Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Burgemeester Willy De Waele (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90764)

Gun 6 juni 2007 17:30

Burgemeester Willy De Waele stemt zondag NIET

Burgemeester Willy De Waele stemt zondag NIET
LENNIK:
Burgemeester Willy De Waele gaat zondag 10 juni niet stemmen. Dat blijkt overduidelijk uit zijn aangetekende brief ( die we hier integraal afdrukken) aan de voorzitter van zijn stembureau:

Lennik, 6 juni 2007.
AANGETEKEND

Aan mevrouw Anette VAN LOO

Voorzitter van HET 7de Stembureau
Assesteenweg 276
1750 LENNIK
Geachte mevrouw Voorzitter,
Betreft: verkiezingen van 10 juni 2007

Ik deel u mede dat ik omwille van politieke redenen en uit burgerzin aan mijn opkomstplicht zal verzaken.

Ik weiger mijn stemrecht te gebruiken voor verkiezingen in Vlaanderen waarbij de grondwettelijke indeling van het land in taalgebieden, gewesten en gemeenschappen niet wordt geëerbiedigd, en waarbij de Waalse en Frans-Brusselse kandidatenlijsten op discriminerende wijze worden voorgelegd aan kiezers uit het Nederlands taalgebied.

Ik verwijs ook uitdrukkelijk naar de talrijke resoluties van het Vlaams Parlement en van gemeenten en provincies in gans Vlaanderen, die stellen dat de huidige regeling strijdig is met de grondwet en elke legitimiteit heeft verloren.

Zelfs het arrest nr.73/2003 van 26 mei 2003 van het Grondwettelijk Hof dat de huidige regeling discriminerend en ongrondwettelijk bevonden heeft wordt genegeerd.

In alle redelijkheid kan van mij niet verwacht worden dat ik aan verkiezingen deelneem die en de Vlaamse kandidaten en mij als kiezer discrimineren.

Deze politieke stellingname zal voor mij onverkort van toepassing blijven:
- Zolang de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde niet gesplitst is in overeenstemming met de grondwettelijke indeling van het land;
- Zolang de federale overheid zelf de Grondwet niet naleeft;
- Zolang de federale overheid het arrest van het Arbitragehof blijft negeren;

Als bijlage maak ik u mijn oproepingsbrief over. Met hoogachting, Willy DE WAELE”.
( woensdag 6 juni 2007. Tekst en foto’s © www.editiepajot.com)

duveltje382 6 juni 2007 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun (Bericht 2710506)
[FONT=Verdana][SIZE=3] Burgemeester Willy De Waele
stemt zondag NIET
[/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1]LENNIK: - Burgemeester Willy De Waele gaat zondag 10 juni niet stemmen. Dat blijkt overduidelijk uit zijn aangetekende brief ( die we hier integraal afdrukken) aan de voorzitter van zijn stembureau:

[/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=1] “Lennik, 6 juni 2007.
AANGETEKEND
[/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1]
Aan mevrouw Anette VAN LOO
Voorzitter van HET 7de Stembureau
Assesteenweg 276
1750 LENNIK
[/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1][/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1] [/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=1] Geachte mevrouw Voorzitter,[/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=1]
Betreft: verkiezingen van 10 juni 2007
[/SIZE][/FONT]
Ik deel u mede dat ik omwille van politieke redenen en uit burgerzin aan mijn opkomstplicht zal verzaken.
[/SIZE][/FONT]
Ik weiger mijn stemrecht te gebruiken voor verkiezingen in Vlaanderen waarbij de grondwettelijke indeling van het land in taalgebieden, gewesten en gemeenschappen niet wordt geëerbiedigd, en waarbij de Waalse en Frans-Brusselse kandidatenlijsten op discriminerende wijze worden voorgelegd aan kiezers uit het Nederlands taalgebied.
[/SIZE][/FONT]
Ik verwijs ook uitdrukkelijk naar de talrijke resoluties van het Vlaams Parlement en van gemeenten en provincies in gans Vlaanderen, die stellen dat de huidige regeling strijdig is met de grondwet en elke legitimiteit heeft verloren.
[/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=1] Zelfs het arrest nr.73/2003 van 26 mei 2003 van het Grondwettelijk Hof dat de huidige regeling discriminerend en ongrondwettelijk bevonden heeft wordt genegeerd.[/SIZE][/FONT]
In alle redelijkheid kan van mij niet verwacht worden dat ik aan verkiezingen deelneem die en de Vlaamse kandidaten en mij als kiezer discrimineren.
[/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1]
Deze politieke stellingname zal voor mij onverkort van toepassing blijven:
- Zolang de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde niet gesplitst is in overeenstemming met de grondwettelijke indeling van het land;
- Zolang de federale overheid zelf de Grondwet niet naleeft;
- Zolang de federale overheid het arrest van het Arbitragehof blijft negeren;
[/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=1] Als bijlage maak ik u mijn oproepingsbrief over. Met hoogachting, Willy DE WAELE”.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=1][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=1] ( woensdag 6 juni 2007. Tekst en foto’s © www.editiepajot.com )[/SIZE][/FONT]

Post valt niet te lezen !!!!!!!

