Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Britse troepen binnen een jaar weg uit Irak! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90540)

F16_Pilot_B 3 juni 2007 07:17

Britse troepen binnen een jaar weg uit Irak!

Volgens The Sunday Telegraph gaat Groot-Britannië zijn troepen binnen het jaar uit Irak terugtrekken.

Vorenus 3 juni 2007 07:21

Hangt van de situatie af.

Zolang het Iraakse leger en politie nog niet in staat is om de orde te handhaven zijn de britse troepen nodig.

Tevens zou men ook een anti-terreurafdeling zoals SAS moeten oprichten in Irak om het huidige terrorisme te bestrijden.

F16_Pilot_B 3 juni 2007 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2702290)
Hangt van de situatie af.

Zolang het Iraakse leger en politie nog niet in staat is om de orde te handhaven zijn de britse troepen nodig.

Tevens zou men ook een anti-terreurafdeling zoals SAS moeten oprichten in Irak om het huidige terrorisme te bestrijden.

Ja ik denk persoonlijk ook niet dat ze de Britse troepen gaan terugtrekken want veel verbetering is er niet!

lombas 3 juni 2007 07:48

Onmiddelijk terugtrekken. Het helpt geen fluit en GB heeft daar niets te zoeken.

Meer troepen achter Osama aanzenden, dat zou al een klap helpen. Maar oei, die zit waarschijnlijk bij de Grote Vriend van de Westelijke Mogendheden de Rechtvaardige Oppermeester Musharraf van Pakistan.

F16_Pilot_B 3 juni 2007 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2702305)
Onmiddelijk terugtrekken. Het helpt geen fluit en GB heeft daar niets te zoeken.

Meer troepen achter Osama aanzenden, dat zou al een klap helpen. Maar oei, die zit waarschijnlijk bij de Grote Vriend van de Westelijke Mogendheden de Rechtvaardige Oppermeester Musharraf van Pakistan.

Ja ben ik het mee eens maar wat heeft Amerika volgens jou er te zoeken?

lombas 3 juni 2007 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F16_Pilot_B (Bericht 2702315)
Ja ben ik het mee eens maar wat heeft Amerika volgens jou er te zoeken?

Waar? In Irak, Afghanistan of achter Osama?

F16_Pilot_B 3 juni 2007 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2702318)
Waar? In Irak, Afghanistan of achter Osama?

Irak

Enter 3 juni 2007 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F16_Pilot_B (Bericht 2702321)
Irak

Olie... ik bedoel: WMD

lombas 3 juni 2007 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F16_Pilot_B (Bericht 2702321)
Irak

Niks. Absoluut niks. Van wie moeten ze het halen? Saddam kan niet echt meer protesteren, ze hebben hun dolletje gehad, laat ze nu maar achter Osama gaan. Elke dag dat ze langer blijven, zorgt voor meer blowback later.

We hebben al gezien waar dat toe kan leiden. Als Amerika probeert hen ginder te bestrijden, komen ze naar Amerika zelf. Met enkele duizenden doden tot gevolg.

Dat is precies de reden van Osama's dolheid. Zoals hij in zijn fatwa van '96 schreef: " Utmost effort should be made to prepare and instigate the Ummah against the enemy, the American-Israeli alliance- occupying the country of the two Holy Places [Saudi-Arabië] and the route of the Apostle (Allah's Blessings and Salutations may be on him) to the Furthest Mosque (Al-Aqsa Mosque). (...) The presence of the USA Crusader military forces on land, sea and air of the states of the Islamic Gulf is the greatest danger threatening the largest oil reserve in the world. (...) The land was filled with the military bases of the USA and the allies. (...) Terrorising you, while you are carrying arms on our land, is a legitimate and morally demanded duty. It is a legitimate right well known to all humans and other creatures." Omdat Amerika zich inliet in het Midden-Oosten en troepen had in Saudi-Arabië, onder andere, verklaarde Osama hen de oorlog. Wat doet Amerika als reactie? Nog dieper in het Midden-Oosten dringen.

F16_Pilot_B 3 juni 2007 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2702339)
Niks. Absoluut niks. Van wie moeten ze het halen? Saddam kan niet echt meer protesteren, ze hebben hun dolletje gehad, laat ze nu maar achter Osama gaan. Elke dag dat ze langer blijven, zorgt voor meer blowback later.

