![]() |
Redenen van Stemgedrag onderzocht
De KUleuven onderzocht de redenen waarom mensen in 2003 op bepaalde partijen stemden. (Dit is leerstof voor politieke wetenschappen, maar ik wil ze jullie niet onthouden).
Wat me vooral opvalt is dat diegenen die hun keuze laten afhangen van hun Vlaams-voelendheid vooral NVA stemmen en niet VB. Dat bevestigt ook de opiniepeilingen rond het al dan niet voor Vlaamse onafhankelijkheid zijn. 63% van de NVA'ers + 15% van de VB'ers en nog een paar bij CD&V, dat geeft idd ongeveer 10%... |
er staat een fout in de grafiek, vld kinderen vakje zou moeten groen zijn
|
Werkgelegenheid SPa? Criminaliteit vLD? Belastingen vLD?
|
Citaat:
|
Citaat:
ik zal het u zeggen : NIKS Iedereen belooft altijd maar hetzelfde... |
als er maar een belastingvermindering belooft en al de rest doet alsof zijn neus bloedt, dan weet je toch zeker wat CD&V en Spa gaan realiseren ? het omgekeerde
Tenzij de druk van de oppositie als waakhondfunctie hen gaat weerhouden van het te doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu sla jij de bal toch volledig mis hoor... Er wordt de voornamelijkste motivatie gevraagd hé, het is niet omdat Vlaamse onafhankelijkheid niet prioriteit nummer 1 is, maar nummer 2 dat je niet volledig voor de Vlaamse onafhankelijkheid bent hé! Een zeer kleine misrekening dus!!!:roll: 8-) |
Wat is n in die peiling?
|
Citaat:
|
is dat een PCA, cluster analyse ?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be