Gun 6 juni 2007 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2710516)
Post valt niet te lezen !!!!!!!

Sorry, intussen aangepast;-)

Hans1 6 juni 2007 18:13

Hij zou beter pleiten voor één nationale Belgische kieskring. Dan had de man zich tenminste nuttig gemaakt...

Essevee_VL 6 juni 2007 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2710609)
Hij zou beter pleiten voor één nationale Belgische kieskring. Dan had de man zich tenminste nuttig gemaakt...

Een Franstalige zeker? Grapjas!!!

Zwartengeel 6 juni 2007 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger (Bericht 2687287)
Dit verzwijgen onze gefrustreerden hier wel.
Ze lopen liever een handjevol kwakzalvers na die hun wijsmaken dat ze zogezegd voor de rechten van de Vlamingen opkomen, waar ze het alleen maar voor hun eigen ik hebben.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger (Bericht 2689800)
Draai of keer het zoals je wil, de uiteindelijke begunstigde is meneer de burgemeester en zijn trawanten.

Benieuwd wat Schaveiger nu zal zeggen.

Patriot! 6 juni 2007 18:32

Pff, de aansteller.

Zwartengeel 6 juni 2007 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2710659)
Pff, de aansteller.

Steekt, hé, iemand uit jouw eigen partij die zich tegen de angsthazen in de partijtop keert?

liberalist_NL 6 juni 2007 18:41

Citaat:

Pff, de aansteller.

Nu moet je wel consequent blijven, hé Bob.;-)

barteke 6 juni 2007 18:46

Alle burgemeesters willen dat BHV gesplitst wordt wat is dit voor lulkoek. Het is door het libetaal beleid dat er net geen splitising is gekomen!
In de plaats van de mensen op te roepen voor hem te stemmen zou hij ze beter oproepen om niet te stemmen als hij de hele situatie toch zo ondemocratisch vind

evilbu 6 juni 2007 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barteke (Bericht 2710698)
Alle burgemeesters willen dat BHV gesplitst wordt wat is dit voor lulkoek. Het is door het libetaal beleid dat er net geen splitising is gekomen!
In de plaats van de mensen op te roepen voor hem te stemmen zou hij ze beter oproepen om niet te stemmen als hij de hele situatie toch zo ondemocratisch vind

Sommige van die burgemeesters zijn wel een beetje rebels hoor, die geen schrik hebben om zich openlijk tegen hun partijtop te keren.:?

kelt 6 juni 2007 19:03

Juridisch/Wettelijk hebben de gemeentebesturen van BHV geen keus dan NIET mee te werken aan de organisatie van Federale Verkiezingen in hun gemeente.

Dan kan de gouverneur het straks alleen gaan uitleggen op de rechtbank,want,gelijk welke verkiezingsuitslag in BHV,wat zal de waarde ervan zijn? :?

Bovenbuur 6 juni 2007 19:05

Effect: de partijen die tegen de splitsing zijn winnen de verkiezingen, met een lage opkomst.

stropdrager 6 juni 2007 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2710735)
Sommige van die burgemeesters zijn wel een beetje rebels hoor, die geen schrik hebben om zich openlijk tegen hun partijtop te keren.:?

Willy De Waele heeft na de B-H-V crisis zwaar uitgehaald naar Verhofstadt en de VLD. Hij heeft ook eens gezegd dat hij het niet erg zou vinden mocht België barsten. Een van de weinige VLD'ers waarvoor ik wel nog sympathie heb.

Hans1 6 juni 2007 19:17

Gewoon die man zijn verdiende boete geven. Iedere Belg gelijk voor de wet.

Zwartengeel 6 juni 2007 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2710780)

Maar de Franstaligen toch net een beetje meer, hé.

Essevee_VL 6 juni 2007 19:22

Citaat:

Ik ken dat iedere "Belg" gelijk voor de wet en sommigen "Belgen" (lees: Franstaligen) zijn meer gelijk voor de wet dan andere "Belgen".

Pølle 6 juni 2007 19:52

Citaat:

Ok, maar dat wil niet zeggen dat de wet waarop de boete gestoeld is in vraag moeten stellen.

barteke 6 juni 2007 19:53

Citaat:

Indien de halle-vilvoordenaars NIET konden stemmen op franstalige lijsten (zoals waals brabanders niet op nederlandstalige lijsten) DAN was iedere belg gelijk voor de wet.
Als jij de huidige situatie democratisch vind zegt dat veel over de partij waar je achter staat.

El Conquistador 6 juni 2007 20:44

Citaat:

Pff, de aansteller.

Dus iemand die de grondwet van uw Belgenland wil laten respecteren is een aansteller?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be