Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   PVDA+ maakt 4-talige folder (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90703)

Starkan 5 juni 2007 22:45

PVDA+ maakt 4-talige folder

Aangezien PVDA+ de partij van de bevolking bij uitstek is, maakt zij een 4-talige folder om zoveel mogelijk mensen van dienst te kunnen zijn.

Hier kan je hem downloaden om aan je Turkse of Marokkaanse buren of vrienden uit te delen. >> 4-talige folder downloaden

Mvg

Jaani_Dushman 5 juni 2007 22:47

Ik hoop maar dat jullie folder ook in het Koerdisch en het Berbers beschikbaar is.

Starkan 5 juni 2007 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2708607)
Ik hoop maar dat jullie folder ook in het Koerdisch en het Berbers beschikbaar is.

Als je kandidaat vertalers vindt, mag je ze steeds doorsturen ;-)

Metternich 5 juni 2007 22:52

En de Duitstaligen? Die mogen rotten?

Brandaan 5 juni 2007 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2708602)
Aangezien PVDA+ de partij van de bevolking bij uitstek is, maakt zij een 4-talige folder om zoveel mogelijk mensen van dienst te kunnen zijn.

Hier kan je hem downloaden om aan je Turkse of Marokkaanse buren of vrienden uit te delen. >> 4-talige folder downloaden

Mvg

Ik weet niet of dit campagne-technisch nu wel zo'n goed idee is. Jullie kunnen zo het etiket allochtonenpartij verdienen en de indruk opwekken dat jullie het niet spreken van de taal normaal vinden. Dat gaat jullie meer stemmen kosten dan opleveren.

Jaani_Dushman 5 juni 2007 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2708618)
En de Duitstaligen? Die mogen rotten?

Het gaat -hopelijk- over hun Brusselse brochure.

Starkan 5 juni 2007 22:54

Voor alle duidelijkheid, het betreft enkel in Schaarbeek.
(was dat blijkbaar even vergeten te melden :oops: )

Jaani_Dushman 5 juni 2007 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2708613)
Als je kandidaat vertalers vindt, mag je ze steeds doorsturen ;-)

Mag geen probleem vormen. Berbers wordt in Vlaanderen meer gesproken dan Arabisch.
Als je je brochure werkelijk ook in het Koerdisch zou verspreiden, zullen ze je bij het Koerdisch instituut wel helpen.

Vorenus 5 juni 2007 22:59

Weeral een minachting tegenover de Vlamingen en dit keer ook tegen de Franstaligen.

De A van de PVDA staat voor Allochtoon zeker.

De PVDA moet nu zeker niet afkomen dat ze voor iedereen zijn en zeker niet voor de autochtonen. Men vindt immers dat men de officiële talen kennen niet meer belangerijk is en daardoor zicj ook kanten tegen integratie.

Starkan 5 juni 2007 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2708621)
Ik weet niet of dit campagne-technisch nu wel zo'n goed idee is. Jullie kunnen zo het etiket allochtonenpartij verdienen en de indruk opwekken dat jullie het niet spreken van de taal normaal vinden. Dat gaat jullie meer stemmen kosten dan opleveren.

Er zijn nu eenmaal mensen die de taal niet machtig zijn. Of je dit normaal vindt of niet. Als je hen wil aanzetten tot verdere integratie, kan je best een indruk wekken dat je het goed met hen meent door toenadering te zoeken. Dat is wat de PVDA+ hier doet.

Brandaan 5 juni 2007 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2708641)
Er zijn nu eenmaal mensen die de taal niet machtig zijn. Of je dit normaal vindt of niet. Als je hen wil aanzetten tot verdere integratie, kan je best een indruk wekken dat je het goed met hen meent door toenadering te zoeken. Dat is wat de PVDA+ hier doet.

Nu is het een integratiemiddel? Ik dacht dat het een campagnefoldertje was. ;-)

Starkan 5 juni 2007 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2708635)
Men vindt immers dat men de officiële talen kennen niet meer belangerijk is en daardoor zicj ook kanten tegen integratie.

Als mensen zich uitgesloten weten is integratie veel moeilijker. Door mensen die in deze risico groep zitten te benaderen in hun eigen taal, wordt de drempel verlaagd om volledige integratie in de samenleving vlotter te laten verlopen.

Hoe kan je de integratie bij de de bevolkingsgroep die onze taal niet machtig is helpen, als je bij voorbaat beslist deze uit te sluiten. Moet je mij eens uitleggen.

Starkan 5 juni 2007 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 2708645)
Nu is het een integratiemiddel? Ik dacht dat het een campagnefoldertje was. ;-)

Het één sluit het ander niet uit :)

lombas 5 juni 2007 23:16

Vandaag kreeg ik het verkiezingskrantje van de PVDA in de bus. Er zat een leuke bon bij om het programma te besten en drie weken Solidair te ontvangen.

Heel leuk allemaal - ik heb het meteen verzonden naar Brussel - maar is dat niet wat laat? De verkiezing is zondag, en nu pas wordt een bon rondgezonden om het programma te bestellen?

Jaani_Dushman 5 juni 2007 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2708660)
Als mensen zich uitgesloten weten is integratie veel moeilijker. Door mensen die in deze risico groep zitten te benaderen in hun eigen taal, wordt de drempel verlaagd om volledige integratie in de samenleving vlotter te laten verlopen.

Hoe kan je de integratie bij de de bevolkingsgroep die onze taal niet machtig is helpen, als je bij voorbaat beslist deze uit te sluiten. Moet je mij eens uitleggen.

De Berbers zijn heel hunn leven in hun eigen land gediscrimineerd door de Arabieren. Dan komen ze naar hier, en krijgen nog eens Arabische lectuur voorgeschoteld. Tof, hé? :-(

Raven 5 juni 2007 23:19

kleine tip, zet nooit een turkse en arabische vertaling bij elkaar :wink: . Dat vloekt toch alleen maar.

Voor de rest, mooi initiatief

Raven 5 juni 2007 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2708666)
De Berbers zijn heel hunn leven in hun eigen land gediscrimineerd door de Arabieren. Dan komen ze naar hier, en krijgen nog eens Arabische lectuur voorgeschoteld. Tof, hé? :-(

Berbers zijn arabieren... ze weten het alleen zelf niet zo goed.

lombas 5 juni 2007 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 2708672)
Berbers zijn arabieren... ze weten het alleen zelf niet zo goed.

Leuke uitspraak om vroeger imperialisme goed te praten.

Starkan 5 juni 2007 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2708665)
Vandaag kreeg ik het verkiezingskrantje van de PVDA in de bus. Er zat een leuke bon bij om het programma te besten en drie weken Solidair te ontvangen.

Heel leuk allemaal - ik heb het meteen verzonden naar Brussel - maar is dat niet wat laat? De verkiezing is zondag, en nu pas wordt een bon rondgezonden om het programma te bestellen?

Dat is inderdaad niet ideaal. Om jou te bedienen heb ik even de link opgezocht waar je alsnog het volledige programma kan lezen >> http://www.pvda.be/nl/verkiezingen/programma.html

lombas 5 juni 2007 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2708676)
Dat is inderdaad niet ideaal. Om jou te bedienen heb ik even de link opgezocht waar je alsnog het volledige programma kan lezen >> http://www.pvda.be/nl/verkiezingen/programma.html

Ah bon. Bedankt! Ik dacht gewoon dat die kwestie rond het uitstellen van de campagnes om te focussen op de laatste week een beetje uit de hand gelopen was.

;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be