Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   De Vlamingen verkiezen Stella en de Walen Jupiler (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90699)

Essevee_VL 5 juni 2007 21:20

De Vlamingen verkiezen Stella en de Walen Jupiler

Ik heb het gevoel dat Stella meer gedronken wordt door de Vlamingen en Jupiler meer gedronken wordt door de Walen. Is dit een juist vaststelling volgens jullie of is het onzin. In elk geval zal het worst wezen voor Imbev.

Vorenus 5 juni 2007 21:36

Nope,

In de kempen drinken ze Jupiler, hier in Leuven en omgeving drinkt men Stella en als je naar Limbur gaat zie je meer Cristal of Maes.

Jan van den Berghe 5 juni 2007 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL (Bericht 2708391)
Ik heb het gevoel dat Stella meer gedronken wordt door de Vlamingen en Jupiler meer gedronken wordt door de Walen. Is dit een juist vaststelling volgens jullie of is het onzin. In elk geval zal het worst wezen voor Imbev.

Hier zijn het vooral de pils van Bavik en Roman die in de cafés geschonken wordt.

100% VLAMING 5 juni 2007 21:41

Zuid-Limburg: Cristal
Noord-Limburg: Martens Pils
Noord-Oost Limburg: Pax Pils

Overal: heel veel Primus, tot mijn grote spijt, en in mindere mate Jupiler. Een "Stella-café zult ge in Limburg niet rap tegenkomen.

Jaani_Dushman 5 juni 2007 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL (Bericht 2708391)
Ik heb het gevoel dat Stella meer gedronken wordt door de Vlamingen en Jupiler meer gedronken wordt door de Walen.

Ze zouden beter bier drinken, ipv die Braziliaanse brol!

C uit W 5 juni 2007 22:00

Ik drink 't liefst Jupiler van de grote merken, maar eigenlijk zou dat niet mogen he :(.

Jan van den Berghe 5 juni 2007 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 2708493)
Ik drink 't liefst Jupiler van de grote merken, maar eigenlijk zou dat niet mogen he :(.

Onder de pilsners blijft de Duitse Warsteiner de beste. Daarnaast wordt de Romanpils beschouwd als de authentiekste pils van Vlaanderen die nog het oude pilsaroma van vroeger heeft bewaard.

Sfax 5 juni 2007 22:20

Stella zit inderdaad rond Leuven

Sfax 5 juni 2007 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2708488)
Ze zouden beter bier drinken, ipv die Braziliaanse brol!

Uit welke Braziliaanse brouwerij komt de Jupiler dan? :lol:

F16_Pilot_B 5 juni 2007 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2708427)
Nope,

In de kempen drinken ze Jupiler, hier in Leuven en omgeving drinkt men Stella en als je naar Limbur gaat zie je meer Cristal of Maes.

Cristal of Jupiler in de LIMBURG!!Geef mij maar een goeie DUVEL!!:-)

lombas 5 juni 2007 22:46

Het beste pilsbier:

San Miguel (Fabricas de Cerveza y Malta), ideaal bij een lekkere tapa of een spinazietortilla met stokbrood.

Of bij gebrek daaraan:

Ideaal voor na een dag hard zwoegen.

F16_Pilot_B 5 juni 2007 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2708605)
Het beste pilsbier:

San Miguel (Fabricas de Cerveza y Malta), ideaal bij een lekkere tapa of een spinazietortilla met stokbrood.

Of bij gebrek daaraan:

Die San Miguel heb ik in Spanje gedronken niet slecht maar kon je redelijk goed verdragen vond ik???

Jaani_Dushman 5 juni 2007 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 2708552)
Uit welke Braziliaanse brouwerij komt de Jupiler dan? :lol:

AmBev.
Of !nBev, zoals ze vandaag heten.

Jaani_Dushman 5 juni 2007 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2708605)
Het beste pilsbier:

Of bij gebrek daaraan:

San Miguel valt idd nog vrij goed mee voor Spaanse pils te zijn.

Die Mahou daarentgen lijkt op een combinatie tussen Heinken en rioolwater.

lombas 5 juni 2007 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F16_Pilot_B (Bericht 2708608)
Die San Miguel heb ik in Spanje gedronken niet slecht maar kon je redelijk goed verdragen vond ik???

Inderdaad, je kunt er aardig van blijven drinken. Daarom leent het zich ook zo goed bij een tapa'tje. Je kunt enkele glazen San Miguel drinken bij een tussendoortje, na het werk, rond zeven �* acht uur, met de kameraden; daarna kun je naar de lieftallige vrouw die net hetzelfde heeft gedaan, beetje rusten en je aankleden, en tegen half tien naar het gezellig familierestaurantje op de hoek gaan zonder een "scheef" (lees: tipsy) gevoel of al te veel gevuld gevoel.

Zalig.

lombas 5 juni 2007 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2708615)
San Miguel valt idd nog vrij goed mee voor Spaanse pils te zijn.

Die Mahou daarentgen lijkt op een combinatie tussen Heinken en rioolwater.

Daarom is het ook meer bedoeld als doorspoeldinges. Je moet er eens op letten.

F16_Pilot_B 5 juni 2007 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2708637)
Inderdaad, je kunt er aardig van blijven drinken. Daarom leent het zich ook zo goed bij een tapa'tje. Je kunt enkele glazen San Miguel drinken bij een tussendoortje, na het werk, rond zeven �* acht uur, met de kameraden; daarna kun je naar de lieftallige vrouw die net hetzelfde heeft gedaan, beetje rusten en je aankleden, en tegen half tien naar het gezellig familierestaurantje op de hoek gaan zonder een "scheef" (lees: tipsy) gevoel of al te veel gevuld gevoel.

Zalig.

Klopt

Sfax 6 juni 2007 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2708611)
AmBev.
Of !nBev, zoals ze vandaag heten.

Dat is de vraag niet, de vraag is uit welke Braziliaanse brouwerij de Jupiler komt. Waar in Brazilië dus.

Vorenus 6 juni 2007 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 2708940)
Dat is de vraag niet, de vraag is uit welke Braziliaanse brouwerij de Jupiler komt. Waar in Brazilië dus.

Straks gaat hem nog beweren dat er een Braziliaanse brouwerij in leuven staat.

La ciudad de la cervecer�*a leuveno de sint-Tobbackus.

Stef Leeuwenhart 6 juni 2007 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 2708940)

Doet er niet toe, Audi word nu in Brussel gebouwd maar blijft toch een Duits automerk of niet? Jupiler word in België gebrouwen maar is aan de Brazilianen gegeven omdat ze kost wat kost de grootste wilden zijn. Dat inbev weinig voeling heeft met tradities en identiteit bewees de zaak Hoegaarden maar weer eens. (en de problemen die ze daarna gehad hebben)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be