Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Binnenkort gaat dit Engelstalig nieuws de wereld rond: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=9065)

Knuppel 9 februari 2004 14:27

In Belgium has been given approbation to a law of which was well known that a vast majority of the Belgians was against it.

Belgium is a democracy where the will of the majority does not have a single effect on their representatives.

(voor wie het niet doorhad, het gaat hem enkel over de inhoud van de boodschap.)

zorroaster 9 februari 2004 14:31

Psst, Knuppel, "democraty" is volgens mij "democracy", maar voor de rest in orde hoor!

Raf 9 februari 2004 14:31

Maar dan in het Engels zeker :wink:

Knuppel 9 februari 2004 14:31

Is al gebeurd

Calle 9 februari 2004 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Psst, Knuppel, "democraty" is volgens mij "democracy", maar voor de rest in orde hoor!

Het moet ook their representatives zijn , maar dit volledig terzijde ;)

Knuppel 9 februari 2004 14:35

Klopt ook.

Maar de Engelse kranten zullen het zeker juist schrijven.

Supe®Staaf 9 februari 2004 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
In Belgium has been given approbation to a law of which was well known that a vast majority of the Belgians was against it.

Belgium is a democraty where the will of the majority has not a single effect on there representatives.

Vlaanderen Vlaams :twisted: :!: :P
Die vuile Belgicisten van de gemanipuleerde pers willen ons hier begot verfransen!
Modderatooooor! De taalwetten worden geschonden!
:lol: :lol: :lol:

Bij de weg: welk referendum onderschrijft de boude stelling van deze dagbladschrijver (m/v)?

Antoon 9 februari 2004 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

Bij de weg: welk referendum onderschrijft de boude stelling van deze dagbladschrijver (m/v)?

Het angstvallig vermeden referendum. :wink:

giserke 9 februari 2004 14:40

Dat een minderheid de meerderheid alles opdringt (Wallonië versus Vlaanderen) is al langer geweten in het buitenland.

Dank zij de paarse kwistenbiebels is dat weer eens bevestigt, en heeft België weer eens zijn naam alle eer aan gedaan in het buitenland!

Knuppel 9 februari 2004 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:

Belgium is a democraty where the will of the majority has not a single effect on there representatives.

Vlaanderen Vlaams :twisted: :!: :P
Die vuile Belgicisten van de gemanipuleerde pers willen ons hier begot verfransen!
Modderatooooor! De taalwetten worden geschonden!
:lol: :lol: :lol:

Het zal wel nog een tijdeke duren voor Engelsen Nederlands gaan gebruiken op hun nieuws.

Iedereen weet dat dit een wet is waar geen referendum over m�*g gehouden worden ...
en waarom.

Het feit dat ik het vreemdelingenstemrecht niet eens heb moeten neerpennen zegt genoeg.

Supe®Staaf 9 februari 2004 14:44

Citaat:

Het zal wel nog een tijdeke duren voor Engelsen Nederlands gaan gebruiken op hun nieuws.

Ik herkende jouw Belgische pen. :P

Citaat:

Het feit dat ik het vreemdelingenstemrecht niet eens heb moeten neerpennen zegt genoeg.
't Is de enige wet waar je vandaag de dag nog over hoort, dus.........

Knuppel 9 februari 2004 14:52

Citaat:

't Is de enige wet waar je vandaag de dag nog over hoort, dus...

...zal het des te meer opvallen in het buitenland dat er het er sickning aan toe gaan in de Belzieke 'democraty'.

Lesane 9 februari 2004 15:27

Citaat:

Belgium is a democracy where the will of the majority has not a single effect on there representatives.

Engels met veel haar op. has not => doesn't have ; there => their en die eerste zin... :wink:

Knuppel 9 februari 2004 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
Citaat:

Belgium is a democracy where the will of the majority has not a single effect on there representatives.

Engels met veel haar op. has not => doesn't have ; there => their en die eerste zin... :wink:

Het zal zonder haar op de wereld rond gaan, wees maar gerust.

Maar daar heb je geen hinder van, zeker?

giserke 9 februari 2004 15:31

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lesane

Het zal zonder fouten de wereld rond gaan, wees maar gerust.

Ik vind het schandalig dat er zijn die Vlamingen moeten bekritiseren op een schrijffoutje als ze in een ANDERE taal schrijven! En dat wij daarover dan nog beschaamt zijn ook is nog erger

Raf 9 februari 2004 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:

Ik vind het schandalig dat er zijn die Vlamingen moeten bekritiseren op een schrijffoutje als ze in een ANDERE taal schrijven! En dat wij daarover dan nog beschaamt zijn ook is nog erger

BeschaamD :wink:

Lesane 9 februari 2004 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:

Jongen toch, er staat toch een wink bij. Ge moet niet alles negatief opnemen. En trouwens, beschaamd is met een "d". :twisted:

Knuppel 9 februari 2004 15:39

Ik ben niet beschaamd, hoor!

Om een taal te onderhouden moet je ze praktizeren en daar ontbreekt het me nu eenmaal aan.

Meestal wordt er niet op schrijffouten gereageerd die in de eigen taal gemaakt worden. Hier komt haast op niets anders commentaar.

Het feit dat er gereageerd wordt zoals er wordt gereageerd wordt, (of helemaal niet :wink:) zegt méér dan genoeg.

Ik zal me meer schamen om wat er binnenkort de wereld zal rondgaan over de Belgische 'democratie', maar wie ben ik?

Marie-José 9 februari 2004 16:29

Als ik mij niet vergis, gaat het hier over migrantenstemrecht.

Citaat:

Belgium is a democracy where the will of the majority does not have a single effect on their representatives.

Had Knuppel niet beter geschreven “ In Flanders ...” . :wink:

In Vlaanderen is een meerderheid tegen deze wet, maar wat Wallonië en Brussel betreft daar weet ik het nog niet zo zeker van.

Niet het voorbeeld van Di Rupo beginnen volgen, die vindt ook dat iedereen moet denken als hij! :wink:

Moest voor deze wet op Belgisch niveau BROV worden uitgevoerd, dan zit er wel een redelijke kans in, dat de uitslag niet zou overeenkomen met wat een meerderheid van de Vlamingen wil! :wink:

TomB 9 februari 2004 16:33

*knip*

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be