Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Tieners minder fit dan ouders in hun tijd. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90944)

Mambo 9 juni 2007 09:25

Tieners minder fit dan ouders in hun tijd.

Onderzoek K.U. Leuven
(laatste nieuws 9 juni '07)

Langdurig onderzoek tussen 1969 en 2005 heeft uitgewezen dat de jeugd minder kracht en lenig zijn dan hun vaders destijds. Meisjes hebben dan weer slappe buikspieren en lopen trager dan hun ma, ook al destijds.

Exact dezelfde proeven heeft dat allemaal aan het licht gebracht. De huidige generatie is minder fit en meer vet. Ze zijn groter maar de verhouding BMI index ligt hoger, ze zijn dus dikker.
Nochtans de tijd dat jongeren in sport investeren is dezelfde gebleven. Wat overblijft is de rest van de tijd waar weinig mee gedaan wordt in vergelijk met vroeger. Ouders van vroeger fietsen naar school, keken minder tv en hadden geen computer game, dus veel meer beweging als resultaat. Wat meer kracht opbracht en dat ook doorzet in latere levensjaren.

Veel meer sporten dus jongens en meisjes, veel meer! :lol:

Bhairav 9 juni 2007 09:34

Minder op de schoolbanken zitten lijkt mij een gezondere onkunstmatige oplossing.

Mambo 9 juni 2007 09:45

Toekomstbeeld huidige generatie jongeren:-D

Sport gebeurtenis nu. :lol:

duveltje382 9 juni 2007 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 2716919)

Verboden om eigen foto's van U hier op het forum te dumpen :-P

Cynicus 9 juni 2007 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 2716874)

Onderzoek K.U. Leuven
(laatste nieuws 9 juni '07)

Langdurig onderzoek tussen 1969 en 2005 heeft uitgewezen dat de jeugd minder kracht en lenig zijn dan hun vaders destijds. Meisjes hebben dan weer slappe buikspieren en lopen trager dan hun ma, ook al destijds.

Exact dezelfde proeven heeft dat allemaal aan het licht gebracht. De huidige generatie is minder fit en meer vet. Ze zijn groter maar de verhouding BMI index ligt hoger, ze zijn dus dikker.
Nochtans de tijd dat jongeren in sport investeren is dezelfde gebleven. Wat overblijft is de rest van de tijd waar weinig mee gedaan wordt in vergelijk met vroeger. Ouders van vroeger fietsen naar school, keken minder tv en hadden geen computer game, dus veel meer beweging als resultaat. Wat meer kracht opbracht en dat ook doorzet in latere levensjaren.

Veel meer sporten dus jongens en meisjes, veel meer! :lol:

Misschien wordt het tijd voor een volksgezondheidsbeleid waarbij ongezonde levensgewoonten (roken, zwaarlijvigheid als gevolg van ongezonde leefgewoonten, drugs, overmatig zonnen, alcoholmisbruik, enz.) op een positief-autoritaire manier worden ontmoedigd.

Het volk (en dus ook de jeugd) heeft immers de morele plicht tot gezondheid en ieder individu heeft de plicht daartoe zijn of haar steentje bij te dragen.

AdrianHealey 9 juni 2007 14:42

Ik wil gerust de test aan met mijn voorouders. Mss dat ik qua kracht verlies, maar qua lenigheid en conditie?
Anytime, anyplace. :)

Bhairav 9 juni 2007 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 2716919)

Sport gebeurtenis nu. :lol:

En anorexia.

Mambo 10 juni 2007 01:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus (Bericht 2717169)
Misschien wordt het tijd voor een volksgezondheidsbeleid waarbij ongezonde levensgewoonten (roken, zwaarlijvigheid als gevolg van ongezonde leefgewoonten, drugs, overmatig zonnen, alcoholmisbruik, enz.) op een positief-autoritaire manier worden ontmoedigd.

Het volk (en dus ook de jeugd) heeft immers de morele plicht tot gezondheid en ieder individu heeft de plicht daartoe zijn of haar steentje bij te dragen.

We rookten wij vroeger ook en drinken ook al en velen staken ook hun jointje aan. Wat zeg ik, we zijn de grondleggers van al wat ongezond was. :lol:

Maar we hebben er geen last van omdat we er mee groot zijn geworden.
Het enige dat we moeten doen is de jeugd hun jeugd laten beleven. Zonder pamperkes langs alle kanten.

Mambo 10 juni 2007 01:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2717179)
Ik wil gerust de test aan met mijn voorouders. Mss dat ik qua kracht verlies, maar qua lenigheid en conditie?

Het is een algemeen gegeven, mijn zoon is ook veel leniger dan ik ooit was.

Maar één en ander heeft volgens mij ook te maken met de na-oorlogse periode's waar kinderen nu eenmaal sterker worden geboren.
Een onderzoek dat mss niet is kunnen gebeuren?

kelt 10 juni 2007 09:23

Een eenvoudige rondblik leert me dat "ouderen" nu minder fit zijn dan ze zouden kunnen zijn.
De "autobuik" en de "vetkwab" zijn nu zo algemeen geworden dat gevreesd moet worden dat homo sapiens sapiensis op weg is naar degeneratie....

Mogelijke oorzaak is de absolute verslaving aan gemotoriseerde voertuigen,iets waar een vorige generatie nog de fiets,of een stel wandel-klompen diende voor te gebruiken. :lol:

Sante 10 juni 2007 09:59

Meer Coca-cola in de scholen ! Meer reclame in programma's voor de jeugd, everybody must get fat !

Karma 11 juni 2007 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2717179)

Zal wel ... die voorouders van u zijn nu misschien al negentig. Shame ... als ze op die leeftijd nog meer kracht hebben dan jij.:-D

F16_Pilot_B 11 juni 2007 20:08

PPPPFFFF daar doet toch iedereen mee wat hij wil als de ene dik wil zijn of de andere mager of gespierd!!!

Bhairav 11 juni 2007 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F16_Pilot_B (Bericht 2722234)
PPPPFFFF daar doet toch iedereen mee wat hij wil als de ene dik wil zijn of de andere mager of gespierd!!!

Volgens sommigen zou de jeugd allemaal opgerolde-mouw-types moeten worden.

F16_Pilot_B 11 juni 2007 20:27

Daar heb ik toch mijn twijfels over!!

Mambo 11 juni 2007 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F16_Pilot_B (Bericht 2722234)

Toch niet als hij piloot wil worden...in F16

F16_Pilot_B 11 juni 2007 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 2722347)
Toch niet als hij piloot wil worden...in F16

Tja als hij piloot wil worden dan zal hij iets meer moeten gaan sporten peis ik en ook als hij geen piloot wil worden want volgens mij kan hij elk moment dood vallen :-)

kelt 11 juni 2007 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F16_Pilot_B (Bericht 2722305)

Daar heb ik toch mijn twijfels over!!

Dat kost VEEL geld,het opstellen van een dergelijk bord :evil:

F16_Pilot_B 11 juni 2007 20:55

Ik snap niet goed dat die paal dat kan houden :-) en het bord verwittigd hem ook dat hij dat beter niet gaat doen :-)

Bhairav 11 juni 2007 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 2722418)
Dat kost VEEL geld,het opstellen van een dergelijk bord :evil:

Misschien stond-ie scheef in de andere richting!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be