![]() |
Yves Leterme (CD&V) liet te verstaan dat een samenwerking met onze partij alsnog mogelijk is.
Wat zouden we moeten doen? Alleen doorgaan is inderdaad gevaarlijk om de kiesdrempel niet te halen. Maar anderzijds verliezen we een stukje zelfstandigheid. Mijn mening is dat we voor de volgende verkiezingen een kartel moeten vormen met CD&V omdat: - als we er niet in slagen om de kiesdrempel te halen, het democratische nationalisme uit het parlement verdwijnt, en de Vlaamse zelfstandigheid een ferme deuk zou krijgen. - Na een kartel kunnen wij alsnog ons programma uitbouwen en kenbaar maken. - Wij ons als zelfstandige partij N-VA toch kunnen kenbaar maken en ons profileren naar de maatschappij toe. Ik stel die vraag vooral naar de N-VA leden die hier efkes passeren! |
Citaat:
Citaat:
Is er iets wat men verzuimde mij te vertellen? Als N-VA met haar separatisme echt maar 2% van de mensen aanspreekt, dan is het misschien goed eens te overdenken of er wel een democratische meerderheid te vinden is voor splitsing. Citaat:
Is er nu werkelijk geen enkele N-VA'er die dit tussen de lijnen door leest: CD&V is Belgischgezind, en wil enkel wat slappe Vlaamse thee serveren om een anti-racistische blokker te bekoren, of een realist die beseft dat we van N-VA ook niet veel meer te verwachten hebben te lokken. |
ik moet geen les krijgen in democratie van iemand die een ondemocratische staatsstructuur verdedigd als een monarchie!
|
Citaat:
Jij noch jouw partij zijn voorstander van het invoeren van een democratisch middel, waarmee je desnoods de democratische legitimiteit van de monarchie kan aanvechten. Kom dus niet op hypocriete wijze de balk in uw oog verdedigen door het splintertje in andermans oog als excuus te gebruiken. Ikzelf geef probleemloos toe dat onze vorst niet democratisch verkozen is. Kan jij dan niet toegeven dat je partij er al evenmin gaat voor zorgen dat hier de democratie geïnstalleerd wordt, en bijgevolg wederrechtelijk zichzelf het etiket democratisch opplakt? |
Citaat:
Ik heb geen zin om die onzinnige discutie hier te herbeginnen. Ga dat gaan doen in eerder opgerichte topics daarover. |
Citaat:
|
Als de NV-A zelfstandig naar de verkiezingen gaat, dan verwijnt ze of gaat ze weer eens onder een andere vorm en met een andere naam de toekomst tegemoet. Of hoe geschiedenis zich herhaalt.
Als de NV-A een kartel vormt met de CD&V, dan wordt ze volledig opgelorpt, maar heeft Bourgeois (en misschien ook De Wever) een postje, maar dan verdwijnt NV-A hoedanook. Een beetje zoals Spirit gewoon een verlengstuk van SP.A is geworden, zonder eigen profilering. In beide gevallen vind ik het niet erg. |
Citaat:
Waarom? Als jij inzake N-VA het argument 'democratisch' in je tekst aanhaalt, dan is dat argument waardeloos, en dan is het zeer gepast om de lezers hier opmerkzaam op te maken. Dan is de commentaar hierop zeker 'to the point' Gebruik dat woord dus niet meer om de N-VA schoon te wassen. Dan ben je van mijn vervelende doch ontnuchterende interjecties daaromtrent vanaf. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo ondervinden ze aan den lijve welke soort nep-democratie ze zelf propageren. Ik zou het doodjammer vinden mocht de CD&V ten onrechte winst maken door stemmers die in feite een totaal ander programma voor ogen hebben (hoe abject ik het ook moge vinden) |
Citaat:
|
Citaat:
Dergelijke discussie is anders toch waardeloos. |
Citaat:
Het enige alternatief is een kartel met het Blok of ondergaan! |
Citaat:
Paarse Belgische regenten, spaar ons van een zelfstandig racistisch en autoritair Vlaanderen en geef de N-VA maar snel een dotatie, kiesdrempel of niet. 't Was een ondemocratische dommigheid om dotaties niet proportioneel te verdelen volgens stemmenaantal. Zelfs het Vlaamsblok keurde die verfoeilijke drempels, onderduims en achterhands gniffelend, niet eens af! Ik refereer hierbij naar hun actieve goedkeuring van de censuurwetten. Mogelijks goedgekeurd omwille van 'het smeer', maar tegelijk een machtig wapen voor de machthebbers waartoe ze waarschijnlijk ooit proberen te behoren! Open jullie ogen voor een flamingantische secessionisten en schismatiekers ze sluiten! |
Het heeft allemaal geen zin meer. Voor de N-VA is het een zwaktebod, voor de CD&V, gezien hun huidige peilingen, niet meer interessant.
De N-VA heeft al zijn eieren onder de CD&V gelegd en da's mislukt. Tenzij er een mirakel gebeurt - wat overigens wel kan in de politiek - is er na 13 juni geen toekomst meer voor de N-VA, tenzij in de marge, wachtend op de flaters van het Vlaams Blok die men al jaren voorspelt, maar nog niet gekomen zijn. |
[quote="Supe®Staaf"]
Citaat:
:twisted: Het hangt enkel van de nv-a'ers af of deze belgicistische nachtmerrie werkelijkheid wordt! |
Citaat:
Liefste N-VA'ers Houd u verre van kartels met tsjeven of racisten. Wacht rustig het proces van de blok-VZW's af, en na een eventuele veroordeling rijven jullie moeiteloos de stemmen binnen van die éne partij die jullie nu probeert op te vreten. Zo blijven jullie nog een tijdje rondzwalpen, en heb ik een makkelijk slachtoffer om als ondemocratisch en inciviek af te sabelen. :twisted: |
Citaat:
|
Dat is zeker, maar de N-VA heeft nu eenmaal de fout gemaakt zich vast te klampen aan het eigen grote gelijk.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be