Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Akkoord over wettelijk kader transseksualiteit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=9079)

Groen Valkje 9 februari 2004 18:21

Akkoord over wettelijk kader transseksualiteit

BRUSSEL 09/02 (BELGA) = Leden van de vier meerderheidspartijen hebben een wetsvoorstel uitgewerkt dat komaf moet maken met de administratieve lijdensweg van transseksuelen. Zo wordt voorzien dat de wijziging van een voornaam een recht wordt voor mensen die een geslachtsoperatie hebben ondergaan. De gemeenschappelijke tekst werd maandag in de Kamer voorgesteld.De indieners willen vooral het probleem van de voornaamswijziging regelen. Dat is nu nog altijd een gunst die door de minister van Justitie kan worden geweigerd. De indieners willen een wijziging van voornaam al mogelijk maken tijdens de hormonale fase van de behandeling. De vermelding van het nieuwe geslacht kan pas na de operatie, maar de indieners willen niet alleen een nieuwe voornaam, maar ook een recente foto op de identiteitskaart mogelijk maken. Daarnaast wil het wetsvoorstel vermijden dat een persoon die via een chirurgische ingreep van geslacht verandert naar de rechtbank moet stappen om zijn of haar geslachtsverandering te bepleiten. Daarom stellen de indieners van het wetsvoorstel voor de hele procedure administratief af te handelen via de ambtenaar van de burgerlijke stand. 8)

Voor of tegen ? 8)

Rudy Van Nespen 9 februari 2004 18:23

Voor.
Dit behoort tot de persoonlijke vrijheden van de persoon.

Brabo 9 februari 2004 18:32

Pro.
Ik wacht vol ongeduld op de eerste die hier zal komen pleiten voor het koeioneren van transseksuelen.

Knuppel 9 februari 2004 20:39

Prio.
Al zou ik wel willen dat ze hier ook zo de benen onder hun kont zouden uitlopen voor wat meerderheden vragen inplaats van vooral voor de kleinste minderheden.

Distel 9 februari 2004 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Prio.
Al zou ik wel willen dat ze hier ook zo de benen onder hun kont zouden uitlopen voor wat meerderheden vragen inplaats van vooral voor de kleinste minderheden.

100% mee akkoord.

giserke 10 februari 2004 00:15

Van mij mogen ze doen wat ze willen, ze mogen zelfs hun kop vervangen door dat van een paard, kan mij niet schelen. Maar ik zou toch niet graag na mijn huwelijk moeten vaststellen dat... :lol:

manta 10 februari 2004 01:02

Tegen... aanvaard wat de natuur heeft gemaakt.

Bobke 10 februari 2004 01:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Pro.
Ik wacht vol ongeduld op de eerste die hier zal komen pleiten voor het koeioneren van transseksuelen.

Pro, op voorwaarde dat het veranderen van voornaam ook voor de andere burgers even eenvoudig wordt.

Supe®Staaf 10 februari 2004 02:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Van mij mogen ze doen wat ze willen, ze mogen zelfs hun kop vervangen door dat van een paard, kan mij niet schelen. Maar ik zou toch niet graag na mijn huwelijk moeten vaststellen dat... :lol:

Voor je een paar schoenen koopt, eerst even passen.......... :P

tomm 10 februari 2004 03:57

Deze zondige perversiteiten gaan in tegen Gods wil en bespotten de opperste Heer, een maatschappij die deze ontaarding toelaat is gedoemd om Gods toorn op te wekken. Waar zijn de laatste verdedigers van de Christelijke moraal?

ancapa 10 februari 2004 07:27

iedereen kan van naam veranderen... gewoon de procedures volgen :roll:

Raf 10 februari 2004 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Deze zondige perversiteiten gaan in tegen Gods wil en bespotten de opperste Heer, een maatschappij die deze ontaarding toelaat is gedoemd om Gods toorn op te wekken. Waar zijn de laatste verdedigers van de Christelijke moraal?

Die zitten in rustoord "Avondrood" te wachten op een vierde man om te kunnen kaarten... Haast je!

Raf 10 februari 2004 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
iedereen kan van naam veranderen... gewoon de procedures volgen :roll:

Je zou je toch echt eens een beetje moeten informeren vooraleer je dwaasheden op dit forum plaatst...

Peace 10 februari 2004 08:25

Raf,

Citaat:

Citaat:

tomm schreef:
Die zitten in rustoord "Avondrood" te wachten op een vierde man om te kunnen kaarten... Haast je!
Raf, ik ken die drie man die daar zitten te wachten! Dat zijn geen echte mannen maar goed uitgedostte travestieten.
Dat gaat leuk worden wanneer ze strippoker gaan spelen. :lol: :lol: :lol:

Peace 10 februari 2004 08:28

Eigenlijk vind ik transexuelen normaler dan gewone homosexuelen.

Immers erkennen deze mensen dat ze abnormaal zijn en willen hun toestand door een geslachtsoperatie normaliseren.

Gewone homosexuelen daarentegen willen niet inzien dat ze een afwijking hebben.

sebby 10 februari 2004 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Eigenlijk vind ik transexuelen normaler dan gewone homosexuelen.

Immers erkennen deze mensen dat ze abnormaal zijn en willen hun toestand door een geslachtsoperatie normaliseren.

Gewone homosexuelen daarentegen willen niet inzien dat ze een afwijking hebben.

Me dunkt dat je met geen van beide veel ervaring hebt :lol:

Trouwens, wat suggereer je nu? Dat homo's zeggen: "wij hebben een probleem" en dat jij ze dan gaat "helpen" via operaties, heropvoedingskampen....?

Ik heb trouwens nooit begrepen hoe een hetero last kan hebben van een homo. Wat andere mensen doen in hun slaapkamer kan me persoonlijk amper boeien.

maddox 10 februari 2004 12:41

Sebbe lijkt eens logisch.

Citaat:

Ik heb trouwens nooit begrepen hoe een hetero last kan hebben van een homo. Wat andere mensen doen in hun slaapkamer kan me persoonlijk amper boeien.
Klopt, helaas komen er een paar homo's eisen dat ze hun verschil in smaak ten toon mogen spreiden,en zouden willen dragen als mantel in de stijl van "kijk ik ben anders, laat het duidelijk merken, en je mag er geen commentaar op hebben"

Och kom, dit is een discusie zonder einde heb ik al gemerkt.

't Is zowat hetzelfde als de hoofddoekjes. Als je je afwijkend gedraagt ten opzichte van de lokale maatschappij, moet je er maar tegen kunnen dat je afwijkend behandeld word.

Het enige wat ik wens van alle partijen , is de hele boel vriendelijk te houden.

Tegendradigaard 10 februari 2004 12:49

'k zijn ne natuurlijken transseksueel ikke. 'k hem ook wat borstjes.
Maar daar gaan ik mijne voornaam nog niet voor veranderen.
Hoogstens mijnen achternaam.

maddox 10 februari 2004 13:33

Tegendradigaardes?

giserke 10 februari 2004 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
'k zijn ne natuurlijken transseksueel ikke. 'k hem ook wat borstjes.
Maar daar gaan ik mijne voornaam nog niet voor veranderen.
Hoogstens mijnen achternaam.

die borstjes zal wel zijn van te veel pinten drinken, en Tegendradigaard voor alle duidelijkheid, je bent niet zwanger hé!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be