Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Ik weet niet op wie te stemmen... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90787)

GeorgesL 7 juni 2007 09:32

Ik weet niet op wie te stemmen...

Er is geen enkele partij waar de éénmaking van Belgie en vooral de afschaffing van 3 regeringen een programmapunt is,dat zou dit land veel geloofwaardiger maken naar buiten toe,en vooral de bevolking zou een eerlijker "iedere Belg gelijk" bestuur krijgen.
De politiek geeft nu zelf aan dat ze niet in staat zijn om samen te werken of in harmonie te leven met Belgen die een andere taal spreken ,maar verlangd (zelfs met strafwetten) dat de bevolking dit wel doet ???

Ik begrijp dus niet :
Waarom een politieke macht van de bevolking verlangd dat ze openstaan voor andere culturen ,en zelf het land in 3 blijven delen en de "andere"Belgen op een manier afschilderen die in het geval van een burger als racistisch zou vervolgd worden .
Bovendien is onze huidige staatstructuur bewezen lam,er kan niets gebeuren omdat er altijd wel één regering tegen is.

Voor de hand liggende antwoorden zijn :
-Verdeel en heers politiek ?
-Baantjes ?
-De job moet makkelijk blijven en tweetaligheid en flexibiliteit geldt enkel voor de arbeiders en bedienden ?

Of zijn er ook redenen die voor de meerderheid van de bevolking een meerwaarde hebben ???
----------------------------------------------------------------------
Het voordeel (volgens een minderheid) van scheiden tussen Vlaanderen en Wallonie is hier geen punt ,omdat dan Belgie niet meer bestaat ,dat is dus een andere discussie.

Derk de Tweede 7 juni 2007 09:46

En die discussie kan erg belangrijk zijn.

van Maerlant 7 juni 2007 10:36

:roll: Allez, weer eentje voor de bub dierentuin...

Kim 7 juni 2007 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2711775)

Tja... het moeten niet altijd Vlaams-nationalisten zijn he.

van Maerlant 7 juni 2007 10:42

Voor mij maakt het niet uit, hoor. Een argumentloze belgicist meer of minder vind ik écht niet erg. Voor u is het een andere zaak.

Kim 7 juni 2007 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2711784)
Voor mij maakt het niet uit, hoor. Een argumentloze belgicist meer of minder vind ik écht niet erg. Voor u is het een andere zaak.

Ik zou niet weten waarom het voor mij een andere zaak zou zijn.

van Maerlant 7 juni 2007 13:26

Hoe meer belgicistische narren, hoe slechter jullie naam wordt op dit forum.

de kat 7 juni 2007 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2712192)
Hoe meer belgicistische narren, hoe slechter jullie naam wordt op dit forum.

Je bent al goed bezig :lol:

Argusx43 7 juni 2007 19:01

Dat belgicisme heeft iets van communisme of nazisme vind ik. Die hebben ook altijd verschillende volkeren willen bijeenhouden tegen wil en dank. Gelijk de Serven bijvoorbeeld. Hadden ze Joegoslavië nooit gecreëerd waren er nooit zo'n conflicten geweest later, met alle gevolgen van dien.
Elk volk of taal zijn land. Daar ben ik vóór. En weg met die imperia.

Patriot! 7 juni 2007 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2711775)

Alle mensen in dit topic hebben vriendelijk geantwoord, behalve één flamingant. Die leest één post van iemand die een eerlijke vraag stelt en noemt hem in drie posts:

* Iemand die in een dierentuin thuishoort.
* Een argumentsloze belgicist.
* Een nar.

Wat zegt dat over de flaminganten? ;-)

Patriot! 7 juni 2007 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GeorgesL (Bericht 2711633)
Er is geen enkele partij waar de éénmaking van Belgie en vooral de afschaffing van 3 regeringen een programmapunt is,dat zou dit land veel geloofwaardiger maken naar buiten toe,en vooral de bevolking zou een eerlijker "iedere Belg gelijk" bestuur krijgen.
De politiek geeft nu zelf aan dat ze niet in staat zijn om samen te werken of in harmonie te leven met Belgen die een andere taal spreken ,maar verlangd (zelfs met strafwetten) dat de bevolking dit wel doet ???

Ik begrijp dus niet :
Waarom een politieke macht van de bevolking verlangd dat ze openstaan voor andere culturen ,en zelf het land in 3 blijven delen en de "andere"Belgen op een manier afschilderen die in het geval van een burger als racistisch zou vervolgd worden .
Bovendien is onze huidige staatstructuur bewezen lam,er kan niets gebeuren omdat er altijd wel één regering tegen is.

