Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Ik ga stemmen omdat.. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90620)

Heftruck 4 juni 2007 15:07

Ik ga stemmen omdat..

Derde keer, goeie keer? :?

De vraag is duidelijk.

manta 4 juni 2007 15:08

woehahahaaaaaaa:lol:

Heftruck 4 juni 2007 15:09

't Is gelukt, zievereir. :-P

StevenNr1 4 juni 2007 15:10

Me geen boete kan veroorloven en er niemand in m'n volmacht geïnteresseerd is.

en ook nog een welgemeende proficiat voor Heftruck.

StevenNr1 4 juni 2007 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2705709)
Heftruck.

die duidelijk ook het hoogste rebelgehalte heeft

lombas 4 juni 2007 15:46

... ik mijn geld liever in boeken steek.

Herr Flick 4 juni 2007 15:46

Ik stem via volmacht wegens verblijf in t buitenland...

ik hem ook al franstallige propagande gekregen van de PS en van de VLD zowel in t frans als t nederlands...

Charelke de gucht en een of andere ps er misbruiken hun macht om aan de adresgegevens van de belgen in t buitenland te geraken, ... ik kan me niet herinneren de ambasade ooit toestemming te hebben gegeven die bekend te mogen maken...

bovendien heeft hij mij een paar maanden geleden nog een persoonlijke brief geschreven om mij op te roepen te gaan stemmen... ook verkapte verkiezingspropaganda dus...

ja kareltje ge moet uw corespondenten beter screenen in t vervolg...

maddox 4 juni 2007 15:57

Tja, niet gaan stemmen is je stem geven aan de corrupte klojo's.

pistoléke 4 juni 2007 16:02

Ik ga stemmen, omdat mijn voorouders voor dingen zoals dit, gestreden hebben...

StevenNr1 4 juni 2007 16:04

Hebben uw voorouders gestreden om te kunnen kiezen tussen "a giant douche and a turd sandwich" ? Of streden zij om echte beslissingsmacht en vrijheid?

Zonlicht 4 juni 2007 17:59

Als je met geen enkele politieke overtuiging akkoord gaat, kun je altijd op NEE stemmen, een proteststem is ook een statement.

duncan 4 juni 2007 18:33

ik moet ...staat zelfs op den brief - stemming is verplicht tenzij ge geld teveel hebt en graag boete betaalt .

Bovenbuur 4 juni 2007 19:01

Anders: hier zijn binnenkort geen verkiezingen.

duncan 4 juni 2007 19:20

ey gast ik geloof a ni gelijk de rest van uw gelijkgezinde prutsers maak dat de oudere belgen wijs die goed financieel betaalt worden .

Hahaha ik geloof niet in sprookjes wat u omschrijft duurt MINSTENS 3 jaar voor het er is !

Nog anders - ik roep ALLE arbeiders op om te verhuizen naar het buitenland zo goedkoop mogenlijk en democratisch dan kuntge ZELF gaan werken of MEER mensen invoeren of mensen wa wijs maken tssss precies of politiek O ZO betrouwbaar opkomt voor het volk ....salut ja niks van niks voor het volk dermee vluchten want gewoon belgen worden gepest door politie staat en pôlitieke misfits EENDER welke kleur !

Marlboro 5 juni 2007 00:01

Ik zal altijd gaan stemmen zolang het vb bestaat.

Metternich 5 juni 2007 00:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2705773)
Of streden zij om echte beslissingsmacht en vrijheid?

Zij streden om hun onderdrukkers zelf te mogen kiezen en voor een materiële vooruitgang. Voor de rest werden politieke strijden gestreden door een revolutionaire elite.

Raven 5 juni 2007 08:29

als men zich niet kan motiveren om es op ne zondag effe naar dat stembureau te wandelen....

amaai, uit kompassie zou je haast willen zeggen: "ga nog maar wat verder doorligwondes liggen zweren, tamzak"

Edina 5 juni 2007 09:11

Degenen die "omdat ik moet" hebben gekozen, kunnen rustig thuisblijven. de kans op vervolging is quasi nihil. En wordt volgens mij nog kleiner naarmate er meer mensen niet komen opdagen. De rechtbanken hebben wel wat andere prioriteiten. Ik ken veel mensen die herhaaldelijk niet zijn gaan stemmen en geen van hen werd ooit vervolgd, laat staan veroordeeld.

Raven 5 juni 2007 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 2706973)
Degenen die "omdat ik moet" hebben gekozen, kunnen rustig thuisblijven. de kans op vervolging is quasi nihil. En wordt volgens mij nog kleiner naarmate er meer mensen niet komen opdagen. De rechtbanken hebben wel wat andere prioriteiten. Ik ken veel mensen die herhaaldelijk niet zijn gaan stemmen en geen van hen werd ooit vervolgd, laat staan veroordeeld.

Dezelfde tip geldt ook voor kleine winkeldiefstallen. Zal ook nooit vervolgt worden, en voor iets van een paar euro's gaat men heus geen rechtzaak beginnen.

StevenNr1 5 juni 2007 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2706712)
Zij streden om hun onderdrukkers zelf te mogen kiezen en voor een materiële vooruitgang. Voor de rest werden politieke strijden gestreden door een revolutionaire elite.

Waarschijnlijk klopt dat wel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be