouwens

Dycore 2 juni 2007 20:26

Louis Michel als formateur nondeju!!! Hij doet dat goed.

metten 2 juni 2007 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2701630)
Dehaene als informateur, op naar Martens X!

:-D

Martens en zijn eenmalige maatregelen die ongemerkt permanent werden, zoals het uitbetalen van de ambtenarenweddes van december in januari. Was ook éénmalig, maar duurt inmiddels 23 jaar. Verhofstadt was toen minister van begroting en architect van die maatregelen. .

the_dude 2 juni 2007 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2701619)
Spitaels, Coeme, Claes, Delcroix, Willockx, Tobback

toch keuze genoeg

maar ik lees geen redenen; enkel gezwets en kinderlijke reacties op dehaene als eventuele (in)formateur. Wil je iemand anders is het serieuzer die persoon zijn kandidatuur te verdedigen. maar dat zal te moeilijk zijn waarschijnlijk; afbreken is zoveel makkelijker.

born2bewild 2 juni 2007 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 2701681)
maar ik lees geen redenen; enkel gezwets en kinderlijke reacties op dehaene als eventuele (in)formateur. Wil je iemand anders is het serieuzer die persoon zijn kandidatuur te verdedigen. maar dat zal te moeilijk zijn waarschijnlijk; afbreken is zoveel makkelijker.

moet ik echt overal een tekening bijmaken voor jou?

Teruggrijpen naar de mannen en de generatie die dit land zo in de knoei hebben gebracht op alle vlakken is dus GEEN goede oplossing. Tijd voor nieuwe recepten. Koudwatervrees is geen excuus meer.

snap je?

the_dude 2 juni 2007 22:47

voor informateur zoeken ze toch altijd een ouden die het allemaal al gezien heeft. Wie zou jij dan aanstellen? Groene vogel? ;)

kroa 3 juni 2007 08:54

Kan iemand op mijn vraag atwoorden aub?

Citaat:

Maar stel dat de CD&V-NVA de verkiezingen wint en Dehaene wordt informateur, welk gevolg heeft dit dan?
Kan het dan zijn dat Jean-Luc Dehaene (of wie weet wel Celie die nu ook in de politiek zit dacht ik) kamervoorzitter (kamervoorzitster) wordt?

Percalion 3 juni 2007 08:55

Ik denk niet dat kamervoorzitter worden ook maar iets te zien heeft met het (in)formateur spelen voor een regeringsformatie. Scheiding der machten hé.

kroa 3 juni 2007 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 2702362)
Ik denk niet dat kamervoorzitter worden ook maar iets te zien heeft met het (in)formateur spelen voor een regeringsformatie. Scheiding der machten hé.

Ok bedankt, want zelf wist ik niet of dit iets met elkaar te zien had.
De kamervoorzitter De Croo is niet meer van de jongsten en daarmee dacht ik dat Dehaene (ook niet meer van de jongsten) deze taak misschien zou overnemen als CD&V zou winnen, en aangezien de informateur contacten heeft met de koning, en De Croo ook veel met de koning spreekt maakte ik die link.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be