Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Leterme de minst slechte van de drie ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90769)

Max van Dietschland 6 juni 2007 19:15

Leterme de minst slechte van de drie ?

Er wordt hier de afgelopen dagen heel wat aan Leterme-bashing gedaan. Nochtans vind ik Leterme de minst slechte van de drie kandidaat premiers. Uiteraard is Leterme als regeringsleider verre van ideaal, maar hij was wel de minst slechte van de drie (Verhofstadt, Vande Lanotte en Leterme dus).

De reden hiervoor:

1. Leterme was de enige van de drie die aandacht had voor het immigratieprobleem en stelde de snel Belg wet aan de kaak.

2. Leterme was de enige die resoluut koos voor veel meer uitvoering van straffen, dus voor meer orde.

3. Leterme is de enige van de drie die op etisch vlak NIET extreem progressief is.

4. Terwijl paars heel de tijd is bezig is met werken, werken, werken, economie, geld, presteren,...

Had Leterme tenminste ook nog aandacht voor de langdurig zieken, de zwakkeren in de samenleving. Dit vond ik als solidarist wel goed.

5. Op vlak van staatshervorming zou paars zelfs het voorstel van Hans I Le Grand aannemen om zaken te herfederaliseren. Vergeet ook niet dat VLD, BUB, MR en FDF, zeer dicht bij elkaar liggen op vele standpunten.

6. Leterme was de meest realistische inzake het klimaatdossier. Ik ben ook voorstander om de kerncentrales open te houden. In mijn opinie zou men beter eerst de vervuilende steenkool en aardgascentrales sluiten en die vervangen door windmolens enz...

Dus waarom Leterme zoveel aanpakken terwijl paars en zeker met groen, oneindig veel slechter zou zijn.

duveltje382 6 juni 2007 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 2710772)
Er wordt hier de afgelopen dagen heel wat aan Leterme-bashing gedaan. Nochtans vind ik Leterme de minst slechte van de drie kandidaat premiers. Uiteraard is Leterme als regeringsleider verre van ideaal, maar hij was wel de minst slechte van de drie (Verhofstadt, Vande Lanotte en Leterme dus).

De reden hiervoor:

1. Leterme was de enige van de drie die aandacht had voor het immigratieprobleem en stelde de snel Belg wet aan de kaak.

2. Leterme was de enige die resoluut koos voor veel meer uitvoering van straffen, dus voor meer orde.

3. Leterme is de enige van de drie die op etisch vlak NIET extreem progressief is.

4. Terwijl paars heel de tijd is bezig is met werken, werken, werken, economie, geld, presteren,...

Had Leterme tenminste ook nog aandacht voor de langdurig zieken, de zwakkeren in de samenleving. Dit vond ik als solidarist wel goed.

5. Op vlak van staatshervorming zou paars zelfs het voorstel van Hans I Le Grand aannemen om zaken te herfederaliseren. Vergeet ook niet dat VLD, BUB, MR en FDF, zeer dicht bij elkaar liggen op vele standpunten.

6. Leterme was de meest realistische inzake het klimaatdossier. Ik ben ook voorstander om de kerncentrales open te houden. In mijn opinie zou men beter eerst de vervuilende steenkool en aardgascentrales sluiten en die vervangen door windmolens enz...

Dus waarom Leterme zoveel aanpakken terwijl paars en zeker met groen, oneindig veel slechter zou zijn.

IK KAN ACHTER GEEN ééN VAN DE DRIE STAAN !!!!MAX

Amon_Re 6 juni 2007 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 2710772)

Leterme zegt veel, maar ik geloof er geen woord van, mijn "gut feeling" bij die gast is "nie uwe rug tonen, of der zit nen dolk in", als ge begrijpt wat ik bedoel.

Verhofstadt is een slet die zich bij alles neerlegt, en de Lotte.... tja, hoe minder erover gezegd hoe liever

Amon_Re 6 juni 2007 19:33

D'oh! Dubbel

Max van Dietschland 6 juni 2007 20:05

Als het puur inhoudelijk bekijkt is Leterme nochtans de minst slechte van de drie.

Maar wees gerust, op 10 juni stem ik niet op Leterme, maar op Vlaams Belang, die zowel inhoudelijk een veel beter programma heeft en een minder bedriegelijk verleden heeft. Echter ik blijf wel bij mijn punt dat Leterme van de drie regime kandidaten voor het premierschap de minst slechte zou zijn.

Mijn wensen voor zondag:

- dat paars en groen gebroken wordt
- de electorale vernietiging voor Open VLD
- een grootse overwinning voor Vlaams Belang

Er ook even bij vermelden dat ik Vlaams Belang in Terzake erg sterk vond. Inhoudelijk duidelijke taal. Daar hou ik wel van.

HAMC 6 juni 2007 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 2710800)
Leterme zegt veel, maar ik geloof er geen woord van, mijn "gut feeling" bij die gast is "nie uwe rug tonen, of der zit nen dolk in", als ge begrijpt wat ik bedoel.

Inderdaad, een achterbakse leugenaar. In geen geval een greintje Vlaming.

duveltje382 6 juni 2007 20:14

Ik vind het de zwakste thread van Max die ik ooit gelezen heb,tijd Max om mss toch over te schakelen naar anderen !!!!:oops:

PeterC 6 juni 2007 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 2710834)
Als het puur inhoudelijk bekijkt is Leterme nochtans de minst slechte van de drie.

