1handclapping |
6 juni 2007 17:13 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382
(Bericht 2710426)
Mooie 1hand. maar gene echte Vlaamse hé :lol:
|
Kjk duveltje het verschil tussen echt en nagemaakt is zoals tussen een echte eend en donald duck.. ik dacht dat de mijne in ieder geval echt is
(zoals op sommige van de VB verkiezingsafiches)..
In de US of A gebruiken de republikeinen en de democraten ook beestjes :
zowel in echte als in cartoonversie & die worden daar allemaal als echt
aanvaard.
JVDB is een echte autoriteit op het gebied van de vlaamse heraldiek -
hij boorde de theorie de grond in volgens dewelke de "vlaamse leeuw" feitelijk een cadeautje zijn van de arabieren naar aanleiidng van de kruistochten - ik heb ook niet gevonden om deze aantrekkelijke theorie te staven. Wat wel zo is, is dat leeuwen heel populair zijn van de britse eilanden tot gans laaglandië (het gebied tussen Normandië en Leningrad)
je vindt hem terug op 4 poten en op zijn 2 achterste poten in diverse kleurencombinaties.
Vroeger maakte de theorie opgeld dat de échte "Vlaamse Leeuw" helemaal zwart was & dus absoluut geen "keel" had aan de klauwen en de tong zoals in de vlag/schild van de provincie Oost-Vlaanderen.. de meesten houden dit voor een detail vooral sinds het VB een Canvas doorbrekende leeuw als logo verkozen enz..
Enfin ik gun je het plezier over de leuwenafbeelding, beschouw het als een hulde aan de "dierenpartij" en "Gaia".. met symbolen kan je alle richtingen uit...
|