Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Schutter Lokeren 'voelde zich bedreigd' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90578)

Kay_ 3 juni 2007 20:35

Schutter Lokeren 'voelde zich bedreigd'

Citaat:

Schutter Lokeren 'voelde zich bedreigd'
Citaat:

De schutter die zaterdagnacht in Lokeren op een man van Marokkaanse komaf heeft geschoten, wordt voorgeleid voor de onderzoeksrechter. Hij wordt verdacht van poging tot moord.
Het incident speelde zich af tussen 22.00 en 22.30 uur. De 36-jarige man uit de Voermanstraat opende het vuur op een groepje buren van Marokkaanse komaf, omdat hij zich bedreigd voelde. Een van hen kreeg twee kogels in de buik en werd in kritieke toestand afgevoerd naar het ziekenhuis.

De schutter legde eerder die dag klacht neer bij de politie, nadat hij in de buurt van zijn huis een groepje allochtonen had gezien die hij verdacht van dealen. Hij maakte een opmerking en werd naar eigen zeggen als antwoord dat hij zich niet moest bemoeien. De man voelde zich bedreigd en deed aangifte bij de politie. Na de aangifte zette de politie de man weer thuis af.

Pistool

Daarop ging hij wandelen met een pistool (kaliber 9 mm)op zak. De man is lid van een schietclub. Op de terugweg zag hij het groepje allochtonen opnieuw. Weer voelde de man zich bedreigd en hij opende het vuur op de groep.

'Hij vuurde gericht een zestal kogels af', zegt parketwoordvoerder Theo Byl. 'Een man kreeg er twee in de buikstreek.'

Geen racisme

De schutter deed het naar eigen zeggen niet uit racisme, maar wel omdat hij zich in het nauw gedreven voelde, aldus nog het parket.

Het slachtoffer vluchtte uiteindelijk een Marokkaans café in aan het Vrijheidsplein en kon naar het ziekenhuis worden gebracht.

Hij ligt nu in het Universitair Ziekenhuis in Gent. 'Zijn toestand is stabiel', aldus het parket, 'maar het levensgevaar is nog niet geweken'.

Eerder raakte bekend dat de man depressief was en een medische behandeling volgde.
En ik denken dat de media altijd racisme roepen als een autochtoon een allochtoon iets aan doet? En dat zeker voor verkiezingstijd...

jurgen79 3 juni 2007 20:45

Van een zogenaamde hobby/sportschutter had ik wel wat meer verstand verwacht.
Weeral zeer negatief nieuws voor ons hobby/sportschutters.

C uit W 3 juni 2007 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 (Bericht 2704110)
Van een zogenaamde hobby/sportschutter had ik wel wat meer verstand verwacht.
Weeral zeer negatief nieuws voor ons hobby/sportschutters.

Mensen die kampen met een depressie zouden gewoon meer toezicht en hulp moeten krijgen. Zelfs die mensen in een wagen laten rijden kan al riskant zijn.

Internaut 3 juni 2007 21:02

Ik weet dat het moreel niet hoort en naar de norm toe afkeurend is maar ik heb ook al lang een depressie en denk ook soms zoals velen van "ach waarom niet" we doen gewoon Van Temsche na, al begrijp ik niet dat die man in Lokeren zichzelf niet van kant schoot. Nu zit hij waarschijnlijk levenslang achter de tralies waar hij niets aan heeft.
Vreemdelingen horen hier niet thuis, de mensen zijn het kotsbeu en dan is het normaal dat er af en toe eens ene doorflipt.

Kay_ 3 juni 2007 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Internaut (Bericht 2704145)
Ik weet dat het moreel niet hoort en naar de norm toe afkeurend is maar ik heb ook al lang een depressie en denk ook soms zoals velen van "ach waarom niet" we doen gewoon Van Temsche na, al begrijp ik niet dat die man in Lokeren zichzelf niet van kant schoot. Nu zit hij waarschijnlijk levenslang achter de tralies waar hij niets aan heeft.
Vreemdelingen horen hier niet thuis, de mensen zijn het kotsbeu en dan is het normaal dat er af en toe eens ene doorflipt.