We hebben al gezien waar dat toe kan leiden. Als Amerika probeert hen ginder te bestrijden, komen ze naar Amerika zelf. Met enkele duizenden doden tot gevolg.

Dat is precies de reden van Osama's dolheid. Zoals hij in zijn fatwa van '96 schreef: " Utmost effort should be made to prepare and instigate the Ummah against the enemy, the American-Israeli alliance- occupying the country of the two Holy Places [Saudi-Arabië] and the route of the Apostle (Allah's Blessings and Salutations may be on him) to the Furthest Mosque (Al-Aqsa Mosque). (...) The presence of the USA Crusader military forces on land, sea and air of the states of the Islamic Gulf is the greatest danger threatening the largest oil reserve in the world. (...) The land was filled with the military bases of the USA and the allies. (...) Terrorising you, while you are carrying arms on our land, is a legitimate and morally demanded duty. It is a legitimate right well known to all humans and other creatures." Omdat Amerika zich inliet in het Midden-Oosten en troepen had in Saudi-Arabië, onder andere, verklaarde Osama hen de oorlog. Wat doet Amerika als reactie? Nog dieper in het Midden-Oosten dringen.

De vraag is leef Osama nog en waar zit hij :-)

lombas 3 juni 2007 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F16_Pilot_B (Bericht 2702359)
De vraag is leef Osama nog en waar zit hij :-)

Awel, van die 150 000 manschappen zul je er wel enkele kunnen afsnoepen om er achter te zoeken eh.

In Pakistan ook, natuurlijk. Die smeerpolitiek met Musharraf kan eronder lijden, maar goed.

En dan allemaal terug naar huis, nonde!

:-D

Chipie 3 juni 2007 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2702391)
Awel, van die 150 000 manschappen zul je er wel enkele kunnen afsnoepen om er achter te zoeken eh.

In Pakistan ook, natuurlijk. Die smeerpolitiek met Musharraf kan eronder lijden, maar goed.

En dan allemaal terug naar huis, nonde!

:-D

Lombas, ik denk dat er geen zinnig mens, buiten U, de mening toegedaan is dat men de Irakezen nu in de steek kan laten...

Willen, dat is iets anders... ;-)

F16_Pilot_B 3 juni 2007 10:42

Niemand kan volgens mij zeggen waar Osama op het moment zit :-)

lombas 3 juni 2007 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 2702527)
Lombas, ik denk dat er geen zinnig mens, buiten U, de mening toegedaan is dat men de Irakezen nu in de steek kan laten...

Willen, dat is iets anders... ;-)

Integendeel, er zijn zelfs in Amerika presidentskandidaten die daar hun populariteit aanzienlijk mee hebben doen stijgen.

guerin 3 juni 2007 12:11

Wat de states in irak zullen vinden is hun eigen ondergang,laat die maar aanmodderen.

Chipie 3 juni 2007 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2702728)
Integendeel, er zijn zelfs in Amerika presidentskandidaten die daar hun populariteit aanzienlijk mee hebben doen stijgen.

Denkt U dat, als die zouden verkozen worden, de troepen onmiddellijk zouden terugtrekken?
Ik geloof er geen bal van ...; En als ze het zouden doen dan zijn dat volgens mij massamoordenaars... ;-)

F16_Pilot_B 3 juni 2007 12:31

Ja echt winnen zullen ze daar nooit doen vrees ik!

lombas 3 juni 2007 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 2702833)
Denkt U dat, als die zouden verkozen worden, de troepen onmiddellijk zouden terugtrekken?
Ik geloof er geen bal van ...; En als ze het zouden doen dan zijn dat volgens mij massamoordenaars... ;-)

Honderden per maand is géén massamoord?

F16_Pilot_B 3 juni 2007 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2702848)
Honderden per maand is géén massamoord?

Ja wat moeten ze doen op hun ......... laten schieten misschien?

lombas 3 juni 2007 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F16_Pilot_B (Bericht 2702853)
Ja wat moeten ze doen op hun ......... laten schieten misschien?

Ik heb het over Irakese burgers die niet door coalitietroepen worden gedood.

Chipie spreekt over chaos, ik denk toch al honderden keren in de berichtgeving chaos gezien te hebben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be