Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Na de CAP voert nu ook BUB tweetalige campagne in Meise (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90617)

Jörgen Noens 4 juni 2007 14:43

Na de CAP voert nu ook BUB tweetalige campagne in Meise

Na de CAP (Comité voor Andere Politieke) voert nu ook BUB (Belgische Unie – Union Belge) tweetalige campagne in Meise

De gemeente Meise heeft in aanloop van de federale verkiezingen enkele aanplakborden geplaatst. Na de CAP (Comité voor Andere Politiek) heeft ook de BUB (Belgische Unie – Union Belge) op deze aanplakborden tweetalige affiches (foto’s hier, hier, hier, hier en hier) aangebracht. Het valt op dat BUB enkel affiches van het Vlaams Belang en van de Vlaamse Volksbeweging (VVB) heeft overplakt.

Verwijzend naar het protocol ter vrijwaring en bevordering van het Vlaams karakter van de gemeente Meise heeft het Vlaams Belang vandaag aan het schepencollege gevraagd om aan de verantwoordelijke van deze affiches te vragen in de toekomst enkel nog eentalige Nederlandse affiches te plakken en deze tweetalige affiches te verwijderen.

Meise is gelegen in het Nederlandstalig taalgebied.
Is het voor de CAP en BUB zo moeilijk om hiermee rekening te houden?

Zwartengeel 4 juni 2007 14:45

Tiens, ik dacht dat de BUB in Halle-Vilvoorde ééntalig Franse propaganda ging voeren?

Hans1 4 juni 2007 16:14

Wat is hier het probleem? Alle staat er in het Nederlands op.

Chipie 4 juni 2007 16:25

Wie kent er Hans Zwans?

Hans1 4 juni 2007 16:26

Volgens artikel 30 van de grondwet is het gebruik van de talen in België vrij, maar blijkbaar vindt u de grondwet maar een blaadje papier.

Jozef Ostyn 4 juni 2007 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2705813)
Volgens artikel 30 van de grondwet is het gebruik van de talen in België vrij, maar blijkbaar vindt u de grondwet maar een blaadje papier.

Neen, dat is uw mening. Anders zou u voor de splitsing van B-H-V zijn.

duveltje382 4 juni 2007 16:30

Citaat:

Ook het stemmen op partijen is vrij,dus bij deze beste forummers,en lezers van dit forum;-)

Jörgen Noens 4 juni 2007 16:39

Citaat:

Art 4 Grondwet: België omvat 4 taalgebieden: Het Nederlandse taalgebied, het Franse taalgebied, het Duitse taalgebied en het tweetalige taalgebied Brussel-hoofdstad.

Hans1 4 juni 2007 16:40

Ja, maar dat is alleen op administratief en gerechtelijk vlak. Lees artikel 30 en vertel geen nonsens.

Raf 4 juni 2007 22:04

Hans heeft gelijk.

Metternich 4 juni 2007 22:14

Toch raar dat zulke affiches na een tijdje spontaan op de grond vallen of spontaan zichzelf in stukken scheuren 8-)

Raf 4 juni 2007 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2706538)
Toch raar dat zulke affiches na een tijdje spontaan op de grond vallen of spontaan zichzelf in stukken scheuren 8-)

Zoals ik al zei: typisch Vlaams Blok... Eigen criminaliteit eerst.

Metternich 4 juni 2007 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2706542)
Zoals ik al zei: typisch Vlaams Blok... Eigen criminaliteit eerst.

Ik zie niet in wat ik met het Vlaams Blok of Vlaams Belang te maken heb.

Raf 4 juni 2007 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2706552)
Ik zie niet in wat ik met het Vlaams Blok of Vlaams Belang te maken heb.

Ach, ik vergat even dat je SP.a-stemmer bent...

:roll:

Metternich 4 juni 2007 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 2706556)
Ach, ik vergat even dat je SP.a-stemmer bent...

:roll:

Ik ben even representatief voor het VB als u voor CAP (althans, dat mag ik hopen voor CAP).

Raf 4 juni 2007 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2706559)
Ik ben even representatief voor het VB als u voor CAP (althans, dat mag ik hopen voor CAP).

Toch een Vlaams Blokker dus. 8-)

Zwartengeel 5 juni 2007 06:29

Citaat:

Heb je die zelf bedacht?

DebianFox 5 juni 2007 06:35

Citaat:

Kijk kijk, de grondwet wordt als heilig beschouwd. Maar wacht even ;)

is B-H-V niet ongrondwettelijk :lol: (net wat de BUB niet wil splitsen, want daar alleen vinden democratische verkiezingen plaats)

Tantist 5 juni 2007 06:42

Citaat:

Ik neem aan dat u, als grote minnaar van de grondwet, dus ook de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde bepleit?

Of doe je dat enkel als het u goed uitkomt?

Jan van den Berghe 5 juni 2007 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2705789)
Wat is hier het probleem? Alle staat er in het Nederlands op.

Of hoe jullie blijkbaar niet overtuigd zijn van jullie eigen strijdpunt, nl. de individuele tweetaligheid. Blijkbaar zijn de Franstaligen toch niet zo "individueel tweetalig", waardoor men eigenlijk wil overgaan tot een institutionele tweetaligheid... De bubbels tonen zich weer eens aan hun meest franskiljonse kant.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be