![]() |
Tieners minder fit dan ouders in hun tijd.
Tieners minder fit dan ouders in hun tijd.
Onderzoek K.U. Leuven (laatste nieuws 9 juni '07) Langdurig onderzoek tussen 1969 en 2005 heeft uitgewezen dat de jeugd minder kracht en lenig zijn dan hun vaders destijds. Meisjes hebben dan weer slappe buikspieren en lopen trager dan hun ma, ook al destijds. Exact dezelfde proeven heeft dat allemaal aan het licht gebracht. De huidige generatie is minder fit en meer vet. Ze zijn groter maar de verhouding BMI index ligt hoger, ze zijn dus dikker. Nochtans de tijd dat jongeren in sport investeren is dezelfde gebleven. Wat overblijft is de rest van de tijd waar weinig mee gedaan wordt in vergelijk met vroeger. Ouders van vroeger fietsen naar school, keken minder tv en hadden geen computer game, dus veel meer beweging als resultaat. Wat meer kracht opbracht en dat ook doorzet in latere levensjaren. Veel meer sporten dus jongens en meisjes, veel meer! :lol: ![]() |
Minder op de schoolbanken zitten lijkt mij een gezondere onkunstmatige oplossing.
|
Toekomstbeeld huidige generatie jongeren:-D
Sport gebeurtenis nu. :lol: ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Het volk (en dus ook de jeugd) heeft immers de morele plicht tot gezondheid en ieder individu heeft de plicht daartoe zijn of haar steentje bij te dragen. |
Ik wil gerust de test aan met mijn voorouders. Mss dat ik qua kracht verlies, maar qua lenigheid en conditie?
Anytime, anyplace. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar we hebben er geen last van omdat we er mee groot zijn geworden. Het enige dat we moeten doen is de jeugd hun jeugd laten beleven. Zonder pamperkes langs alle kanten. |
Citaat:
Het is een algemeen gegeven, mijn zoon is ook veel leniger dan ik ooit was. Maar één en ander heeft volgens mij ook te maken met de na-oorlogse periode's waar kinderen nu eenmaal sterker worden geboren. Een onderzoek dat mss niet is kunnen gebeuren? |
Een eenvoudige rondblik leert me dat "ouderen" nu minder fit zijn dan ze zouden kunnen zijn.
De "autobuik" en de "vetkwab" zijn nu zo algemeen geworden dat gevreesd moet worden dat homo sapiens sapiensis op weg is naar degeneratie.... Mogelijke oorzaak is de absolute verslaving aan gemotoriseerde voertuigen,iets waar een vorige generatie nog de fiets,of een stel wandel-klompen diende voor te gebruiken. :lol: |
Meer Coca-cola in de scholen ! Meer reclame in programma's voor de jeugd, everybody must get fat !
|
Citaat:
|
PPPPFFFF daar doet toch iedereen mee wat hij wil als de ene dik wil zijn of de andere mager of gespierd!!!
|
Citaat:
|
![]() Daar heb ik toch mijn twijfels over!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik snap niet goed dat die paal dat kan houden :-) en het bord verwittigd hem ook dat hij dat beter niet gaat doen :-)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be