Volgens sommigen horen extremisten (voornamelijk rechts-extremisten) hier ook niet thuis. Dan is het ook maar normaal dat we op VB'ers gaan schieten of zo?

ancapa 3 juni 2007 21:38

ik heb pas gehoord van het schietincident via belgacom-tv (herhaling van het nieuws) wel zo dat de broer onmiddellijk racisme inriep... Die man van het opvangtehuis was pertinent overtuigd dat het zeker niet om racisme ging...

Wat ging er aan vooraf ? Het onderzoek zal het wel uitbrengen. De onderzoeksrechter heeft weer werk aan de winkel.

Kay_ 3 juni 2007 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 2704216)
ik heb pas gehoord van het schietincident via belgacom-tv (herhaling van het nieuws) wel zo dat de broer onmiddellijk racisme inriep... Die man van het opvangtehuis was pertinent overtuigd dat het zeker niet om racisme ging...

Wat ging er aan vooraf ? Het onderzoek zal het wel uitbrengen. De onderzoeksrechter heeft weer werk aan de winkel.

Mij ging het voornamelijk over mensen die hier pertinent liggen te beweren dat een autochtoon die een allochtoon iets aandoet een misdrijf is. Een misdrijf dat onmiddellijk door de media, zonder reden, als 'racisme' wordt bestempelt om het onmiddellijk politiek uit te buiten.

En nu,amper iets van die mediastorm of dat racisme te merken...

Pietje 3 juni 2007 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 2704216)

Wat ging er aan vooraf ?

Alleszins onvoldoende om zomaar te beginnen schieten.

born2bewild 3 juni 2007 21:52

"zomaar"

Raven 3 juni 2007 21:55

RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACIISSMEEEEEEEEEEEE!!!!!

En dat vlak voor de verkiezingen. Die kerel gaat hangen.

Kay_ 3 juni 2007 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2704256)
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACIISSMEEEEEEEEEEEE!!!!!

En dat vlak voor de verkiezingen. Die kerel gaat hangen.

Allez, beetje moeilijk om te lezen wat er in het artikel staat of op het nieuws gezegd wordt.
Racisme wordt, althans de media, niet als oorzaak aanzien.

PAJOT 3 juni 2007 22:12

Onverantwoord ! Wie op 6 gerichte kogels slechts 2 maal raakt zou geen wapenvergunning mogen bezitten !

manta 3 juni 2007 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2704261)

Mischien hebben ze eindelijk geleerd om niet te snel dat woordje te roepen ;-) .

manta 3 juni 2007 22:15

Wat de schutter betreft , daar zal eerder een psychiater voor nodig zijn ... Niemand gaat een magazijn leegknallen om wat overlast of zo ... Dus , of die vent mankeert iets , of die vent is gewoon moegetergd.

the_dude 3 juni 2007 22:38

een cowboy die met zijn wapen rondloopt en zich een beetje als john wayne gedraagt. serieuze hulp is nodig voor die mijnheer.

Nierika 4 juni 2007 00:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2704261)
Allez, beetje moeilijk om te lezen wat er in het artikel staat of op het nieuws gezegd wordt.

Zeker?
In de herhaling van het nieuws zonet werd er mee geopend.

"Of racisme het motief is moet nog worden onderzocht".

En waarom?

Omdat de dader pertinent tegenspreekt dat het daarom gaat, en zijn werksfeer eveneens aangeeft dat de man, die verpleger is van opleiding, nooit een onderscheid maakte tussen allochtone of autochtone jongeren die hij begeleidde. Maar ze gaan het onderzoeken, tot op het bot. Wees daar maar gerust van. Je kan nooit weten dat hij thuis een boekenkast met vlaggetjes en wat boeken over WO II heeft staan. Humo gaat weer werk hebben. Feremans gaat weer de Humo moeten kopen om dan dit forum vol te schrijven met topics over de correlatie tussen het VB en deze man. En alles gaat zijn gewone gangetje.

