Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Donors (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90530)

Zonlicht 2 juni 2007 21:37

Donors

Ben jij bereid om na je dood organen te laten wegnemen die gebruikt kunnen worden om het leven van iemand anders te redden?

Savatage 2 juni 2007 21:45

Uiteraard.

Derk de Tweede 2 juni 2007 21:57

Ik heb ja gestemd, maar ik heb een voorbehoud: mijn hoofd moet in takt blijven.

Spinoza 2 juni 2007 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2701824)
Ik heb ja gestemd, maar ik heb een voorbehoud: mijn hoofd moet in takt blijven.

Wat zit er aan je hoofd dan wat men zou kunnen gebruiken voor een transplantatie?

Of het zou je hoornvlies moeten zijn. Maja, wil jij worden opgebaard met je ogen open dan?

:)

lombas 2 juni 2007 22:18

Ik kan daar niet instemmend op antwoorden.

Kim 2 juni 2007 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht (Bericht 2701766)
Ben jij bereid om na je dood organen te laten wegnemen die gebruikt kunnen worden om het leven van iemand anders te redden?

Ja.

Wat ben je nog met je organen als je dood bent?

Kim 2 juni 2007 22:20

dubbel...

Jonas Elossov 2 juni 2007 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2701887)
Ik kan daar niet instemmend op antwoorden.

Waarom niet, schrik dat ge ze achteraf nog zult nodig hebben?

Derk de Tweede 2 juni 2007 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 2701875)
Wat zit er aan je hoofd dan wat men zou kunnen gebruiken voor een transplantatie?

Of het zou je hoornvlies moeten zijn. Maja, wil jij worden opgebaard met je ogen open dan?

:)

Gewoon het idee dat ze toch stiekum in die grijze massa gaan wroeten.

Derk de Tweede 2 juni 2007 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2701892)
Ja.

Wat ben je nog met je organen als je dood bent?

Een stoffelijk overschot, met een overschot aan bruikbare onderdelen.

Savatage 2 juni 2007 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 2702016)
Gewoon het idee dat ze toch stiekum in die grijze massa gaan wroeten.

Als er iets tsszit wat ze kunnen gebruiken, mogen ze het hebben :-)

lombas 2 juni 2007 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov (Bericht 2701960)
Waarom niet, schrik dat ge ze achteraf nog zult nodig hebben?

Leuk, dat denigrerend toontje. Waarom? Omdat het lichaam één is en, naar mijn mening, na de dood één blijft.

Levend ben ik heel graag bereid iets 'op te offeren' voor mijn naaste, maar de dood is mijn rust.

Savatage 2 juni 2007 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2702027)
Levend ben ik heel graag bereid iets 'op te offeren' voor mijn naaste, maar de dood is mijn rust.

Daar verandert ook weinig aan als ze organen van u nemen als ge eenmaal dood zijt.

longhorn 2 juni 2007 23:17

Uiteraard.

Staat er op een Belgisch rijbewijs of je al dan niet donor bent zoals op een VS-rijbewijs? Of misschien op jullie identiteitskaart?

Jonas Elossov 2 juni 2007 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2702027)
Leuk, dat denigrerend toontje. Waarom? Omdat het lichaam één is en, naar mijn mening, na de dood één blijft.

Tss, na uw dood kunt ge maar twee zaken kiezen; ofwel geeft uw organen aan de wormen onder de graszoden, ofwel geeft ge die organen aan iemand die ze nog kan gebruiken.

Niet dat ik asolidair ben met die wormen, maar mensen gaan bij mij toch voor.

Jonas Elossov 2 juni 2007 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 2702043)
Uiteraard.

Staat er op een Belgisch rijbewijs of je al dan niet donor bent zoals op een VS-rijbewijs? Of misschien op jullie identiteitskaart?

Neen, de Belgische wetgeving is door gebrek aan donoren nu zo verandert dat iedereen donor is, tenzij de familie of de betrokkene het weigert.
Iedereen kan zich wel nog als donor laten registreren voor het geval je familie lastig zou doen.

lombas 2 juni 2007 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov (Bericht 2702051)
Tss, na uw dood kunt ge maar twee zaken kiezen; ofwel geeft uw organen aan de wormen onder de graszoden, ofwel geeft ge die organen aan iemand die ze nog kan gebruiken.

Niet dat ik asolidair ben met die wormen, maar mensen gaan bij mij toch voor.

Awel dan geef jij je op eh - overigens zou ik graag verast worden. Ik zie het probleem niet.

lombas 2 juni 2007 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 2702034)
Daar verandert ook weinig aan als ze organen van u nemen als ge eenmaal dood zijt.

Dat is mijn zaak.

lombas 2 juni 2007 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov (Bericht 2702056)
Neen, de Belgische wetgeving is door gebrek aan donoren nu zo verandert dat iedereen donor is, tenzij de familie of de betrokkene het weigert.
Iedereen kan zich wel nog als donor laten registreren voor het geval je familie lastig zou doen.

Kijk eens. Misschien laat mijn wederhelft het wel toe met mijn lichaam. Wie zal het zeggen?

:-D

longhorn 2 juni 2007 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov (Bericht 2702056)

En is er nog steeds een gebrek sedert de nieuwe wetgeving? Zolang men niet zoals Butch in Houston moet doen: www.butchneedsakidney.com Vent heeft een gigantisch billboard langs de autosnelweg en zijn auto staat vol 'smeek-zelfklevers'.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be