![]() |
Akkoord over wettelijk kader transseksualiteit
BRUSSEL 09/02 (BELGA) = Leden van de vier meerderheidspartijen hebben een wetsvoorstel uitgewerkt dat komaf moet maken met de administratieve lijdensweg van transseksuelen. Zo wordt voorzien dat de wijziging van een voornaam een recht wordt voor mensen die een geslachtsoperatie hebben ondergaan. De gemeenschappelijke tekst werd maandag in de Kamer voorgesteld.De indieners willen vooral het probleem van de voornaamswijziging regelen. Dat is nu nog altijd een gunst die door de minister van Justitie kan worden geweigerd. De indieners willen een wijziging van voornaam al mogelijk maken tijdens de hormonale fase van de behandeling. De vermelding van het nieuwe geslacht kan pas na de operatie, maar de indieners willen niet alleen een nieuwe voornaam, maar ook een recente foto op de identiteitskaart mogelijk maken. Daarnaast wil het wetsvoorstel vermijden dat een persoon die via een chirurgische ingreep van geslacht verandert naar de rechtbank moet stappen om zijn of haar geslachtsverandering te bepleiten. Daarom stellen de indieners van het wetsvoorstel voor de hele procedure administratief af te handelen via de ambtenaar van de burgerlijke stand. 8) Voor of tegen ? 8) |
Voor.
Dit behoort tot de persoonlijke vrijheden van de persoon. |
Pro.
Ik wacht vol ongeduld op de eerste die hier zal komen pleiten voor het koeioneren van transseksuelen. |
Prio.
Al zou ik wel willen dat ze hier ook zo de benen onder hun kont zouden uitlopen voor wat meerderheden vragen inplaats van vooral voor de kleinste minderheden. |
Citaat:
|
Van mij mogen ze doen wat ze willen, ze mogen zelfs hun kop vervangen door dat van een paard, kan mij niet schelen. Maar ik zou toch niet graag na mijn huwelijk moeten vaststellen dat... :lol:
|
Tegen... aanvaard wat de natuur heeft gemaakt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Deze zondige perversiteiten gaan in tegen Gods wil en bespotten de opperste Heer, een maatschappij die deze ontaarding toelaat is gedoemd om Gods toorn op te wekken. Waar zijn de laatste verdedigers van de Christelijke moraal?
|
iedereen kan van naam veranderen... gewoon de procedures volgen :roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Raf,
Citaat:
Dat gaat leuk worden wanneer ze strippoker gaan spelen. :lol: :lol: :lol: |
Eigenlijk vind ik transexuelen normaler dan gewone homosexuelen.
Immers erkennen deze mensen dat ze abnormaal zijn en willen hun toestand door een geslachtsoperatie normaliseren. Gewone homosexuelen daarentegen willen niet inzien dat ze een afwijking hebben. |
Citaat:
Trouwens, wat suggereer je nu? Dat homo's zeggen: "wij hebben een probleem" en dat jij ze dan gaat "helpen" via operaties, heropvoedingskampen....? Ik heb trouwens nooit begrepen hoe een hetero last kan hebben van een homo. Wat andere mensen doen in hun slaapkamer kan me persoonlijk amper boeien. |
Sebbe lijkt eens logisch.
Citaat:
Och kom, dit is een discusie zonder einde heb ik al gemerkt. 't Is zowat hetzelfde als de hoofddoekjes. Als je je afwijkend gedraagt ten opzichte van de lokale maatschappij, moet je er maar tegen kunnen dat je afwijkend behandeld word. Het enige wat ik wens van alle partijen , is de hele boel vriendelijk te houden. |
'k zijn ne natuurlijken transseksueel ikke. 'k hem ook wat borstjes.
Maar daar gaan ik mijne voornaam nog niet voor veranderen. Hoogstens mijnen achternaam. |
Tegendradigaardes?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be