Och ja, de broer van het slachtoffer beweert bovendien dat de man naar een andere, oudere Marokkaan "Zwarte aap" zou hebben geroepen, vooraleer hij ook op hem schoot. Dus toch racisme?

Of gewoon nen slimme allochtoon die de aandacht wil afleiden van hetgeen de man misschien echt over de rooie liet gaan?

Tja, onderzoek zal het uitwijzen. Tenzij de Humo eerder het raadsel zal oplossen.

Waar is Eric trouwens?
Zou hij aan het wachten zijn op de nieuwe Humo alvorens een mening naar voren te brengen?

Internaut 4 juni 2007 01:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2704188)
Volgens sommigen horen extremisten (voornamelijk rechts-extremisten) hier ook niet thuis. Dan is het ook maar normaal dat we op VB'ers gaan schieten of zo?

Als je er gewoon op los schiet zonder meer ben je gewoon een moordernaar en was dat blijkbaar je motief. Ik denk dat velen het eerder zien als: ik wil me van kant maken en wie sleur ik mee ? Of dat nu allochtonen, familie of je buren zijn doet op dat moment er niet toe.
Ik geef ze geen ongelijk want alleen sterven is volkomen nutteloos.
Voor iedere racist blijft Van Themsche een idool, hoe je het ook draait of keert...

Ik ben er zeker van dat Hans daaruit zijn inspiritatie haalt in zijn cel.
Hij deed het voor zijn vader die oostfronter en overtuigd racist was, Hans is opgevoed met die normen en waarden dat allochtonen de vijand waren, daarom zou het ergens begrijpbaar zijn moest hij hiervoor een strafvermindering krijgen.
Wat dat blank meisje betreft is het mij een totaal raadsel, volgens de ideologie van zijn vader was daar niets mis mee. Ik denk dat dat blank kindje een vergissing was, hij kon volgens mij niet zo goed schieten.

AdrianHealey 4 juni 2007 01:50

Citaat:

Ik hoop dat niet elke Vb'er dit soort uitspraken ondersteunt...

Ach, het is niet hopen, het is weten. Sommige (de meeste?) Vb'ers zijn niet zoals de gekken die er op dit forum ronddwalen. En gelukkig maar.

Vorenus 4 juni 2007 02:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Internaut (Bericht 2704629)
Als je er gewoon op los schiet zonder meer ben je gewoon een moordernaar en was dat blijkbaar je motief. Ik denk dat velen het eerder zien als: ik wil me van kant maken en wie sleur ik mee ? Of dat nu allochtonen, familie of je buren zijn doet op dat moment er niet toe.
Ik geef ze geen ongelijk want alleen sterven is volkomen nutteloos.
Voor iedere racist blijft Van Themsche een idool, hoe je het ook draait of keert...

Ik ben er zeker van dat Hans daaruit zijn inspiritatie haalt in zijn cel.
Hij deed het voor zijn vader die oostfronter en overtuigd racist was, Hans is opgevoed met die normen en waarden dat allochtonen de vijand waren, daarom zou het ergens begrijpbaar zijn moest hij hiervoor een strafvermindering krijgen.
Wat dat blank meisje betreft is het mij een totaal raadsel, volgens de ideologie van zijn vader was daar niets mis mee. Ik denk dat dat blank kindje een vergissing was, hij kon volgens mij niet zo goed schieten.

Vade van Themsche oostfronter? Zit je weeral leugens te verkondigen a la blokkwats.

Af en toe uw pillekes eens inslikken ipv uit te spuwen.

Enter 4 juni 2007 05:25

Citaat:

Normaal? 8O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be