![]() |
Burgemeester Willy De Waele stemt zondag NIET
Burgemeester Willy De Waele stemt zondag NIET ![]() LENNIK: Burgemeester Willy De Waele gaat zondag 10 juni niet stemmen. Dat blijkt overduidelijk uit zijn aangetekende brief ( die we hier integraal afdrukken) aan de voorzitter van zijn stembureau: Lennik, 6 juni 2007. AANGETEKENDAan mevrouw Anette VAN LOO Voorzitter van HET 7de Stembureau Assesteenweg 276 1750 LENNIK ![]() ![]() Betreft: verkiezingen van 10 juni 2007 Ik deel u mede dat ik omwille van politieke redenen en uit burgerzin aan mijn opkomstplicht zal verzaken. Ik weiger mijn stemrecht te gebruiken voor verkiezingen in Vlaanderen waarbij de grondwettelijke indeling van het land in taalgebieden, gewesten en gemeenschappen niet wordt geëerbiedigd, en waarbij de Waalse en Frans-Brusselse kandidatenlijsten op discriminerende wijze worden voorgelegd aan kiezers uit het Nederlands taalgebied. Ik verwijs ook uitdrukkelijk naar de talrijke resoluties van het Vlaams Parlement en van gemeenten en provincies in gans Vlaanderen, die stellen dat de huidige regeling strijdig is met de grondwet en elke legitimiteit heeft verloren. Zelfs het arrest nr.73/2003 van 26 mei 2003 van het Grondwettelijk Hof dat de huidige regeling discriminerend en ongrondwettelijk bevonden heeft wordt genegeerd. In alle redelijkheid kan van mij niet verwacht worden dat ik aan verkiezingen deelneem die en de Vlaamse kandidaten en mij als kiezer discrimineren. Deze politieke stellingname zal voor mij onverkort van toepassing blijven: - Zolang de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde niet gesplitst is in overeenstemming met de grondwettelijke indeling van het land; - Zolang de federale overheid zelf de Grondwet niet naleeft; - Zolang de federale overheid het arrest van het Arbitragehof blijft negeren; Als bijlage maak ik u mijn oproepingsbrief over. Met hoogachting, Willy DE WAELE”.( woensdag 6 juni 2007. Tekst en foto’s © www.editiepajot.com) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hij zou beter pleiten voor één nationale Belgische kieskring. Dan had de man zich tenminste nuttig gemaakt...
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Pff, de aansteller.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle burgemeesters willen dat BHV gesplitst wordt wat is dit voor lulkoek. Het is door het libetaal beleid dat er net geen splitising is gekomen!
In de plaats van de mensen op te roepen voor hem te stemmen zou hij ze beter oproepen om niet te stemmen als hij de hele situatie toch zo ondemocratisch vind |
Citaat:
|
Juridisch/Wettelijk hebben de gemeentebesturen van BHV geen keus dan NIET mee te werken aan de organisatie van Federale Verkiezingen in hun gemeente.
Dan kan de gouverneur het straks alleen gaan uitleggen op de rechtbank,want,gelijk welke verkiezingsuitslag in BHV,wat zal de waarde ervan zijn? :? |
Effect: de partijen die tegen de splitsing zijn winnen de verkiezingen, met een lage opkomst.
|
Citaat:
|
Gewoon die man zijn verdiende boete geven. Iedere Belg gelijk voor de wet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als jij de huidige situatie democratisch vind zegt dat veel over de partij waar je achter staat. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be