Maar wees gerust, op 10 juni stem ik niet op Leterme, maar op Vlaams Belang, die zowel inhoudelijk een veel beter programma heeft en een minder bedriegelijk verleden heeft. Echter ik blijf wel bij mijn punt dat Leterme van de drie regime kandidaten voor het premierschap de minst slechte zou zijn.

Mijn wensen voor zondag:

Er ook even bij vermelden dat ik Vlaams Belang in Terzake erg sterk vond. Inhoudelijk duidelijke taal. Daar hou ik wel van.

De uitzending van Terzake was inderdaad sterk. En wat Jurgen Verstrepen daar kwam vertellen... Wat een lafaard.

Amon_Re 6 juni 2007 20:36

Citaat:

Hmm... moest ik hen geloven zou'k eerder voor Verhofstadt kiezen dan Leterme. Maar... ik geloof geen van de drie

Citaat:

Tja, VB kan niet echt een bedrieglijk verleden hebben gezien ze nu eenmaal niets te zeggen hebben in de regering :/

Citaat:

Mijn wensen voor zondag:

Denk je dat een andere coalitie beter zal zijn? Ik vrees er voor eigenlijk, hoe je't draait of keert, we krijgen meer belastingen & minder rechten.

Citaat:

Die krijg je niet onder de 15% vrees ik, hoe of waarom gaat me ook te boven

Citaat:

Enkel een overwinning van 50+% kan het VB in de regering krijgen, een resultaat die ze nooit kunnen halen.

Citaat:

Heb geen enkel debat kunnen volgen :(

HAMC 6 juni 2007 20:40

Citaat:

Amon Re
Enkel een overwinning van 50+% kan het VB in de regering krijgen, een resultaat die ze nooit kunnen halen.
Waarom niet?

Amon_Re 6 juni 2007 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 2710906)
Waarom niet?

Denk even na, voor zo'n uitslag moet de helft + 1 op het VB stemmen van alle Belgen, zie jij dit gebeuren? Ooit?

En zolang het cordon bestaat verstevigd een stem voor het VB de klojo's die je weg wilt krijgen

Max van Dietschland 6 juni 2007 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2710848)
Ik vind het de zwakste thread van Max die ik ooit gelezen heb,tijd Max om mss toch over te schakelen naar anderen !!!!:oops:

U staat inhoudelijk niet achter deze punten ?

Citaat:

Goede punten, die voor een groot deel ook in programma van Vlaams Belang staan.

Max van Dietschland 6 juni 2007 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterC (Bericht 2710861)
De uitzending van Terzake was inderdaad sterk. En wat Jurgen Verstrepen daar kwam vertellen... Wat een lafaard.

Het is een liberaal voor iets hé. :lol:

Voor geen haar te vertrouwen.

Firestone 6 juni 2007 21:10

Citaat:

Hoogtepunt was toen Anke Van dermeersch zich duidelijk uitsprak tegen angstpsychoses!

... over de klimaatproblematiek weliswaar ...

Pieke 6 juni 2007 22:11

Leterme gaat de eerste zijn om 4 Vlaamse gemeenten over te dragen aan Brussel,als em zo premier kan worden.

Hij heeft het zelf gezegd: het moet deze keer... ten koste van wat, vraag ik me dan af

Jazeker 6 juni 2007 22:17

Ik vind het intriest dat we al moeten denken in termen van "slechtste van de drie".

giserke 6 juni 2007 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 2711161)
Leterme gaat de eerste zijn om 4 Vlaamse gemeenten over te dragen aan Brussel,als em zo premier kan worden.

Hij heeft het zelf gezegd: het moet deze keer... ten koste van wat, vraag ik me dan af

aja en waar? enige link?

Jazeker 6 juni 2007 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 2711236)
aja en waar? enige link?

Het is een speculatie. Maar zo dom nog niet. De Walen willen nog steeds een compensatie voor iets dat door de raad van state is bevestigd als een legitieme toepassing van de grondwet. Daar hoort geen onderhandelingstafel bij of omtrent te zijn. Gewoon de grondwet toepassen. Maar... de Walen willen "onderhandelen" over het toepassen van de grondwet.

Zie je het al komen? Hoeveel gaan we moeten betalen voor het toepassen van de grondwet? Als je in elk ander "federaal" land zou kijken en zien dat ze zwaar moeten betalen voor iets dat in de grondwet staat en dat dus geldt voor iedere burger. Hoe noemen we dat? Ja... dat noemen we een onderdrukte bevolkingsgroep. Maar we hebben gelukkig wel een vetgemest CGKR dat triljoenen advocaten kan inzetten tegen mensen die geen verweer hebben.

Giserke, ge moet nog opgroeien tot iemand die ziet wat er aan het gebeuren is.

Gun 7 juni 2007 00:34

Citaat:

Mijn wensen voor zondag:

- een grootse overwinning voor Vlaams Belang.

U smijt dus uw stem in de prullemand, of denkt u aan de verbeking van het CS of de absolute meerderheid?

Citaat:

Volmondig mee eens!

Gun 7 juni 2007 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 2711161)

Daar vrees ik ook voor:?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be