![]() |
[24/11/2002] - Idi Lamine
Luc Laminne is een politiecommissaris die houdt van media-aandacht en die niet verlegen zit om een straffe uitspraak. Dat is een gevaarlijke combinatie en dus glijdt de commissaris wel eens uit. U zal zich zijn dwaze voorstel herinneren om het bovengronds parkeren in Antwerpen totaal te verbieden om op die manier de car-jackings te bestrijden ... In een uitgebreid interview met De Nieuwe Gazet laat Lamine -niet zonder zin voor grootspraak- optekenen: "Ik ben in Antwerpen de baas!" De opmerkelijke uitspraak komt er in de marge van de beruchte patrouilles van Abou Jahjah. Commissaris Lamine zegt ook dat hij binnen het korps genadeloos optreedt bij elk spoor van 'racisme'. "Ik vind dat zelfs een racistische mop te ver gaat. (Een stout vraagje van ons: geen grappen over Marokkanen of Turken, maar wél over 'Hollanders'?) Ik reageer keihard op elke vorm van racisme. Dan komt mijn alter ego boven: Idi Lamine." Laminne verwijst daarmee naar de gewezen Oegandese dictator Idi Amin. Die liet politieke tegenstanders onthoofden en bewaarde hun hoofd in de koelkast, zodat het elke morgen bij zijn ontbijt op tafel kon gezet worden. Toch een wat ongelukkige vergelijking als je het ons vraagt. Idi Amin is trouwens niet de volledige naam. Die luidde: Idi Amin Dada. Als Lamine de criminaliteit én Jahjah niet onder controle krijgt is het in 2006 misschien ... Dada Idi Lamine. |
Gevat geschreven Duym! :wink:
Wie (te) hoog vliegt kan laag vallen. Die Lamine zie ik als een blaaskaak wiens tijdklokje binnenkort gaat aflopen. |
Een allochtone agent die voor de AEL voordrachten geeft, en er dus een militant lid van is, is volgens CD&V [size=6]gemeenteraadslid Philip Heylen [/size]geen erg.
In GVA (25 nov.2002) lezen we: [size=6]"Een medewerking aan een vereniging (de AEL dus) is natuurlijk geen strafbaar feit". [/size] Inderdaad, maar wat een zalvende uitspraak. Wanneer agenten het zouden wagen om voordrachten te geven voor verenigingen met Vlaams Blok sympathieën, zou hypocriet Heylen dan nog dezelfde taal spreken? Twintig agenten werden onlang zonder medeweten van de gemeenteraad door Lamine ontslagen, en dat wegens zogezegd racisme. Dit gaat nog een staartje krijgen, wees gerust. Velen zullen jou en je partij in het stemhokje gedenken mijnheer Heylen. |
Werkloosheid oorzaak van rellen
Jan Goorden, overlastmanager te Antwerpen vindt dat werkloosheid bij migranten de oorzaak is van de rellen. Volgens M. Van San, wiens rapport door Verwilgen in de vuilnisbak werd gekapt, is de criminaliteit bij autochtonen werklozen betekenisvol hoger. Bij allochtonen neemt dit echter spectaculaire vormen aan. Van waar dat verschil? Uiteraard zijn wij in de politiek correcten hun ogen schuldig aan het feit dat die kerels werkloos zijn. Maar in dezelfde uitlating zegt deze nieuwe goeroe van het multiculturele denken, dat schoolmoeheid een groot probleem is bij die migranten jongeren. M.a.w. ze vegen hun kl..ten aan de school en spijbelen meer dan dat ze in de klas zitten. Nu is het altijd zo geweest dat wie weinig kent en kan, minder vlug aan de bak komt, maar wel vlugger in de bak komt. Dat feit zal socioloog Goorden bekend zijn. Maar ach jaaaa, natuuuurlijk, dat die jongeren schoolmoe zijn, is omdat de leraar het steeds op hen gemunt heeft, dat ik daar niet aan gedacht had. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be