-Baantjes ?
-De job moet makkelijk blijven en tweetaligheid en flexibiliteit geldt enkel voor de arbeiders en bedienden ?

Of zijn er ook redenen die voor de meerderheid van de bevolking een meerwaarde hebben ???
Het voordeel (volgens een minderheid) van scheiden tussen Vlaanderen en Wallonie is hier geen punt ,omdat dan Belgie niet meer bestaat ,dat is dus een andere discussie.

Ter zake nu. Er is de BUB (www.belgischeunie.be) een zéér eerbare partij die ijvert voor één België met één regering. Deze partij is evenwel erg klein, en door de kiesdrempel, het gebrek aan media-aandacht, het gebrek aan partijfinanciering en ook wel het eigen amateurisme, zal het nog vele jaren duren eer die ooit in het parlement zullen zitten.

Beter lijkt mij OpenVld te stemmen. De liberalen willen het federalisme behouden, maar streven naast meer bevoegdheden voor de regio's (:() ook voor een nationale kieskring, én herfederaliseringen - wat al een gróte stap in de goede richting is...

van Maerlant 7 juni 2007 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2713152)
Alle mensen in dit topic hebben vriendelijk geantwoord, behalve één flamingant. Die leest één post van iemand die een eerlijke vraag stelt en noemt hem in drie posts:

* Iemand die in een dierentuin thuishoort.
* Een argumentsloze belgicist.
* Een nar.

Wat zegt dat over de flaminganten? ;-)

:sleeping:

system 7 juni 2007 21:18

Citaat:

Ik begrijp dus niet :

-Baantjes ?

Dit is een lezersbrief uit het Belang van Limburg. Hij zegt het volgende:

Open Vld heeft een positieve stempel gedrukt op het beleid de voorbije acht jaar. Wie dat niet toegeeft is een hypocriet. Er zijn natuurlijk mensen die nooit content zijn, alhoewel onze levensstandaard nooit zo hoog is geweest.
Zowel Verhofstadt, Dewael,Degucht, van quickenborne, verwilgen kunnen een positieve balans voorleggen.: - gecontroleerde migratie,-meer werkgelegenheid, - goed buitenlands beleid, - een goed werkende politie,- belastingsvermindering,- vooruitgang op ethisch vlak enz....
Wij hebben geen nood aan een krampachtige gesloten en geisoleerde samenleving.
Ee open verdraagzame en welvarende maatschappij met een degelijke liberale inbreng is een noodzaak voor de toekomst.Dit alles teniet laten doen door betuttelende regelgeving van conservatieve en separatistische krachten zou wel heel spijtig zijn.

Ik geef gewoon de brief weer zoals hij er vandaag staat gedrukt. Wat kan men daarop zeggen? Dit en een goede portie JMDe Decker. Een oplossing? Ik stel de vraag maar.

Hans1 7 juni 2007 21:26

Citaat:

Ik begrijp dus niet :

-Baantjes ?

De enige pro-Belgische partij is de B.U.B.. Het is spijtig dat we de enige zijn, maar het is zo...

Ive De Beckker 7 juni 2007 23:30

Dat toont nog maar eens aan dat uw standpunten door bijna niemand gedeeld worden.

1 belgisch gezinde partij goed voor 0,14% van de stemmen......

Met alle respect voor uw standpunten, we zijn nu eenmaal andere mensen....

Jaani_Dushman 7 juni 2007 23:43

Citaat:

Ik ben ook voor de afschaffing van drie regeringen: de federale regering, de Franse Gemeenschapsregering en de Brusselse regering. De rest mag blijven.

Essevee_VL 8 juni 2007 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2713249)
De enige pro-Belgische partij is de B.U.B.. Het is spijtig dat we de enige zijn, maar het is zo...

Volgens de Franstaligen is dat niet zo.

Hans1 8 juni 2007 16:12

Gelieve niet te veralgemenen: de Franstalige traditionele politici.

Essevee_VL 8 juni 2007 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2715477)
Gelieve niet te veralgemenen: de Franstalige traditionele politici.

Het is juist wat U zegt! Ik bedoelde hiermee niet de Franstaligen die lid zijn van de BUB.

Waarom vinden ze trouwens dat de BUB niet Belgisch-gezind genoeg is???

lombas 8 juni 2007 16:56

3 regeringen? Er zijn er wel meer, hoor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be