Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Europees Parlement voor Studenten: AANRADER (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90652)

swa 4 juni 2007 23:06

Europees Parlement voor Studenten: AANRADER

Even ene beetje reclame maken voor het EPS 2007, een Europees Simulatieparlement voor studenten te Den Haag,[SIZE=3][FONT=Times New Roman]waar ik vorig jaar met een 8-tal studenten van de KUL aan deelgenomen heb. Het was een super-ervaring! Discussiëren over Europa in je eigen "commissie" en daarna de tekst die daaruit voortgekomen is verdedigen voor een "Europees parlement "van 150 studenten.. super! Vragen stellen, teksten aanvallen, verdedigen,... echt een aanrader. Verder waren er ook de (2) interessante voorbereidingdagen (je gaat o.a. de ambassade v/h land dat je vertegenwoordigd bezoeken), de bekende sprekers (oud-ministers enzo), enz. Het is ook allemaal heel "echt". 3 Dagen in pak en das rondlopen, de standpunten van een bepaald land verdedigen, en regelmatig de besprekingen onderbreken voor een lekkere lunch of broodjes natuurlijk! 'En 's avonds leuke activiteiten (een dik feestje bouwen met het nodige Hollands bier bv.) [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Samengevat: leuke ervaring, leerrijk (een ideale snel-cursus in debattechnieken zou ik zeggen) en staat nog goed op de CV ook![/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Vorig jaar was men trouwens zwaar onder de indruk van de Vlamingen:-) (eerste keer dat we toen mochten meedoen)[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Hopelijk slagen we er dit jaar weer in om indruk te maken!![/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]SFEA (organiserende vereniging) aankondiging:[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Debatteer mee tijdens hét debat over Europa – Europa 50 jaar -[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]De Europese samenwerking bestaat nu inmiddels 50 jaar en veel is er veranderd.[/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Weet jij hoe het beter kan in de EU? Stichting SFEA organiseert op 31 Oktober-02 November 2007 het European Parliament for Students in Den Haag. Tijdens deze simulatie van het Europees Parlement zullen 135 studenten van alle universiteiten in Nederland en België de 27 lidstaten van de EU vertegenwoordigen in 5 Parlementaire Commissies. Wil jij mee debatteren over de toekomst van Europa? Kijk voor meer informatie op [/SIZE][/FONT][FONT=Times New Roman][SIZE=3]www.sfea.nl[/SIZE][/FONT][SIZE=3][FONT=Times New Roman] en schrijf je in vóór 1 augustus 2007.[/FONT][/SIZE]

liberalist_NL 5 juni 2007 07:15

Zoiets bestaat al, het Model European Parliament. Ben er zelf namelijk heen geweest.:-)

I amsterdam 5 juni 2007 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2706821)
Zoiets bestaat al, het Model European Parliament. Ben er zelf namelijk heen geweest.:-)

Dacht ik het niet ,toch ambitie om premier te worden:lol:
Ben je vanavond ook bij de Europa- bijeenkomst met parlementariers in Apeldoorn?

liberalist_NL 5 juni 2007 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 2706885)
Dacht ik het niet ,toch ambitie om premier te worden:lol:
Ben je vanavond ook bij de Europa- bijeenkomst met parlementariers in Apeldoorn?

Eigenlijk zou ik het liefste laatste premier van België worden.;-)

I amsterdam 5 juni 2007 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 2707540)
Eigenlijk zou ik het liefste laatste premier van België worden.;-)

Waarom niet de eerste van "de Nederlanden"?
Zwaai vanavond even voor NOVA dan zal ik terug zwaaien:lol:;-)

liberalist_NL 5 juni 2007 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 2707563)
Waarom niet de eerste van "de Nederlanden"?
Zwaai vanavond even voor NOVA dan zal ik terug zwaaien:lol:;-)

Kan niet, moet vanavond voorbereiden voor een ''Going Global'' dag voor school waarbij we geld inzamelen voor onderwijs in ontwikkelingslanden. Het is verplicht, helaas. Ik ben zelf namelijk tegenstander van al die zakkenvullerij bij de ontwikkelingsorganisaties.;-)

Dycore 5 juni 2007 15:28

Triestig toch die Nederlanders.

liberalist_NL 5 juni 2007 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 2707712)
Triestig toch die Nederlanders.

Er doen ook Vlaamse universiteiten aan mee.;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be